رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين نظام صنفى رايانه اى استان البرز:

فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران دارد

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين نظام صنفى رايانه اى استان البرز گفت: بر اساس برخی گزارشات و اعلام ناظران جهانی فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران در پی دارد.

فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران دارد

على پاک باخته گان زنجانى اظهار کرد: تهدیدها و فرصت‌ها موجب شکل‌گیری همکاری‌های مشترک می‌شوند. اکنون دولت و نظام کشور عزیزمان با تهدیدهای جدی در عرصه جهانی روبرو است. با توسعه سیستم‌های امنیتی شرکت‌هایی مانند بایننس، کاربران ایرانی نیز با خطر حذف از اقتصاد غیرمتمرکزها روبرو هستند.

وی با بیان اینکه بنا بر اعلام ناظران جهانی فعالیت در بازار رمز ارزها سالیانه حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای ایران در پی دارد گفت: این درآمد با فعالیت‌های دولت‌های جهانی و بی‌توجهی دولت و فعالان ایرانی درخطر قرار گرفته است. طرح مواردی مانند استفاده بیش از اندازه برق یا خروج ارز و... بدون بررسی‌های کارشناسی می‌تواند، منجر به فاجعه اقتصادی شود. فناوری بلاک چین همان‌گونه که بارها گفته شده می‌تواند نابودگر و نجات‌ بخش باشد. بخش خصوصی ایران با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود توانسته تاکنون خود را در لبه فناوری جهانی نگه دارد ولی از این بعد اگر یاری دولت نباشد امکان ادامه مسیر را نخواهد داشت و چه‌ بسا مانند برخی گروه‌های فناورانه دیگر ناچار به حرکت به سمت نقطه‌ای امن شود.

پاک باخته گان زنجانی در عین حال تاکید کرد: تشکیل کارگروه‌های مشترک پژوهشی، عملیاتی مشترک مابین بخش‌های اقتصادی دولت، بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی فناوری‌ های نوین نه تنها ضروری بلکه از اوجب واجبات است.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين نظام صنفى رايانه اى استان البرز گفت: فعالیت در زمینه رمزارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب شده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌ ها را در جهان به خود اختصاص دهد. بی‌شک این موضوع از چشمان کشورهای متخاصم دور نمانده است. تحلیل‌های آنان نشان می‌دهد بشدت نگران دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی از طریق رمزارزها هستند. با این استدلال که اگر اشخاص می‌توانند در ایران به این سرعت از نظر مالی رشد کنند. چرا دولت ایران نتواند نیازهایش را تأمین کند؟

وی ادامه داد: فعالیت‌های بایننس در زمینه صدور مجوز دسترسی سیستم‌های امنیتی به زنجیره بلاکچین و ارائه امکانات به آن‌ها برای توسعه این نوع سیستم‌ها با روح بلاک چین تناقض ریشه‌ای دارد. بلاک چین با هدف توسعه عدالت در سطح جهان بدون توجه به محل و زمان به وجود آمده است. چگونه است که عدالت مجدداً باید در اختیار تعدادی خاص قرار بگیرد. تشکیل یک اجماع جهانی از فعالان بازار رمزارزها و فناوری بلاکچین و اعتراض به نوع فعالیت صرافی‌های مانند بایننس، ایجاد چالش عدم مشروعیت در بین کاربران لاکچین برای تیم‌هایی که با سیستم‌های کنترلی غیر موجه، امنیتی دولتی و خلاف عدالت همکاری می‌کنند. تشکیل گروه‌های پژوهشی داخلی برای بررسی امکان صرافی‌های جایگزین، روش‌های جایگزین و اقدامات مؤثر دیگر می‌تواند مفید به فایده باشد. ولی آنچه مؤثرتر و ماندگارتر می‌نماید، تولید برنامه‌های مشابه و توسعه آن‌ ها در داخل است، این کار میسر نخواهد بود، مگر با اتحاد مؤثر، هدف‌دار و پایدار فعالین داخلی و خارجی.

صرافی بایننس یکی از واحدهایی است که ایرانیان از خدمات آن استفاده می‌کنند. فعالیت در زمینه رمزارزها بنا به اذعان ناظرین بازار موجب گردیده ایران علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی و عدم دسترسی به بازار جهانی بیشترین رشد در تعداد و سرمایه میلیون دلاری‌ها را در جهان به خود اختصاص دهد.
از طرفی زنجیره هوشمند بایننس به شدت از طرف دولت‌های غربی و نظام سرمایه‌داری با عنوان فعالیت بدون مجوز و دلایل دیگر تحت فشار قرار گرفته است. مواجهه با تهدیدات یا فرصت‌های مشترک موجب شکل‌گیری همکاری‌های مشترک می‌شود. چیزی که بقای بایننس را تهدید می‌کند، برای سایفر تریس یک فرصت ایده آل است. این شرکت امنیتی توانسته ابزارهای اطلاعاتی تشخیصی خود را برای شناسائی فعالیت‌های زنجیره‌های هوشمند مبتنی بر بلاک چین توسعه دهد. بایننس با استفاده از این توانمندی سایفر تریس در پی شناسائی فعالیت‌های مشکوک در طول زنجیره خود است. این همکاری می‌تواند فعالیت کاربران ایرانی را با مشکلات جدی مواجه کند. مدیرعامل سایفر تریس در اطلاعیه‌ای که به اشتراک گذاشت توضیح داد: یکی از مزایای سیستم اسناد داده ما این است که هنگامی که ابزار تحلیلی به بلاک چین اضافه می‌کنیم، پشتیبانی از همه برنامه‌های ساخته شده در آن شبکه را نیز اضافه می‌کنیم.

این قابلیت جدید به ارائه‌دهندگان خدمات کریپتویی مانند صرافی‌ها، بانک ها، میزهای معاملاتی OTC، کیف پول‌ها و سایر مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا معاملات مشکوک را در شبکه اسمارت چین بایننس شناسایی کنند و به جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی مانند کلاه‌برداری کمک کنند. مسلم است که توسعه این سیستم‌ها می‌تواند فعالیت کاربران ایرانی را بسیار مشکل و یا حتی متوقف کند.

تأثیر برخوردها بر بازار ارزهای دیجیتال نه تنها از جنبه اقتصادی آن‌ها را به چالش خواهد کشید، بلکه از دیدگاه حقوقی نیز قابل‌تأمل و در آینده آن‌ها بسیار تأثیرگذار است. دولت‌ها مثل همیشه از تنها ابزار مؤثر خود بر علیه هر آنچه که تهدیدشان کند، استفاده می‌کنند. ابزار قانون وسیله‌ای برای اعمال زور موجه بر علیه هر نوع کنشی است که آن‌ها را به چالش بکشد. رمزارزها در حالی اقتصاد سنتی را به چالش کشیدند که پس از بحران شدید سال ۲۰۰۸ این اقتصاد در حال بازسازی خود بود. نمی‌توانست به مسائل حاشیه‌ای توجه داشته باشد. حالا که اقتصاد سنتی تا حدودی خود را بازیافته است، به چالش رمزارزها پاسخ می‌دهد. سنگرهای فتح شده توسط آن‌ها را زیر آتش می‌گیرد و کنش و واکنش بین این دو بازار آغاز جهانی جدید و تولد بازارهای نوینی را نوید می‌دهد. آینده بازار رمزارزها فقط و فقط وابسته به روش ادغامن آن‌ها با اقتصاد جهانی و توانائی حل مشکلات اقتصادی کلان دارد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    قطعا در آمدش به جیب ملت نمیره

  • ناشناس
    0

    درامد نداره به جهنم چرا با قطع برق و فشار بر مردم از خودتان مایه نمیذارید درامد به جیب تو و شرکات میره نه مردم

  • ،
    0

    خب برقش باید تامین شه.همین طوری که نمیشه

  • madman
    0

    اگه بر فرض کل یک میلیارد دلار هم خرج تامین ارز مورد نیاز تامین کالا های اساسی و دور زدن تحریم بشه ،ارزش اینهمه قطعی برق و بهم ریختن همه چیز و اذیت مردم رو نداره .بودجه ایران 300-400 میلیارد دلاره که یک میلیارد خرج یک روز کل ایران هستش.

  • اهریمن سرمایه داری
    0

    مثل: هیچ ماست بندی نمیگه، ماستم ترشه! /// از مضرات خانمانسوز این بلای هم بگید// خود پول اعتباری (سرکیسه کردن مردم جهعان توسط دولتها و بانکها با هیچ!) رمزارز هم شدند قوز بلا قوز! فاجعه ای عظیم در اینده خواهد بود: 1- یا بالاخره این پانزی بزرگ میترکد و میلیون ها انسان به خاک سیاه می اندازد 2- یا دولتهای ضعیف مثل ایران با خرج از جیب مردم زیانهای مال باختگان جبران میکنند و اجازه میدهند این اهریمن سرمایه داری رمزارز به حیات ننگینش ادامه دهد و بیشتر و بیشتر جهان را بسوزاند!

  • ایرانی
    0

    طبق برآوردها؛ استخراج رمز ارزها تنها 5 درصد توان شبکه توزیع برق را اشغال می کنند مشکل قطعی برق بر می گردد به مستهلک شدن زیرساختها و عدم سرمایه گذاری و توسعه نیروگاهها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها