رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

توسعه همکاری‌های علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جمهوری قرقیزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های علمی و درمانی این دانشگاه با جمهوری قرقیزستان خبر داد.

توسعه همکاری‌های علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جمهوری قرقیزستان

نوید دانایی در دیدار با معاون رئیس‌جمهور قرقیزستان و نماینده وزارت بهداشت این کشور با بیان این‌ که دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک دانشگاه بین‌المللی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از دانشجوهای غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشغول تحصیل هستند. همچنین در حوزه درمان نیز، مراکز درمانی این دانشگاه موفق به دریافت مجوز پذیرش بیماران بین الملل شده است که این امر نشاندهنده جایگاه برتر علمی و ارائه خدمات فوق تخصصی این دانشگاه است

دانایی گفت: انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با سایر کشورها خدمات بهداشتی درمانی این کشورها نیز توسعه یابد که تاسیس کلینیک درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کشور قرقیزستان حاصل این تعاملات است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در چند سال اخیر در حوزه سلامت استان سمنان دستاوردهای بزرگی داشته افزود: توسعه روابط استان سمنان با سایر کشورها، به ارتقای بیش ار پیش حوزه درمان و سلامت کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم برنامه‌ ریزی در خصوص امکان خرید و فروش و فناوری‌ها تاکید و تصریح کرد: با توجه به امکانات استان سمنان و علاقه و استقبال مدیران استانی به بسط این روابط امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی هر دو کشور در این استان باشیم.

دانائی ادامه داد: این نشست بیش از پیش به توسعه روابط دانشگاه های ایران اسلامی و خصوصا دانشگاه علوم پزشکی سمنان با مراکز علمی و دانشگاهی قرقیزستان کمک کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کشور قرقیزستان نیز از ایران اسلامی به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه نام برد و گفت: روابط ایران و قرقیزستان در سال‌های اخیر بیش از پیش توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد، گفت: برای توسعه روابط بین دو کشور باید برنامه‌ ریزی بیشتری کرد و تعامل دانشگاه‌های این دو کشور یکی از موثرین گام‌ها در توسعه روابط کشورها است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کشور قرقیزستان افزود: تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه تبادل استاد، دانشجو، بیمار و... علاوه بر این‌ که در گسترش روابط کشور ایران و قرقیزستان موثر است، بلکه باعث ارتقاء سطح خدمات بهداشتی درمانی این کشور خواهد شد.

نماینده وزارت بهداشت کشور قرقیزستان نیز گفت: تعامل و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که یکی از دانشگاه های مطرح در کشور ایراناست، باعث افتخار ما است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های علمی و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه درمان، بدون شک تاسیس کلینیک توسط این دانشگاه باعث ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی در کشور قرقیزستان خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها