مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

آغاز واکسیناسیون ۱۱۰ هزار معلم در خراسان رضوی

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بنا شده در بازه زمانی چهارم مرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه تمامی معلمان خراسان رضوی واکسینه شوند.

آغاز واکسیناسیون ۱۱۰ هزار معلم در خراسان رضوی

محمد احمدیان با اعلام این خبر بیان کرد: در این بازه زمانی ۴۳ روزه ۱۱۰ هزار معلم استان واکسینه می‌شوند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر از آنان معلمان مدارس در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۴۰ هزار نفر از معلمان مدارس سایر شهرستان‌ها هستند.

مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون ویژه معلمان دایر شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد ۳۸ مرکز تجمیعی در مدارس جهت واکسیناسیون معلمان خراسان رضوی دایر شده که ۵ مرکز آن در مشهد بوده و ۳۳ مرکز دیگر هم در شهرستان‌های استان (هر شهرستان یک مرکز) است.

احمدیان تصریح کرد: فعالیت این پایگاه‌ها از روز دوشنبه ۴ مرداد آغاز می‌شود و تا نیمه اول شهریور ماه اتمام می‌ یابد که دغدغه‌ ای برای شروع سال تحصیلی جدید نباشد و طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته تمامی معلمان تا ۱۵ شهریور واکسن دوم را دریافت می کنند.

وی در خصوص ساعت کاری پایگاه‌های واکسیناسیون معلمان بیان کرد: این پایگاه‌ها همه روزه از ساعت ۷ الی ۱۹ به صورت یکسره در دو نوبت صبح و عصر (هر شیفت کاری ۶ ساعت) فعالیت دارند، ساعت فعالیت نوبت صبح از ۷ الی۱۳ و نوبت عصر از ۱۳ الی ۱۹ است.

مدیر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که زمان حضور معلمان جهت تزریق به آنان اعلام می‌شود تا تجمعی در محل صورت نگیرد، تأکید کرد: پیش‌بینی ما حضور ۸ تیم در هر پایگاه (۴ تیم در هر شیفت) و تزریق ۸۰۰ تا هزار نفر در هر روز (هر شیفت ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر) بوده که تا زمان مقرر کلیه معلمان استان واکسینه شوند.

احمدیان افزود: از ۱۵ شهریور که واکسیناسیون معلمان تمام می‌شود فعالیت پایگاه‌های ویژه این گروه تعطیل نمی‌شود و این پایگاه‌ها در امر تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف یاری‌گر دیگر پایگاه‌های فعال در این خصوص خواهند بود.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان پایه دوازدهم گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان در پایه‌های اول، هفتم و دهم برای ورود به دبستان و مقاطع متوسطه اول و دوم بی‌وقفه در حال انجام است، اما در خصوص تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان پایه دوازدهم که اخبار آن در رسانه‌ها اعلام شده، هنوز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نشده است، اما اگر بنا به انجام این کار باشد آمادگی کامل داریم و هیچگونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها