آموزش دونات شکم پر نرم و خوشمزه

در این بخش با آموزش دونات شکم پر، نرم و خوشمزه همراه ما باشید.

آموزش دونات شکم پر نرم و خوشمزه

دستور تهیه‌ این پیراشکی بسیار آسان است و در کمترین زمان تهیه و آماده‌ی سرو میشود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه‌ی این پیراشکی لذیذ،ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

۱ فنجان شیر گرم (۱۱۰ درجه فارنهایت / ۴۵ درجه سانتیگراد)

۱/۳ فنجان آب

۱ عدد تخم مرغ زده شده

۳ قاشق غذاخوری کره ذوب شده

۳/۴ فنجان شکر سفید

۴ و ۱/۲ فنجان آرد نان

۱ قاشق چایخوری نمک

۱/۲ قاشق چای خوری جوز هندی

۱ قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال

۳/۴ فنجان مربا

روغن برای سرخ کردن

دستور پخت:

گام اول: در یک میکسر شیر، آب، تخم مرغ زده شده، کره ذوب شده، شکر، آرد، نمک، جوز هندی و مخمر را به ترتیب اضافه کنید. سپس با سرعت متوسط مخلوط کنید تا به خمیز تبدیل شود.

گام دوم: پس از اتمام تهیه‌ی خمیر، خمیر را روی تخته آرد زده شده قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه استراحت کند. خمیر را به اندازه‌های عکس بالا برش دهید. سپس با استفاده از یک کاردک آرد زده شده، خمیر‌ها را نصف کنید تا بتوانید مربا را داخلش بگذارید.

گام سوم: ۱/۲ قاشق مرباخوری مربا را در وسط هر دو تکه‌ی خمیر قرار دهید. لبه‌ها را با آب سرد مرطوب کنید. سپس خمیر‌ها را روی هم بگذارید و لبه‌های محکم را به هم وصل کنید. دونات‌های وصل شده را روی یک ورقه پخت روغنی قرار دهید.

گام چهارم: بپوشانید و بگذارید تا در یک مکان گرم، حدود ۴۵ دقیقه، حجمشان دو برابر شود. روغن را در یک سرخ کن عمیق قرار دهید و تا ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. هر دفعه یک عدد دونات را سرخ کنید.

گام پنجم: تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شود، حدود ۲ تا ۳ دقیقه، دونات‌ها را بپزید و بچرخانید تا هر دو طرف سرخ شوند. سپس از روغن جدا کنید، مراقب باشید دونات‌ها را خنک نکنید. در صورت تمایل روی حوله‌های کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود و با پودر قند تزئین کنید.

منبع: آخرین خبر

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها