مهار تمام جهش‌های کرونا با واکسن هندی پایدار در گرما

محققان هندی سرگرم ابداع واکسن جدید کرونا هستند که در گرما پایدار می‌ماند و علیه همه گونه‌های این ویروس موثر است.

مهار تمام جهش‌های کرونا با واکسن هندی پایدار در گرما

به گزارش پایگاه اینترنتی csiro، بیشتر واکسن های کووید-۱۹ مورد تأیید که در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می شوند به نوعی به نگهداری در یخچال نیاز دارند. حمل و نقل این محصولات به زنجیره تأمین فریزر و روش های حمل و نقل کنترل شده با دما به نام «زنجیره سرد» متکی است.

واکسن کرونای «اکسفورد-آسترازنکا» باید در دمای میان ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود. واکسن کرونای «فایزر- بایون تک» به سردخانه تخصصی و دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نیاز دارد.

با این حال، مکان هایی در استرالیا، هند-اقیانوس آرام و در سراسر جهان وجود دارد که در آنجا نگهداری از این واکسن ها در دمای پایین امکان پذیر نیست. همچنین ممکن است به دلیل آب و هوای فصلی در برخی مناطق برق به طور منظم قطع شود و بسیاری از مکان های دور افتاده یا مکان هایی که منابع محدودی دارند، ممکن است به فریزرهایی که این درجه حرارت های فوق خنک را تامین می کنند، دسترسی نداشته باشند.

محققان اکنون در سراسر جهان سرگرم فعالیت در زمینه تولید واکسن های کرونای مقاوم در برابر گرما هستند. پژوهشگران موسسه علوم هند (IISc) و شرکت بیوتکنولوژی Mynvax در حال توسعه یک نامزد جدید واکسن کرونای «گرم» هستند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.

نتایج آزمایشات انجام شده نشان داده است که فرمولاسیون Mynvax باعث ایجاد یک واکنش ایمنی قوی در موش ها نسبت به SARS-CoV-۲، ویروس عامل ابتلا به کووید-۱۹ می شود. این واکسن در دمای ۳۷ درجه سانتی گرد تا یک ماه و در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد تا ۹۰ دقیقه پایدار می ماند.

محققان در مطالعه ای، نمونه های خون موش های واکسینه شده با فرمولاسیون های مختلف نامزد واکسن کرونای Mynvax را در برابر همه انواع مهم ویروس کرونا از جمله گونه دلتا کرونای که اکنون در سراسر جهان و بخش های از استرالیا در حال گسترش است، بررسی کردند.

مهار تمام جهش‌های کرونا با واکسن هندی پایدار در گرما

موش ها فرمول های مختلفی از نامزد واکسن Mynvax را دریافت کردند تا مشخص شود کدام یک بهترین واکنش آنتی بادی را ارایه می دهد.

محققان نمونه های خون موش های حاوی آنتی بادی را در معرض چندین سویه ویروس زنده کرونا قرار دادند. این آزمایش ها شامل نسخه های آلفا، بتا، گاما و دلتای ویروس SARS-CoV-۲ که موجب ابتلا به کووید-۱۹ می شود، بود.

آنها گفتند: داده های ما نشان می دهد که تمام فرمولاسیون های Mynvax منجر به ایجاد پادتن هایی می شود که قادر به خنثی سازی مداوم و موثر انواع گونه های «آلفا»، «بتا»، «گاما» و «دلتای» ویروس کرونا است.

آنها افزودند: برخورداری از یک واکسن مقاوم در برابر گرما برای مکان های دورافتاده یا مکان هایی که منابع محدود و آب و هوای گرمی دارند، حیاتی است.

این محققان خاطرنشان کردند: نتایج این مطالعه به تصمیم گیری برای استفاده از فرمول Mynvax در مرحله اول آزمایشات بالینی روی انسان کمک خواهد کرد.

مقامات هندی اکنون سرگرم برنامه ریزی برای انجام مرحله اول آزمایشات بالینی با استفاده از مناسب ترین فرمولاسیون نامزد این واکسن کرونا در اواخر سال جاری میلادی هستند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها