نماینده مردم اهواز در مجلس دهم:

مردم خوزستان اجازه نفوذ اغتشاشگران به اعتراضات‌ خود را نمی‌دهند

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم گفت: مردم خوزستان اجازه نفوذ اغتشاش‌گران در صفوف اعتراضات مسالمت‌آمیز خود را نخواهند داد.

مردم خوزستان اجازه نفوذ اغتشاشگران به اعتراضات‌ خود را نمی‌دهند

علی ساری با اشاره به مشکل آب شرب، کشاورزی، دامداری در استان خوزستان گفت: متأسفانه برنامه ریزی‌های غیر کارشناسی در احداث سدها و انتقال آب موجب بروز مشکل آب در خوزستان شده است.

در پایان دولت تدبیر علنا به دنبال اجرای پروژه‌های انتقال آب هستند

وی افزود: آنچه موجب بغرنج شدن مسئله آب شد این بود که مردم در پائین دست رودخانه کرخه و کارون تحت فشار قرار گرفتند. برخی افراد که سمت های کلیدی در دولت دارند علیه محیط زیست منطقه اقدام می‌کنند. حدود یک ماه پیش اعلام شد که باید پروژه انتقال یک میلیارد مترمکعب آب از بهشت آباد انجام شود. پیش از این دولت به صورت مخفیانه این اقدامات را دنبال می کرد اما در پایان دولت دوازدهم این اقدامات علنی پیگیری می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم تصریح کرد: مردم پائین دست رودخانه کارون پیش از این نیز برای تأمین آب شرب دچار مشکلاتی بودند اما امروز برای تأمین آب کشاورزی هم دچار مشکلات شدیدی هستند. در این شرایط مسئولان مصاحبه می‌کنند و در مورد پروژه های انتقال آب صحبت می کنند این در حالی است که حق آبه کشاورزان، دامداران، نخلستان ها و هورالعظیم و حتی آب شرب مردم رعایت نشده است.

وی در خصوص راهکارهای حل مشکل آب در استان خوزستان گفت: زمانی که حق آبه داده نشود، مشکل ریزگرد ایجاد می‌شود. باید مسئله حق آبه و انتقال آب از کارون و کرخه برای همیشه تعیین تکلیف شود.

ساری تأکید کرد: آب شرب به اندازه کافی در فلات مرکزی وجود دارد و انتقال آب برای این استان‌ها جهت کشاورزی و صنعت انجام می شود.

وی با تأکید بر لزوم انتصاب مدیران توانمند در استان خوزستان اظهارداشت: باید استاندار خوزستان فردی توانمند بوده و دارای جایگاه ویژه در هیئت دولت باشد تا بتواند حداقل هر هفته با رئیس‌جمهور در مورد مشکلات این استان صحبت کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد بودجه استان خوزستان به صورت اوراق پرداخت می‌شود، گفت: متأسفانه شاخص توسعه استان پائین است و همین امر موجب نگرانی مردم شده است.

ساری با تأکید بر لزوم تأمین حق آبه تالاب ها گفت: ۳۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان دچار مشکل فرسایش است که باید تعیین تکلیف شود. قرار بود این زمین‌ها درختکاری شود. باید با تزریق منابع ویژه مشکلات استان خوزستان حل شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم خوزستان به وطن خود علاقه دارند، اظهار داشت: برخی افراد نفوذی قصد سوءاستفاده از اعتراضات مردم را داشتند، خود مردم اعلام کردند که این افراد از ما نیستند و حتی در مواردی مردم آنها را از اعتراضات خارج کرده و کتک زدند.

وی با تأکید بر اینکه مردم اجازه سوءاستفاده آشوب‌گران از اعتراضات مسالمت آمیزشان را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی باید اجازه دهند مردم اعتراضات مسالمت آمیز داشته باشند تا پنبه ها از گوش مسئولان پایتخت‌نشین بیرون بیاید.

ساری تصریح کرد: مردم اجازه نفوذ اغتشاش‌گران در صفوف اعتراضات مسالمت آمیزشان را نخواهند داد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ج
    0

    می دونی اصولا چرامردم میان بیرون وتظاهرات می کنن؟ چون میبینن نماینده شون هیچ کاری نمی تونه براشون بکنه ومترسکی بیش نیست. خب حالا که مردم خودشون آستین بالا می زنن ومیان بیرون تااعتراض کنن وحقشونو بخوان وظیفه قانونی نیروهای انتظامی اینه که ازشون محافظت کنن تا ستون پنجم واردشون نشه وفاجعه درست بشه، نه اینکه ازهمون اول بهشون حمله بشه ومتفرقشون بکنه ،کافیه اعتراضات مسالمت آمیز ، دقت کنید مسالمت آمیز،، رادرکشورهای دیگر ببیند که پلیس ازشون محافظت میکنه راببینید.

  • سید
    0

    مردم حقش را می خواهند چه اغتشاشی. اغتشاشگرها لباس شخصی و ونهادها هستندکه مردم را سرکوب می کنندو زمینه برخورد را هم بوجود میارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها