فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد:

کشف ۴۸ تن چوب و زغال بلوط/ آتش‌سوزی در جنگل‌های اصفهان نداشتیم

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کشف و ضبط ۴۱ تن چوب جنگلی و هفت تن زغال بلوط قاچاق در چهارماه نخست سال جاری خبر داد.

کشف ۴۸ تن چوب و زغال بلوط/ آتش‌سوزی در جنگل‌های اصفهان نداشتیم

سرهنگ علیرضا طاهری اظهار داشت: چوب‌های جنگلی از استان‌های زاگرسی کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری به اصفهان قاچاق شده که در ۲۳ عملیات از ابتدای سال تاکنون کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی ۴۱ تن چوب جنگلی کشف شده ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: ارزش زیست محیطی درختان و جنگل‌ها فراتر از اعداد و ارقام بوده زیرا درختان فواید ارزشمندی برای انسان دارد که از جمله می‌توان به ترسیب کربن، تولید اکسیژن، ذخیره آب در آبخوان‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش کانون‌های گرد و غبار اشاره کرد اما سودجویان بودن در نظر گرفتن ارزش‌های میراث طبیعی به قطع کردن درختان اقدام می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در دو سال گذشته کشفیات قاچاق چوب افزایش یافته است و سال جاری تاکنون قاچاق چوب از تاغزارها و جنگل‌های استان اصفهان نداشتیم.

۱۰۶ هکتار مرتع در اصفهان طعمه حریق شد

طاهری گفت: ۱۰۶ هکتار مرتع استان اصفهان در ۳۳ مورد آتش سوزی از ابتدای سال تاکنون از بین رفته که بیشتر آنها در شهرستان سمیرم رخ داده است.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه حریق در جنگل‌های استان نداشتیم تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی و خدادادی ضروری است و از این میراث و سرمایه برای آیندگان باید مراقبت کرد از این رو مردم توجه داشته باشند که روشن کردن آتش در طبیعت یا رها کردن ته سیگار و کبریت، بطری آب، شیشه و استکان می‌تواند به آتش سوزی گسترده‌ای منجر شود که خسارت آن شاید قابل جبران نباشد.

تأمین دمنده و تجهیزات اطفا حریق برای شهرستان‌های بحرانی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ابراز داشت: با دستور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعدادی دستگاه دمنده، تجهیزات و وسایل اطفا به استان اختصاص یافت که در بین شهرستان‌های بحرانی مانند سمیرم، فریدونشهر، فریدن، بوئین و میاندشت، لنجان، خوانسار و شهرضا توزیع شد.

طاهری افزود: به هر شهرستان بحرانی یک دستگاه دمنده داده شد و وسایل اطفا حریق نیز به سمن‌ها، شوراها و دهیاری‌ها اختصاص یافت تا در زمان حریق بتوانند کمک کنند.‌

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها