پیشرفت ۸۵ درصدی کریدور شمال - جنوب

یک مقام مسئول از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه احداث راه آهن رشت - بندر کاسپین خبر داد.

پیشرفت ۸۵ درصدی کریدور شمال - جنوب

علی اوسط اکبری مقدم درباره ریل‌گذاری در کریدور شمال-جنوب گفت: یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شمال کشور، اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب بود.

اکبری مقدم افزود: این ریل در گذشته، تا شهر قزوین وجود داشت و اتصال ریل از قزوین به آستارا و انزلی و حتی بندر کاسپین، مورد درخواست بود.

وی با اشاره به بهره‌ برداری از ریل قزوین تا رشت گفت: آغاز عملیات اجرایی رشت به بندر کاسپین در اولویت قرار گرفت.

اکبری مقدم با بیان اینکه هم اکنون ریل‌گذاری شمال به جنوب دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است افزود: امیدوارم در ماه‌های آینده قابلیت بهره‌برداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این ریل می‌تواند جنوب کشور را به شمال وصل کند گفت: در شمال کشور ظرفیت بزرگی در خزر داریم، هم اوراسیا و هم کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانند در بحث تبادلات تجاری و تأثیرات اقتصادی هم در اقتصاد ملی و هم فرامنطقه‌ای، نقش بسیار بزرگی داشته باشد.

اکبری مقدم در خصوص تأثیرات این ریل‌گذاری در تبادلات تجاری نیز گفت: استان گیلان از این نعمت محروم بوده و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی یا حتی از بندر آستارا به سمت بنادر کشور عراق و کشورهای حاشیه دریای خزر، از طریق کامیون یعنی حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گرفت.

وی افزود: اگر این خطوط ریلی به بهره برداری برسد، ظرفیت بزرگی را در تبادل کالا از جنوب به شمال خواهیم داشت.

اکبری مقدم با بیان اینکه ظرفیت خزر به علت تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت محدودی است گفت: با توجه به پتانسیلی که در بندر چابهار و بنادر خلیج فارس به وجود آمده است، این ظرفیت قطعاً برای حوزه خزر هم به شدت افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها