مدیر جهاد کشاورزی خلخال:

۳۵ درصد مرغداری‌ های خلخال غیرفعال هستند

 مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: ۳۵ درصد از مجموع مرغداری‌های راه‌اندازی شده این شهرستان غیرفعال بوده و تولید در این واحدها متوقف است.

۳۵ درصد مرغداری‌ های خلخال غیرفعال هستند

محمد شادخاطر اظهارکرد: در حال حاضر از مجموع ۱۹ واحد مرغداری ایجاد شده در بخش‌های مختلف ۱۷ واحد گوشتی، یک واحد تخم‌گذار، یک واحد تولید مرغ مادر گوشتی و هفت واحد غیرفعال و مابقی در تولید گوشت سفید مرغ فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعطیلی و توقف تولید در واحدهای مرغداری متوقف شده از جمله واحد تولید مرغ مادر گوشتی و تخم‌گذار از سال‌های گذشته به دلایل مختلف آغاز و به هفت واحد رسیده است، افزود: برغم تعطیلی ۳۵ درصدی واحدهای مرغداری این شهرستان گوشت مرغ تولید شده در واحدهای فعال کفاف مصرف سالیانه گوشت مرغ و حتی بیشتر از آن را می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در ۱۸ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای افزایش تولید و جوجه‌ریزی ۸۵ هزار قطعه‌ای اضافه بر برنامه‌ریزی سالانه در پنج مرغداری گوشتی خلخال این میزان در سال جاری با ۷۰۰ تن افزایش به ۲ هزا رو ۲۰۰ تن خواهد رسید.

وی بیان کرد: نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان موجب شده تا گوشت زنده مرغ از خلخال برای کشتار به کشتارگاه‌های مرکز استان و یا استان گیلان انتقال داده شده و با افزایش قیمت برای چرخه مصرف به منطقه بازگردانده شود.

شادخاطر با اشاره به نوسان قیمت گوشت مرغ در بازار خلخال افزود: در صورتی که مرغ تولیدی مرغداری‌ها کشتار و توزیع شود نیازی به تامین گوشت سفید مرغ از مرکز استان نبوده و با حذف هزینه‌های حمل و نقل مرغ زنده و کشتار شده و همچنین برکنار شدن واسطه‌ها از بازار قیمت این کالا تعدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر مرغداری‌هایی که از نهاده دامی یارانه ‌دار دولتی توزیع شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان استفاده می‌کنند، گفت: نظارت جهاد کشاورزی بر نحوه خروج مرخ زنده از شهرستان و همچنین نحوه ارسال گوشت کشتار شده بسته‌بندی از مرکز استان به خلخال برای توزیع مرغ به قیمت درج شده بر روی بسته‌بندی این کالا و در داخل شبکه تنظیم مرغ صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: هماهنگی و همکاری اداره صمت خلخال با مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو و دلالان بویژه در زمینه مایحتاج ضروری مردم نیز در پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاهای ضروری مردم موثر است.

شاد خاطر افزود: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری اتحادیه مرغ استان اردبیل در حال حاضر دست واسطه‌ها و دلالان از بازار مرغ این شهرستان کوتاه شده و قیمت گوشت مرغ گرم نیز در طول یک ماه گذشته به ثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت فروش گوشت گرم مرغ در بازار و مراکز عرضه ۲۴۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است، اظهارکرد: شهروندان در صورت مشاهده گران‌فروشی در بازار می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها