مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد:

تحویل ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن کوبایی از مهرماه

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت تولید و تحویل واکسن تولید مشترک با کوبا را تشریح کرد.

تحویل ماهانه ۲ میلیون دوز واکسن کوبایی از مهرماه

سید حیدر محمدی درباره آخرین وضعیت تولید و تحویل واکسن تولید مشترک با کوبا (سوبرانا) اظهار داشت: بر اساس قراردادی که با کشور کوبا بسته شد در مرحله اول این کشور حدود ۱۵۰ هزار دز واکسن به ما تحویل داد که در واقع ۲۰ هزار دز آن برای مطالعات بالینی مصرف شد و مابقی آن برای تزریق تحویل معاونت بهداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته از مهرماه احتمالا ماهانه دو میلیون دز واکسن کرونا از کشور کوبا تحویل ایران خواهد شد عنوان کرد: امیدواریم این موضوع طبق ریزی‌های صورت گرفته پیش رود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت پیش خرید واکسن‌های کرونا را به چه صورتی انجام می‌دهد افزود: درخصوص پیش خرید واکسن شرکت‌های تولید کننده واکسن در صورت دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو مجاز هستند با هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی وارد مذاکره شوند و قرارداد پیش خرید ببندند و شرط آن آماده بودن واکسن است.

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازکان غذا و دارو اظهار داشت: قیمت‌گذاری واکسن‌ها پس از تولید مشخص می‌شود بر همین اساس قیمت‌گذاری واکسن برکت انجام شد و هرچند اقداماتی برای تعیین قیمت سایر واکسن‌ها صورت گرفته و قیمت حدودی آنها مشخص شده اما قیمت دقیق سایر واکسن‌ها هنوز مشخص نیست.

به گفته محمدی، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها و سند جامع واکسیناسیون آغاز شده است و به تدریج برای همه گروه‌های سنی پیش می‌رود که امیدواریم با تولید بیشتر واکسن‌ها و واردات به موقع آنها سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش یابد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها