کاهش ۷ درصدی تصادفات خونین در سمنان، جاده نظامی همچنان جان می‌گیرد

جاده‌ های استان سمنان یکی از پرترددترین راه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود، بنابراین بازسازی و ایمن‌ سازی در این حوزه ضرورتی انکارناپذیر است.

کاهش ۷ درصدی تصادفات خونین در سمنان، جاده نظامی همچنان جان می‌گیرد

استان سمنان در محور تهران - مشهد مقدس یکی از پرترددترین جاده‌های کشور است و همین امر یکی از عوامل بروز تصادفات زیادی در این محور و دیگر محورهای این استان است.

از طرفی اگر استان سمنان بخواهد از معبر به سمت و سوی مقصدی برای گردشگری سوق داده شود؛ مسئولان امر باید زیرساخت‌های لازم را نیز در این زمینه فراهم کنند که قطعا یکی از این زیرساخت‌ها رفع نقاط حادثه‌خیزی است که مسئولان ارشد استان سمنان نیز بر وجود آن اذعان کرده‌اند و تأکید بر بازسازی و ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی و رفع نقاط حادثه‌خیز دارند.

علیرضا شریفی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در راستای ایمنی راه‌های ارتباطی استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان در کشور از این حیث در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش مسئولان امر در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: ایمن‌سازی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی از مباحث بسیار مهم در راستای پیشگیری از بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه برخی راه‌های ارتباطی استان سمنان حادثه‌خیز است، بر بازسازی و بهسازی این راه‌ها از سوی مسئولان امر تأکید کرد.

شریفی‌نژاد با تأکید بر احصای نواقص جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان سمنان گفت: در چهار ماه نخست امسال میزان حوادث و تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان کاهشی هفت درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هفت درصد نیز از میزان حوادث منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان سمنان از ابتدای سال تا کنون کاسته شده است.

عدم توجه به جلو، علت اصلی تصادفات

سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان با تأکید در رفع نواقص در حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان گفت: بیشترین آسیب‌ها در سال گذشته در این حوزه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دهانه پل‌ها نیز به دلیل اینکه اکثر واژگونی‌ها در استان در این بخش انجام شده است نیاز به ایمن‌سازی و آشکارسازی دارد.

رئیس پلیس راه استان سمنان یکی از نقاط ناامن و حادثه‌خیز استان سمنان را جاده نظامی عنوان کرد و گفت: ایمنی این جاده صفر است؛ بنابراین لازم است هر چه زودتر در زمینه ایمن‌سازی و بهسازی این محور اقدامی عاجل صورت گیرد.

کبیری وقوع 234 تصادف در جاده نظامی را با 11 فوتی و 130 مجروح یکی از جاده‌های ناامن استان سمنان عنوان کرد.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی فوتی تصادفات در راه‌های استان سمنان گفت: در چهارماهه نخست امسال تصادفات منجر به جرح، فوت و خسارت در راه‌های استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان بیشترین فروانی از نظر علت تصادفات در راه‌های استان از ابتدای سال تا کنون را عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: باید مراکز استراحت‌گاهی و پارکینگ‌های دائمی و موقت برای استراحت و اسکان مسافران در استان سمنان ایجاد شود.

کبیری عنوان کرد: در راه‌های ارتباطی استان سمنان در چهار ماهه نخست امسال میزان تصادفات منجر به جرح 544 نفر بوده است.

وی میزان تصادفات منجر به خسارت در راه‌های ارتباطی استان سمنان را در چهارماهه نخست امسال یک هزار و 215 مورد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های تصادفات در راه‌های استان سمنان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان تصادفات منجر به فوت در مناطق شهری کل استان سمنان در چهار ماهه نخست سال 99 را 6 فقره عنوان کرد و افزود: این میزان در این مدت از ابتدای امسال 8 مورد بوده است که بدین معناست که 33 درصد افزایش داشته است.

کبیری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: از ابتدای شروع این برنامه تا به امروز در استان سمنان میزان تصادفات فوتی 69 درصد کاهش داشته است.

تقویت ایمنی در حوزه راه‌های ارتباطی یکی از حقوق مسلم مردم است که مسئولان امر باید این موضوع را مورد توجه خود قرار دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها