به مناسبت سوم مرداد ماه؛ سالروز آغاز عملیات «مرصاد»

مسعود رجوی به در بسته خورد/ برنامه متوهم‌ ترین لشکر تاریخ برای فتح ۲ روزه تهران

۳۳ سال پیش در چنین روزی، متوهم‌ترین لشکر تاریخ خود را آماده می‌کرد تا کاری را که ارتش مجهز صدام طی هشت سال نتوانسته بود انجام دهد، دو روزه به انجام برساند.

مسعود رجوی به در بسته خورد/ برنامه متوهم‌ ترین لشکر تاریخ برای فتح ۲ روزه تهران

منافقین که در آخرین عملیات خود (بخوانیم آخرین خیانتشان) علیه کشور و ملت ایران، مهران بدون سکنه را موقتی اشغال کرده بودند، حالا به صرافت افتاده بودند تا دو روزه خود را به تهران برسانند! اما این توهم چگونه ایجاد شده بود؟

شلوارهای جین

۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ در حالی که عراق در خلف وعده‌ای آشکار به رغم پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مجدداً به ایران حمله کرده بود، در پادگان اشرف غوغایی برپا بود. رجوی طی فراخوانی که به هوادارانش در اقصی نقاط جهان صادر کرده بود، توانسته بود صدها نفر از منافقین و ضدانقلاب را از کشورهای اروپایی و غربی به عراق بکشاند.

بسیاری از این افراد با شلوارهای جین، کتانی به پا کردند و توهمی بر سر داشتند که مسعود رجوی برایشان ایجاد کرده بود. ۸ شب ۳۱ تیر ماه ۶۷ منافقین همگی در سالن عمومی پادگان اشرف جمع شدند تا سخنرانی رئیس‌جمهور خودخوانده مسعود رجوی را گوش بدهند.

سخنرانی در اشرف

رجوی در سخنرانی پادگان اشرف گفته بود: «البته یکسری می‌گفتند برویم اهواز را بگیریم و یکسری می‌گفتند برویم کرمانشاه را بگیریم. ما نشستیم و فکر کردیم و دیدیم باید از طریق کرمانشاه برویم، زیرا اولاً تا حدودی وضع و شرایط مسیری که انتخاب کرده‌ایم نسبت به قبل مناسبت‌تر و بهتر است، چون عراق تا قصرشیرین و سرپل‌ذهاب پیش رفته است و این بار نیاز به خط‌شکنی نداریم و به راحتی می‌توانیم تا کرمانشاه برویم. ثانیاً نزدیک‌ترین نقطه مرزی برای رسیدن به تهران، کرمانشاه است.»

پس از اینکه منافقین در آخرین روزهای خرداد ۶۷ توانسته بودند مهران را با کمک ارتش عراق به صورت موقت اشغال کنند، شعار «امروز مهران، فردا تهران» را سر دادند. البته این شعار را یکی از سناتورهای امریکایی در دهانشان انداخته بود و آن‌ها نیز از فرط تکرار باور کرده بودند.

۴۸ ساعت تا تهران

یک ماه بعد از طرح شعار امروز مهران، فردا تهران وقتی ایران در ۲۷ تیرماه ۶۷ قطعنامه را پذیرفت، رجوی احساس کرد کشورمان در اوج ضعف قرار دارد و در چنین شرایطی اتمام جنگ به سود او نخواهد بود؛ لذا تصمیم گرفت در واپسین روزهای جنگ شانس خود را برای فتح تهران که تصور می‌کرد کار سختی نباشد، امتحان کند. وی چهار روز پس از اعلام پذیرش قطعنامه توسط ایران در بخش دیگری از سخنرانی پادگان اشرف گفته بود: «بر اساس تقسیمات انجام شده ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید. البته روی لشکر ۸۴ و ۸۸ شناسایی انجام داده‌ایم. اگر موقعیت سیاسی مثل قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از طرف ایران پیش نمی‌آمد شاید فقط در همانجا (کرمانشاه) عمل می‌کردیم، ولی حالا ایران خیلی ضعیف شده است!»

توهم ضعف ایران

توهم ضعف ایران، نکته‌ای کلیدی بود که رجوی روی آن بسیار مانور می‌داد. او که سال‌ها برای کانالیزه کردن ذهن هوادارانش تلاش کرده بود، به راحتی توانست توهمات ذهنی خود را به آن‌ها انتقال دهد و به همین راحتی، لشکری با بیش از ۴ هزار نیروی متوهم را به ایران اعزام کند.

آن‌ها در حالی که سودای فتح تهران را داشتند، بین روزهای چهارم تا پنج مرداد ماه ۱۳۶۷، در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه به چنان مهلکه‌ای افتادند که حداقل نیمی از آن‌ها به هلاکت رسیدند و نیمی دیگر مجروح و زخم‌خورده فرار را برقرار ترجیح دادند.

در پایان بخش دیگری از سخنرانی رجوی را که واضح‌ترین دلیل بر پوچی تفکرات منافقین است می‌خوانیم: «تصمیمی که ما گرفتیم تصمیم بسیار حساس و مشکلی بود و ما چاره‌ای جز عمل نداریم و اگر الان اقدام نکنیم، فرصت از دست خواهد رفت، زیرا بعد از اینکه بین ایران و عراق صلح شود، ما در اینجا قفل می‌شویم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم و از لحاظ سیاسی تبدیل به فسیل می‌شویم. پس باید آخرین تلاش خودمان را هم بکنیم و یک بار دیگر کل سازمان را به صحنه بفرستیم و مطمئن هستیم که پیروزیم و از هم اکنون من این پیروزی را به شما و خلق قهرمان ایران تبریک می‌گویم!»

منبع: روزنامه جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • کاربر ناشناس
    0

    مرگ وننگ برمنافقین ودار دسته اش

    نظرات شما -
    • م
      0

      منافقین بد بخت ترین افراد روزگار در دنیا و آخرت.

  • ر
    0

    آیا آقای رفسنجانی در تبدیل شدن مجاهدین خلق به منافقین خلق نقش مهمی را ایفا کرد؟ چرا مجاهدین به منافقین تبدیل شدند؟ سیاست مهار مجاهدین خلق توسط بهشتی ، توسط چه کسانی در نطفه خفه شد؟ و ....به نظر میرسد سیاست انگلیس در بسط و گسترش دشمنان داخلی در کشور بسیار موفق بوده است.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      1

      سران اونها مثل رجوی و ابریشم چی و قجر ازدانلو باعث شدند که مجاهدین به منافقین تبدیل شوند

  • هفت لنگ بختیاری واقعی
    0

    این کلک که هر چی میشه میندازید گردن منافقین قدیمی شده. خودتون میکشید و میزنید و ترور میکنید میگید منافقین بودن.منافقین رو خودتون ساختید و بهش پول و امکانات میدید تا این گروهک باشه تا بتونید هرکاری خواستید بکنید بعد بندازید گردن منافقین. منافقین هم از خود شما هستند. این کلکا قدیمی شده.مردم اگاه شدن.دیگه هر حرف شمارو باور نمیکنند

    نظرات شما -
    • جاویدان
      0

      مغز فندقی با این تحلیلت

    • ..
      0

      اشتباهی مثبت دادم. این دیگه از اون تحلیلا بود. درس پس دادن پیش اینترنشنال و العربیه و...

    • شما بدتر از منافقینید
      0

      اشتباهی منفی دادم کاملا صحیح و نظر هر انسان عاقلیست

  • مسعود
    0

    منافقین کور دل در هر دو دنیا باید جوابگوی خیانت خود به ملت مظلوم ایران باشند

  • ناشناس
    0

    ترشیده های آلبانی نشین متوهم بااین تیپ خزتون.

  • عباسی
    0

    لعنت به منافقین .

  • جاویدان
    0

    اونروز و یادمه.گفتن لشکر شکست خورده خیلی از مردم شهر رو خالی کردن.کوچه ما فقط خونه ما و چند خونه دیگع موندن ولی چند ساعت بعد خبر اومد که هوانیروز تنگه چهار زبر و ازاد کرد

    نظرات شما -
    • اخوند نخودکی
      0

      شعر نباف

  • محمد تک تیرانداز
    0

    از خود مسعود خبری نیست .واقعا مرده ....البته فرقی نمیکنه

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      یعنی کسی هست واقعا خودشو ایرانی بدونه بعد از مردن مسعود رجوی ناراحت بشه و منفی بده؟؟ نه منفی های فضای مجازی اعتبار داره نه مثبت هاش، وقتی آلبانی نشین ها و مسیح علی نژادها برای کلیک مثبت و منفی هم آدم استخدام کردن. کاش هممون اینو فراموش نکنیم

  • قلندر واقعی
    0

    نعره کن ای سرزمین اختلاسها نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران این همه رهزن این همه گرگ این همه ضربه نعره هایت کو خاک گلگووووون .....منم در عملیات مرصاد بودم خیلی‌هاشون با سیانور خودکشی کردند خیلی‌ها شون هم دستگیر شدند بعضی ها شون هم خودشونو به تانکهای سوخته می‌رساندند تا در آتش بسوزند و شناخته نشوند به هر حال جهنم را تجربه کردند

    نظرات شما -
    • غفوری
      0

      ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

  • داریوش
    0

    الان که مریم زن ترکی فیصل شده واز مسعود هم خبری نیست،پس این پیر پاتالها توی کمپ البانی فقط با کامپیوتر شایعه پردازی میکنند و هر کدام حدود صد اسم فیک و دروغین دارند

  • سیدحسن زمانی
    0

    بی غیرت تر ین خود فرو. ش ترین بی ناموس ترین مسعود رجویی در جهان

  • ص _ ن
    0

    در اوایل انقلاب شعار مردم این بود به مسعود رجوی . رجوی نیم و جبی یونجه نداریم به جوی

  • احمد
    0

    خدا شهید سپهبد صیاد شیرازی را رحمت کند که با فرماندهی خود با دلاور مردیهای هوانیروز کرمانشاه حماسه مرصاد را آفریدند و کشور را نجات دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها