عراق: احداث سد مشترک با ایران بر روی اروندرود را بررسی می کنیم

وزارت منابع آبی عراق امروز شنبه از بررسی طرح ایجاد سد مشترک ایران و عراق بر روی اروندرود خبر داد.

عراق: احداث سد مشترک با ایران بر روی اروندرود را بررسی می کنیم

عون ذیاب سخنگوی منابع آبی عراق در گفت و گو با رسانه های عراقی تصریح کرد: پیشنهادهایی برای بعد از تشکیل دولت جدید از سوی ایران دریافت کردیم و سفر مهمی به ایران در پیش خواهیم داشت، زیرا نیاز به تفاهم و گفت و گوهای فنی در بسیاری از نقاط معلق مانده ای داریم.

ذیاب تاکید کرد که باید بررسی فنی دقیقی درباره مسائل فنی صورت گیرد تا به قاعده مقبولی برای تصمیم گیری برسیم.

وی افزود: موضوع شط العرب (اروندرود) نیازمند قطعی شدن است تا هر سال مسائل آن تکرار نشود بنابراین قصد طرح ساخت سد مشترک بر روی این رود را با مشارکت ایران داریم.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ممد
    0

    هرکاری بتوانید برای نابودی ایران بکنید،

    نظرات شما -
    • غفوری
      0

      هر کاری هم می خواهد بشود، شما از عینک بدبینی به آن نگاه می کنید ، این که دیگه داخل کشور نیست .

    • ناشناس
      0

      غفوری نکنه به پیمانکاری بابات قول کار اونجا را دادن .تو اصلا درمورد تراز منطقه اروند چی میدانی و امکان احداث سد در مناطق پست مگه شدنی هست ساده وار عرض میکنم در مناطق صاف هم تراز امکان احداث سد نیست فقط میشه جلوی آب را ببندی و آب انباشته را رو سطح زمین بیشتر پهن کنی والسلام .

  • ی
    0

    هزاران فقره از اینگونه توافقات دولت ایران با دولت های دیگر منعقد کرده و خواهد کرد ولی ۹۹ درصد آنها فقط روی کاغذ می مانند و اجرایی نخواهند شد.الکی دلتون خوش نکنید.

  • شهلا
    0

    واقعا این پروژه کارشناسی شده است اگر جواب منفیه بنظرم باید پرسید چه عمدی برای نابودی ایران هست بس نبود عراق 8 سال نابترین و بهترین جوانان ما را از بین برد واقعا نگران کننده است تا دیر نشده باید درخصوص این پروژه باید تجدید نظر کرد البته اگر دلسوزی تو این مملکت پیدا بشه

  • فریبرز
    0

    همه چیز در کشور ما برای دیگران حراج شد ،8 سال جوانانمان را در جنگ با عراق پرپر کردیم ،حالا هم برایشان سد میسازیم ،تمام پول هم از جیب ما مردم ایران میرود و مثل همیشه عراقیها خودشان را به موش مردگی میزنند و سو استفاده میکنند ،رگ خواب ما را خوب بلدند ،هم از ما استفاده میکنند هم دوست آمریکاییها هستند ،واقعا عراقیها بیشترین خیانت را در طول تاریخ به ما کرده اند و ما همیشه به آنها باج داده ایم.

  • ناشناس
    0

    اگر از لحاظ فنی وزیست محیطی و از همه مهمتر بشود ایران از حق خور در اروند رود استفاده کند ونگذارد به تاراج برود طرح خوبی است

  • راز
    0

    تجربه نشان داده هیچ وقت به نفع مردم نیست اینم به نفع عراق میشه با هزینه ایران عراق پولش کجا بود

  • داد
    0

    عراق هم باپول ایران داره یکی یکی مشکلاتش را حل می کنه برق باز سا زی گاز اب مسکن.....

  • کوه
    0

    عراق خوب نون دونی پیدا کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها