یک عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبر فوری :

تعطیلات در خانه نشین کردن مردم موفق نبود/ مشوق های دولتی برای ایام تعطیل در حد صفر/ ضرر فعالیت کسب و کارها با تشدید پروتکل ها کمتر از اعلام تعطیلات طولانی است

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران گفت: تعطیلات طولانی مدت برای مهار کرونا در خانه نشین کردن مردم موفق نبوده و فقط ضرر و زیان کسب و کارها را افزایش می دهد.

تعطیلات در خانه نشین کردن مردم موفق نبود/ مشوق های دولتی برای ایام تعطیل در حد صفر/ ضرر فعالیت کسب و کارها با تشدید پروتکل ها کمتر از اعلام تعطیلات طولانی است

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبر فوری با اشاره به مدیریت کرونا از سوی دولت و تاثیر تعطیلی های پیاپی بر کسب و کارها اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا با ضرر و زیان همراه بوده است. اگرچه در ایران می توانستند به منظور کاهش ضرر و زیان ها، برخورد سریع تری با این ویروس مرگبار داشته باشند.

وی افزود: ایران کشوری است که با توجه به مصادف شدن تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و اخیرا قطع برق در صورت کاهش تولید با مشکلات متعددی و جبران ناپذیری مواجه می شود.

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر اظهارات نظری در مورد کرونا دردی دوا نمی کند. بلکه اول باید واکسیانسیون عمومی تسریع و همزمان آگاهی رسانی به مردم انجام شود که در مورد دوم رسانه ها به خوبی اقدام کرده اند.

نجفی منش خاطرنشان کرد: وقتی تعطیلات طولانی مدت از سوی دولت اعلام می شود، بسیاری از مردم با اقدام به سفر باعث تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور می شوند. لذا پیشنهاد ما این است که اگر کسب و کارها با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی فعال باشد، ضرر آن کمتر از دوران ایام تعطیلی های عمومی از سوی دولت است که منجر به خانه نشینی مردم نمی شوند.

وی مشوق هایی دولتی برای صاحبان کار و صنعت درایام تعطیلات اضطراری را در حد صفر عنوان کرد و گفت: به طور مثال بیمه و بانک از حق و سود خود برای روزهای تعطیل امتناع نمی کنند و به تاریخ سر رسید دریافت می کنند. تنها موردی که می توان به عنوان مشوق دولتی نام برد تعویق یک ماهه اظهار نامه مالیاتی است.

رئیس کمیسیون محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: حتی مطرح شد که بانک ها تا دو ماه حقوق کارگران را پرداخت کنند که عملیاتی نشد.

نجفی منش با اشاره به طرح واردات واکسن توسط بخش خصوصی یادآور شد: در واقع بخش خصوصی پیگیر واردات بود اما نگذاشتند. در واقع به قدری سنگ جلوی پای مسئول مربوطه در بخش خصوصی بود که علی رغم موافقت رئیس جمهوری، نتوانست به مقصد برسد.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یا کریم بابا
    0

    تهران را برای چیز دیگری تعطیل کرده اند به خاطر سلامت و حفظ جان مردم نبوده و نیست

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      بقول کسگم کرمانشاهی : از ترس .........!!!!!!!!!

  • علی۵
    0

    مردم خسته شدند، با خانه نشینی روحیه ها خراب ،انواع بیماری های مختلف به سراغ فرد می آید. مرگ با عزت(ببخشید : در اثر کرونا) بهتر با مرگ با ذلت(در خانه انقدر بمانید تا مثلا با سکته بمیریم)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها