اگر ماه 1 دقیقه ناپدید شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یکی از سیاره های قابل مشاهده از روی زمین، کره ماه می باشد. اما آیا به این فکر کرده اید که آیا کره ماه و یا ناپدید شدن آن بر روی زمین تاثیری دارد یا نه؟

اگر ماه 1 دقیقه ناپدید شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تقریباً 4500 میلیون سال پیش یک جسم جدید در سیستم خورشیدی تشکیل شد که آن را ماه نامیدند اما به نظر شما این پدیده پیچیده چگونه روی زمین اثر دارد و اگر ناپدید شود، چه اتفاقی می افتد؟ با ما در این بخش همراه باشید تا وضعیت کره ی زمین پس از ناپدید شدن ماه را تصور کنید.

در عرض یک دقیقه

اگر ماه ناپدید شود، بعد از یک دقیقه امواج بزرگی به اندازه یک سونامی در دریا ها بالا می آیند. طوفان های شدید اتفاق می افتد که سراسر خطوط ساحلی را در بر می گیرد. همه وحشت زده می شوند و هیچ کس نمی تواند بفهمد که چه اتفاقی افتاده است.

در عرض 5 دقیقه

بعد از 5 دقیقه تمام مردم خطوط ساحلی امواجی را به بزرگی سونامی با باد های بسیار شدید تجربه می کنند و شاهد این خواهند بود که در عرض چند دقیقه تمام شهر زیر آب می رود. بخش های اصلی جهان که در خطوط ساحلی هستند ، بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند که شامل بخش های اصلی آمریکا، کانادا، روسیه و هند است که خطوط ساحلی بسیار بزرگی دارند. همچنین تنوع زیستی در دریا در معرض شدیدترین خطرات قرار می گیرد و ممکن است به طور کل منقرض شود.

در عرض یک ساعت

بعد از یک ساعت همه خطوط ساحلی در سراسر زمین و شهر های مختلف دنیا که نزدیک دریا هستند، به طور کامل زیر آب فرو می روند. در عرض یک ساعت این شهر ها کاملاً زیر آب قرار خواهند گرفت اما یک اتفاق عجیب رخ می دهد و آن هم این است که سطح آب ثابت و پایدار باقی می ماند و جو آرام می شود. در واقع تأثیر شدید این اتفاق فقط در یک ساعت طول می کشد اما در عرض این یک ساعت، خسارت بسیار بزرگی به زمین وارد می شود و باز هم چیز های غیر منتظره ای رخ خواهد داد.

در عرض 24 ساعت

معمولاً بعد از 24 ساعت همه جا تاریک می شود و ماه هم در آسمان وجود ندارد و مردم آسمان را گم می کنند. اما جالب است بدانید قبلا که ماه در آسمان وجود داشت، زمین با چرخش خودش تغییر جهت میداد و نور ماه به کره زمین می رسید اما اکنون هیچ ماهی وجود ندارد که بخواهد حرکت زمین را کنترل کند. در نتیجه لرزش شدیدی در این محور اتفاق می افتد و به دلیل لرزش شدید، فصل تغییر می کند ؛ یعنی زمین به یکباره دچار تغییر فصل می شود. مکان هایی که در معرض گرمای شدید بوده اند، به یک باره با برف و سرما روبرو می شوند و برعکس. یعنی خط استوا دیگر گرم ترین نقطه زمین نخواهد بود و یا قطب شمال دیگر سرد ترین نقطه نیست.

به خاطر این تغییر ناگهانی در دما، یخ های موجود در قطب شمال و جنوب ذوب می شوند و سطح دریا به یک باره بالا می آید و مکان های خیلی گرم در معرض برف قرار می گیرند. علت آن هم لرزش بسیار شدیدی است که زمین در محور خودش داشته است زیرا هیچ کره ماهی در آسمان وجود نداشته که بخواهد آن را کنترل کند. در نتیجه زمین لرزه های ثانیه ای اتفاق می افتد و آتشفشان فعال می شود.

12 ساعت بعد

12ساعت بعد؛ یعنی 36 ساعت از ناپدید شدن ماه گذشته است و در عرض چند ثانیه دما به صفر درجه سلسیوس می رسد و آب ها یخ می زنند. به حدی که هیچ کس نمی تواند آب بنوشد و احتمالاً اخبار اعلام می کند که از 7 میلیارد جمعیت انسان روی کره زمین، یک میلیارد نفر در خطوط ساحلی مرده اند.

روز پنجم

در روز پنجمی که ماه وجود نداشته باشد، همه چیز مخصوصاً آب و هوا به شدت تغییر می کند و زنده ماندن بسیار سخت می شود و در عرض یک ثانیه دمای هوا به صفر درجه سلسیوس می رسد و در ثانیه بعد به 50 درجه سلسیوس می رسد. سونامی و زندگی زیر دریا به طور کامل تخریب می شود. بسیاری از موجودات دریایی نمی توانند زنده بمانند و البته ممکن است در این بین، بعضی از ماهی ها زنده بمانند که احتمال آن بسیار کم است.

کشاورزان می توانند محصولات و دانه های خود را به دلیل تغییرات سریع آب و هوا پرورش دهند. خسارت های محیطی تحت کنترل افراد قرار نمی گیرد و حتی هزینه های ترمیم این خسارات به قدری زیاد می شود که هیچ کشوری توان پرداخت آن را ندارد. کمبود غذا در کل جهان اتفاق می افتد. مردم در زیر زمین محصولات خود را انبار می کنند و خودشان را در آن جا پنهان می کنند تا اتفاقی برایشان نیفتد.

روز ششم

اکنون 5 روز از غیبت ماه گذشته است. اتفاقات بسیار بدی رخ داده است. در روز ششم طول روز به 6 ساعت کاهش پیدا می کند که علت آن هم سرعت چرخش زمین است که قبلاً با ماه کنترل می شد اما اکنون ماهی وجود ندارد. هر یک روز فقط 6 ساعت طول می کشد که سه ساعت روز و سه ساعت شب خواهد بود و هیچ 24 ساعتی در طول روز وجود ندارد.

بعد از یک ماه

بعد از یک ماه تمام ساکنان در این وضعیت غمگین و افسرده هستند و به گذشته و زندگی آرام خودشان فکر می کنند. نژاد انسان هنوز منقرض نشده است زیرا بعضی از افراد در این شرایط جان سالم به در می برند و می توانند زندگی کنند اما روش زندگی آن ها تغییر پیدا می کند.

عواقب بعدی و آینده

خب. اکنون کمی از داستان بیرون بیایید و به این فکر کنید که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده است اما اطلاعات مهمی در مورد تاثیر زیاد ماه روی زمین دارید. همان قدر که خورشید برایمان اهمیت دارد ، ماه هم حائز اهمیت است.

بعضی از تئوری ها بر این عقیده هستند که این اتفاق هزاران سال پیش در سیاره مریخ رخ داده است. طبق بعضی از تحقیقات، سیاره مریخ قبلاً یک ماه بسیار بزرگ داشته و بعضی از موجودات در آن زندگی می کردند اما به دلیل مردن ستاره بزرگی به نام ماه، سیاره مریخ از هم پاشیده است و دچار نا تعادلی شده و در طول سال ها همه چیز بدتر شده است و در نتیجه دیگر هیچ موجود زنده ای در آن جا دوام نمی آورد.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پیشگو
    0

    همون اولش بگو اگه ماه نباشه مردیم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها