فعالیت کلینیک کاردرمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز بکار کرد

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی از راه اندازی و آغاز فعالیت کلینیک کار درمانی جهاددانشگاهی استان خبر داد.

فعالیت کلینیک کاردرمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز بکار کرد

محمد طالبی مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، افزود: کار درمانی یا آکیوپیشنال تراپی یا ارگوتراپی یکی از شاخه های توانبخشی است که بعنوان یک رشته کل نگر تمامی ابعاد روحی، روانی و جسمانی یک بیمار و تاثیرات جانبی مختلفی که بر روی عملکرد فردی و اجتماعی وی می گذارد در نظر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلینیک کاردرمانی در تمامی حیطه های سنی از نوزاد تا فرد کهنسال خدمات ارائه می دهد، اضافه کرد: تلاش بر این است برنامه های کاردرمانی در قالب فعالیت های طبیعی روزمره قرار گیرد.

طالبی ادامه داد: مشکلات افرادی که با کاردرمانی مراجعه می کنند دامنه وسیعی را در بر می گیرد و می تواند حاصل عوامل مختلفی از جمله یک صدمه یا تصادف، تعارض یا فشار روانی بیماری جسمی، اختلال عاطفی یا شناختی رشد و اختلالات مادرزاد باشد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، خدمات کار درمانی را از دوره کوتاه مدت مراقبت در دوران حاد بیماری تا توانبخشی در دوره های جبرانی و تطابقی طولانی مدت عنوان کرد.

وی اظهارکرد: به علت گستردگی فعالیت ها و خدمات کاردرمانی مراجعین کار درمانی حیطه های مختلف از نوزادان، کودکان و سالمندان با اختلالات متفاوت را شامل می شود و تمامی افرادی که نیازمند دستیابی به استقلال در عملکردها خود هستند به کاردرمانی نیاز دارند.

طالبی در پایان یادآورشد: با ارائه تکنیک های کاردرمانی مناسب ضمن توجه به علایق مراجعه کننده به درمان اختلالات در حیطه های جسمانی و روانی در مقاطع سنی مختلف پرداخته می شود و فرد از وابستگی خارج شده و بسوی انجام فعالیت های مستقل روزانه هدایت می شود.

علاقه مندان می توانند جهت بهره مندی از خدمات کلینیک کار درمانی جهاددانشگاهی استان با شماره ۳۲۲۴۵۳۰۴ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها