کاهش ۷۰ درصدی فروش سینماهای فرانسه با اعمال مقررات کرونایی جدید

فروش سینمای فرانسه در گیشه‌ها به خاطر قوانین کرونایی جدید ۷۰ درصد افت کرد.

کاهش ۷۰ درصدی فروش سینماهای فرانسه با اعمال مقررات کرونایی جدید

ورایتی نوشت: بعد از اینکه دولت فرانسه از روز بیست و یکم جولای قوانین بهداشتی جدیدی وضع کرد که از مردم مدرک واکسیناسیون یا تست پی‌سی‌آر منفی برای ورود به سالن‌های فرهنگی از جمله سینماها می‌خواهد، فروش سینماهای فرانسه ضربه بزرگی خورد و ۷۰ درصد افت کرد.

امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه دوازدهم جولای اعلام کرد که سند دیجیتال کووید اتحادیه اروپا که عموماً به عنوان «پاس سلامت» شناخته می‌شود در تمام سالن‌های فرهنگی اجباری خواهد بود.

این حرکت در سراسر کشور باعث شکل‌گیری اعتراض‌هایی شد و مردم مکرون را یک دیکتاتور خواندند. او هدف از این تصمیم را کمک به جلوگیری از گسترش سویه دلتای کووید -۱۹ دانست. ارایه این پاس سلامت از اول آگوست در تمام کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و همچنین قطارها و هواپیماها هم اجباری خواهد شد.

در روز بیست‌ویکم جولای یعنی روزی که این قانون اجرایی شد، میزان فروش بلیت سینماها با کاهشی ۶۰ درصدی نسبت به روز قبل مواجه و به ۲۸۰ هزار مورد رسید. این در حالی است که یک روز قبل، فیلم «کاملوت» ساخته الکساندر آستیه به تنهایی ۳۲۰ هزار بلیت فروخته بود.

فیلم «F۹» که جدیدترین قسمت از مجموعه اکشن «سریع و خشمگین» یونیورسال با نقش‌آفرینی وین دیزل، جان سینا و میشل رودریگز است هم از چهارشنبه به بعد با کاهش فروش ۹۰ درصدی مواجه شد.

چند فیلم مهم دیگر که در فستیوال فیلم کن به نمایش درآمده بودند و اخیراً اکران شده بودند، از جمله «آنت» لئوس کاراکس با نقش‌آفرینی آدام درایور و ماریون کوتیار که فیلم افتتاحیه کن بود و برنده جایزه بهترین کارگردان شد و همچنین «تیتان» که برنده جایزه نخل طلا شد به ترتیب با افت‌های ۸۰ درصدی و ۳۳ درصدی مواجه شدند. فروش بلیت برای «بندتا» ساخته پل ورهوون که یک عنوان رقابتی دیگر در کن بود هم با افت فروش ۷۰ درصدی مواجه شد.

در مواجهه با این اتفاق، دولت مصوب کرد که اگر نمایش‌دهندگان فیلم‌ها بتوانند ظرفیت نمایش فیلم در هر پرده را تا سقف ۵۰ درصد حفظ کنند دیگر نیازی به پاس سلامت نخواهد بود. آنها امیدوارند این ابتکار بتواند به سالن‌های کوچک‌تر کمک کند.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها