رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز:

فناوری بلاکچین امتحان خود را پس داده است

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز گفت: در حال حاضر هر فردی می تواند در حوزه رمزارزها سرمایه گذاری کند و از نظر فنی هیچ مشکلی وجود ندارد چون فناوری بلاکچین امتحان خود را پس داده است.

فناوری بلاکچین امتحان خود را پس داده است

علی پاک باخته گان زنجانی گفت: باید توجه داشته باشیم که خرید و نگهداری رمزارز توسط یک شخص بسیار متفاوت با خرید و نگهداری همان رمزارز توسط شرکتها، موسسات و سازمان‌های بزرگ است. موسسات مالی نمی توانند مانند یک سرمایه گذار شخصی عمل کنند. برای فعالیت نیاز به ساز و کارهای پیچیده، پیروی از قوانین حقوقی و سیستم های حسابداری، مالی و مالیاتی مناسب دارند که ETF راه حل مناسبی برای حل این مشکلات است.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز در توضیح این مطلب افزود: روش ETF (Exchange Traded Fund) صندوقی است که قیمت یک دارایی خاص را در بورس نمایندگی می کند. قیمت صندوق تابعی از ارزش دارایی است که نمایندگی می شود. ETF طلا تابعی از قیمت طلا در بازار است. ETF رمز ارز جای صرافی ها را می گیرد و رمزارز را برای عرضه در بورس قانونمند می کند. زیرا صندوق های قابل معامله ، محصولات مالی قانونگذاری شده اند و در بورس های مشهور معامله می شوند.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: صندوق ETF مورد نظر می تواند حاوی یک سبد دارایی متشکل از رمز ارز، سهام شرکت ها، فلزات قیمتی و غیره باشد .

وی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF بیت کوین از دل بحران اقتصادی ۲۰۰۸ زاده شد اظهار کرد: در ابتدا، تحلیلگران حرفه ای بازار سرمایه امیدی به ادامه حیاتش نداشتند چون نه پشتیبانی داشت و نه بانکی از آن حمایت می‌کرد، در عین حال، پول یا دارایی نبوده و تکلیف مالیاتی روشنی نیز نداشت ، از سویی دولتی نبود که قدرتش را برای توسعه آن به کار گیرد و بسیار ناپایدار بوده و از جایگاه عمومی برخوردار نبود.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز ادامه داد: تمامی اینها علائم تولد نوزادی بودند که مرگى زودرس در انتظار وی است. ولی در نهایت ققنوس از میان خاکستر برخاست، بال و پر گرفت ، جایگاهی برای خودش دست و پا کرد و با معماری موزونش تحولی را در بازارهای مالی رقم زد که اینک کمترین اثرش ایجاد تنوع در سبدهای سرمایه گذری سنتی بازارهای سرمایه است.

پاک باخته گان زنجانی در عین حال تاکید کرد: بیت کوین در جایگاه پیشتاز رمزارزها خود را بعنوان یک دارایی، تثبیت کرده و اکنون در پی آن است تا خود را بعنوان یک دارایی قانونی معرفی کند.

پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه در حال حاضر هر فردی می تواند در حوزه رمزارزها سرمایه گذاری کند گفت: از نظر فنی هیچ مشکلی وجود ندارد و فناوری بلاکچین امتحان خود را پس داده است. ولی بسیاری از موسسات، سازمان ها و حتی افراد خاص نمی توانند بصورت قانونمند اقدام به خرید و نگهداری رمزارز نمایند. همانگونه که اقتصاد بلاکچین و رمز ارزها شکوفا شده ، قانونگذاری در این حوزه نیز توسط دولت ها در حال شکوفا شدن است. تا فرصت سرمایه گذاری برای بازیگران سنتی بازار سرمایه نیز فراهم شود. بهترین راه یا لااقل یکی از بهترین روش ها می تواند از طریق صندوق های قابل معامله باشد.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز تصریح کرد: بیتکوین توسط افرادی خریداری و به صورت سرمایه غیر مولد نگهداری شده و بعد از مدت زمانی فروخته می‌شود ، در این میان سودی عايد یک شخص می شود . ارزش دارایی آن شخص حفظ میشود و از بحران ها و افت ارزش پول ملی در امان میماند.

رئيس كميسيون رمزارز و بلاكچين سازمان نظام صنفى رايانه اى استان البرز در عین حال بیان کرد: در راستای سودآفرینی برای جامعه، ETF می‌تواند رمز ارزها را جذب کرده‌ و تبدیل به دارایی قانونی برای سرمایه گذاری در بورس کند ، فرصت گردش سرمایه را به موسسات مالی بدهد و ساختاری جدید برای ارتباط فناوری های نوین مالی و بازار های سنتی به صورت ایمن و قانون مند فراهم کند؛ سهام صندوق ETF رمز ارز به صورت عرضه عمومی یا بلوک سهام قابل عرضه در بورس و قابل معامله خواهد بود.

وی ادامه داد: آتش سیلیکون ولی سرریز کرده و به سمت وال استریت حرکت میکند وال استریت که همواره نماینده حرص بوده حالا مجبور است با ترس خود مواجه شود . ترس از فناوری و حرص تجارت باهم مخلوط میشوند و شاید بتوانند اعتماد و اعتبار و اعتدال را به بورس های سرمایه و بازار های مالی باز گردانند، به این ترتیب هر چیزی که بر دیگر دارایی های صندوق ETF اعمال می شود ناچار بر رمزارزها نیز اعمال خواهد شد.

سهامدار صندوق کامل و دقیق از طریق بورس احراز هویت شده و قابل شناسایی است، معاملات سهام قابل ردیابی و تمامی تراکنش های مالی مرتبط با صندوق قابل پیگیری، قابل شناسایی و قابل محاسبه است.

پاک باخته گان زنجانی در بخشی از سخنان خود درباره ی مزایاى صندوق ETF رمز ارز نیز توضیح داد: تبدیل مالکیت بی نام و غیر قابل رد گیری رمز ارز ها به مالکیت با نام و قابل نظارت از طریق ابزار های سنتی سرمایه گذاری ، حل مشکل پرداخت مالیات معاملات رمز ارز ها در فضای مجازی و پشتیبانی دارایی توسط شبکه ای از خدمات دهندگان قابل اعتماد و همگون با دیگر سهام عرضه شده در بورس از جمله مزایاى صندوق ETF رمز ارز محسوب می شوند.

وی افزود: امکان عرضه عمومی و بلوکی سهام صندوق ، امکان تشکیل سبد سرمایه با حضور رمز ارز و دارایی های سنتی ، امکان مدیریت دارایی رمز ارز توسط یک تیم حرفه ای و مطمئن ، ایجاد امکان ورود موسسات و سازمان های بزرگ دولتی و غیر دولتی به معاملات رمز ارز ها و ایجاد ثبات در بازار رمز ارزچ ها از طریق ابزار ها و قوانین بورسی و متناسب سازی اقتصاد غیرمتمرکز و اقتصاد متمرکز و فعالیت های این دو بازار از دیگر مزایاى صندوق ETF رمز ارز به شمار می آیند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها