چهار روز رگبار و رعد و برق در برخی استان های کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه طی ‌چهار روز آینده در برخی نقاط کشور رگبار باران و رعدوبرق مورد انتظار است، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گردو خاک در بخش‌های مرکزی و شرق کشور خبر داد.

چهار روز رگبار و رعد و برق در برخی استان های کشور

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و ارتفاعات زاگرس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و گربار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مرداد) در غالب مناطق کشور جو ‌پایدار و آسمان صاف خواهد بود، گفت: دوشنبه (۴ مرداد) تنها در اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و سه‌شنبه (۵ مرداد) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش ‌پراکنده باران رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، چهارشنبه (۶ مرداد) با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در ‌پاره‌ای از مناطق سبب گردوخاک با احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. همچنین امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش خواهد داشت و دریای خزر در این مدت مواج است. طی ‌پنج روز آینده نیز مناطق شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ مرداد) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۰ سانتیگراد و طی روز ‌دوشنبه (۴ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها