رئیس گروه بیماری‌های واگیردار بهداشت آذربایجان شرقی:

واکسن‌ها از ابتلا به فرم شدید کرونا، جلوگیری می‌کنند

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار بهداشت آذربایجان شرقی گفت: تمامی واکسن‌های تایید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، از ابتلا به فرم شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از دلتا کرونا محافظت می‌کنند.

واکسن‌ها از ابتلا به فرم شدید کرونا، جلوگیری می‌کنند

سیمین خیاط زاده با اشاره به سرعت بالای انتقال کرونای دلتا، اظهار کرد: واریانت دلتا نسبت به کرونای معمولی، قدرت انتقال پذیری بالایی دارد و قادر به مقاومت در برابر آنتی بادی‌های خون بدن انسان است، به عبارتی برای غلبه به این نوع کرونا در مقایسه با نوع آلفا، به سطح بالاتری از آنتی بادی‌ها نیاز داریم.

خیاط زاده با تاکید بر این‌ که برای حفاظت در برابر کرونای دلتا، باید واکسیناسیون به طور کامل انجام و واکسن‌های دو نوبته دریافت شود، گفت: مطالعات نشان می‌دهد، در حال حاضر در کشورهایی که در آن نوع دلتا شیوع پیدا کرده است، واکسیناسیون مردم، باعث کم‌ تر بستری شدن، شده است.

وی با بیان این‌ که افراد در صورت دسترسی به واکسن‌ تایید شده از سوی سازمان جهانی، حتما واکسینه شوند، بیان داشت: افراد با واکسینه شدن می‌ توانند در برابر نوع دلتا و سایر گونه‌ های کووید ۱۹ محافظت شوند، نکته‌ ی مهمی که در واکسیناسیون مطرح بوده جلوگیری از بروز نوع بیماری شدید در صورت مبتلا شدن به کرونا است.

وی افزود: در حال حاضر حتی اگر واکسیناسیون نیز انجام شود احتمال درگیری افراد به عفونت وجود دارد، اما علائم بسیار خفیف بوده و یا اصلا علائمی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با واکسینه شدن هنوز هم امکان این وجود دارد که افراد دچار عفونت شوند اما احتمال آلوده شدن و انتقال بیماری به دیگران کاهش می‌ یابد.

وی با تاکید بر این‌ که باید زنجیره‌ ی انتقال بیماری از طریق واکسیناسیون در جهان شکسته شود، گفت: افراد به محض رسیدن نوبت دریافت واکسن خود، آن را دریافت کرده و تمامی نکات احتیاطی را انجام دهند تا ضمن محافظت از خود، از اطرافیان نیز محافظت کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها