دغدغه‌های رهبری درخصوص آب خوزستان را چه کسی پیگیری خواهد کرد؟/ اولین گام: طرح تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب و وزارت نیرو

واقعاً اگر به توصیه‌های متخصصین و دلسوزان آب کشور در این سال‌ها توجه می‌شد و منابع آبی خوزستان برای مقاصد غیرضرور و سیاسی به تاراج نمی‌رفت، الان شاهد بحران اجتماعی کنونی بودیم؟

دغدغه‌های رهبری درخصوص آب خوزستان را چه کسی پیگیری خواهد کرد؟/ اولین گام: طرح تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب و وزارت نیرو

رهبر انقلاب امروز جمعه صحبت‌های مهمی درخصوص اتفاقات اخیر خوزستان کردند و ضمن تاکید بر اینکه "مردم خوزستان ناراحتیشان را بروز دادند و هیچ گله‌ای نمی‎شود از آنان داشت" بیان داشتند: "اگر به توصیه‌هایی که نسبت به آب و فاضلاب خوزستان انجام شده بود توجه می‎شد، حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم. در این ۷-۸ روز اخیر یکی از نگرانی‎های ما مسئله خوزستان و مسئله آب مردم و مشکلات مردم بود." (متن کامل را اینجا بخوانید).

دقیقا این همان موضوعی است که باید به جد و جهد، پیگیری شود و البته در این روزهای پایانی دولت که همانند ۸سال اخیر، نه وزارت نیرو و نه آبفای کشور و نه هیچ مسئولی در بدنه به فکر آب و برق این استان _و کل کشور_ نیست، نقش مجلس و نمایندگان رنگ و بوی مهم‌تری می‌گیرد.

واقعا اگر به توصیه‌های متخصصین و دلسوزان آب کشور در این سال‌ها توجه می‌شد و منابع آبی خوزستان برای مقاصد غیرضرور و سیاسی به تاراج نمی‌رفت، الان شاهد این بحران اجتماعی بودیم؟ اگر نمایندگان مجلس در همان اسفندماه ۹۹، "طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو، آبفای کشور و تهران " را که اولین بند آن مربوط به خوزستان بود مسکوت نمی‌گذاشتند و سوءاستفاده‌ها و بی‌تدبیری‌های اشاره شده در نامه رییس کمیسیون عمران را به صحن علنی می‌بردند، آیا به این نقطه می‌رسیدیم؟

به قول درست رهبر انقلاب "مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند" و حال نقش مجلس و رئیس‌جمهور منتخب و مشاورانش در این دغدغه رهبری چه می‌شود؟

اگر نمایندگان مجلس فعلی از اعضای کمیسیون عمران آن گرفته تا سایرین، در عمل ملتزم به رعایت حقوق مردم و کلام رهبری باشند، آیا همین کافی نیست تا همت به خرج دهند و با تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنعت آب و فاضلاب به اطلاع مردم و مسئولان برسانند که عملکرد وزارت نیرو چه بوده و چه سوءتدبیرهایی در مدیریت و انتقال آب‌ خوزستان صورت گرفته است؟

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کارمند آب و فاضلاب روستایی خوزستان
    0

    امروز ۲ روز از عید قربان ۱۴۰۰ گذشته است هم وطن عزیز امروز عید قربان ۱۴۰۰ به خدای ابراهیم علیه السلام قسم کارگران و پرسنل اب و فاضلاب روستایی خوزستان هنوز حقوق خرداد و تیر ۱۳۹۹ بله غلط تایپی نیست ۱۳۹۹ رو نگرفته اند ۱۰ بار هم سفره خالی پهن کردیم جلوی استانداری بی نتیجه بانک اقساط رو با جریمه دیرکرد به روز از ما بدبخت ها می گیره ولی حقوق ما دست دولت از یکسال پیش تا الان ارزش نصف شده بدون دفترچه بیمه و با ۲۸ ماه بیمه واریز نشده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها