ادعاهای ضد ایرانی سخنگوی پنتاگون

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستندات و مدارکی به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخته است.

ادعاهای ضد ایرانی سخنگوی پنتاگون

«جان کربی» در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، مدعی شده ایران، «شبه‌نظامیانی» را که به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کنند تسلیح و تأمین مالی می‌کند.

کربی مدعی شده ایران باید حمایت خود از «شبه‌نظامیان در عراق» را متوقف کند.

ادعای وی در حالی صورت گرفته که تحلیلگران می‌گویند جریان مقاومت در برابر حضور نظامی آمریکا در منطقه واکنش طبیعی به اقدامات واشنگتن بوده است.

به عنوان مثال، در کشور عراق، مخالفت‌ها با حضور نظامی آمریکا از زمانی شدت گرفت که پنتاگون اقدام به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و ««ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد کرد. پارلمان عراق، بعد از این اقدام آمریکا مصوبه‌ای برای خروج نظامیان خارجی از خاک آن کشور به تصویب رساند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اریا
    0

    اینکگرفتنه اینروه ها موردحمایت ایران اند شکی توش نیست خروج امریکا ازعراق یعنی جان داعش همونجوری که طالبان رشد کرداگر داهش درغرب وطالبان درشرق ایران جان بگیرند براستی چه خواهد شد

  • ص _ ن
    0

    مجلس عراق تصویب کرده . نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند شما آمریکایی ها با کمال پرویی در عراق مانده و رجز خوانی می کنید . هرچه زودتر عراق را ترک کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها