قطعی گسترده و از دسترس خارج شدن وبسایت های مهم در آمریکا/ خبری از حمله سایبری نیست

وب‌سایت‌های مربوط به شرکت‌های فناوری، هواپیمایی و حمل و نقل در شرق ایالات متحده از دسترس خارج شده است.

قطعی گسترده و از دسترس خارج شدن وبسایت های مهم در آمریکا/ خبری از حمله سایبری نیست

خبرنگار شبکه خبری الجزیره از توقف ناگهانی وب‌سایت‌های مربوط به شرکت‌های فناوری، هواپیمایی و حمل و نقل در شرق ایالات متحده خبر داده است.

پایگاه خبری «هیل» هم گزارش داده وب‌سایت مربوط به المپیک و برخی وب‌سایت‌های مهم دیگر از کار افتاده‌اند. مطابق این گزارش، وب‌سایت‌های از کارافتاده حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شوند.

سایت‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای مانند «Steam»، شرکت‌های هواپیمایی نظیر شرکت «دلتا» و سایت‌های خبری آنلاین مانند «Dallas Morning News» از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که از کار افتاده‌اند.

وب‌سایت «آمازون» هم از کار افتاده است. یک سخنگوی این شرکت، به درخواست پایگاه خبری «هیل» برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.

منابع خبری به دلایلی درباره دلیل از کارافتادگی این سایت‌ها اشاره نکرده‌اند، اما شرکت اینترنتی «آکامی» که در زمینه شبکه تحویل محتوا فعالیت می‌کند وقوع چنین خاموشی‌هایی را تأیید کرده و گفته در حال تحقیق بر روی آن است.

این شرکت اینترنتی در بیانیه‌ای روی وب‌سایت خود گفته است: «در حال تحقیق بر روی این موضوع هستیم. چنانچه سوالی دارید یا با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اید لطفاً با بخش پشتیبانی فنی آکامی تماس بگیرد. ما تلاش می‌کنیم شما را در جریان جدیدترین اطلاعات قرار دهیم.»

گفتنی است، دانیل هاولی نیز به یاهو فاینانس در این رابطه گفته است، آنچه تحت عنوان از دسترس خارج شدن وب سایت‌ها در جهان به عنوان خبر منتشر شده، در واقع از کار افتادن سرویس‌های کمپانی آکامای، بزرگ‌ترین سرویس دهنده خدمات سرورهای وب در جهان است و خبری از حمله سایبری نیست

منبع: فارس

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    اتفاقا تو ایران هم در خوزستان قطعی گسترده اینترنت هستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها