کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی به بهانه ساخت کیف پول ارز دیجیتال 

رییس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی فردی که با آگهی جعلی در حوزه ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی کرده بود خبر داد. 

کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی به بهانه ساخت کیف پول ارز دیجیتال 

سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری در بستر شبکه اجتماعی دیوار تحت عنوان ساخت کیف پول ارز دیجیتال، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات پلیسی مشخص کردند فرد کلاهبردار با وعده خریداری ارز دیجیتال مقدار ۳ میلیارد ریال را از طریق حساب بانکی از شاکی پرونده اخذ و مبلغی کمتر از معادل ارزش واقعی، ارز دیجیتال برای شاکی خریداری کرده است.

رییس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی پرونده تشکیل و با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، صاحب حساب بانکی که شاکی برای وی اقدام به واریز وجه کرده بود را شناسایی و دستگیر و در جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به نوظهور بودن پدیده ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بدون دانش و آگاهی کافی در این زمینه سبب افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی شده است.

جمالی گفت: شهروندان میتوانند هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرایم حوزه سایبری را با شماره تلفن ۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۴ یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها