نکات مهم در مورد خرید لنز دوربین

لنز دوربین یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید دوربین یا عکسبرداری حرفه ای به آن توجه می شود. لنز ها با توجه به نوع عملکرد و فاصله کانونی که دارند می توانند کارایی متفاوتی داشته باشند.

نکات مهم در مورد خرید لنز دوربین

امروزه لوازم جانبی دوربین بسیار گسترده می باشند. از همین رو این احتمال گاها وجود دارد که افراد در زمان خرید دچار چالش شده و با انتخاب های زیادی روبرو گردند. در این مقاله قصد داریم تا نکات ارزنده ای را در اختیارتان قرار دهیم که به کمک آنها بتوانید، انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

آشنایی با انواع لنز دوربین:

امروزه سه پایه دوربین و لنز دوربین جز مواردی است که یک عکاس همواره باید در کیت عکسبرداری خود داشته باشد. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان یک لنز خوب را تهیه نمود؟ بر همین اساس لازم است تا با انواع لنز های آشنا شوید:

آشنایی با انواع لنز دوربین:

- لنز های wide:

به این مدل از لنز دوربین ، لنز های اولترا نیز گفته می شود که دارای فاصله کانونی کمتر از 24 میلی متر می باشند. با توجه به این فاصله کانونی می توان از آنها برای عکسبرداری مناظر و همچنین عکاسی داخلی استفاده کرد.

- لنز های angle:

در این نوع از انواع لنز دوربین، فاصله کانونی بین 24 تا 35 میلی متر می باشد. فاصله کانونی در این لنز ها بسیار متغیر می باشد. عکاسان حرفه ای که به زوم بالا در عکاسی نیاز دارند، عموما از این لنز ها استفاده می نمایند. البته باید در نظر داشت که کار کردن با لنز های فوق نیاز به آموزش و دانش فنی نیز دارد.

- لنز های استاندارد:

فاصله کانونی در این دسته بین 35 تا 70 میلی متر است. این لنز ها برای عکاسی روزانه و معمولی گزینه خوبی می باشند. از لحاظ دید، دامنه دید آنها همانند چشم انسان می باشد و با زاویه دید یک چشم معمولی مطابقت دارد.

البته در نظر داشته باشید که به جز موارد عنوان شده در بالا، لنز های دیگری نیز وجود دارد که لنزهای سوپر زوم یکی از آنها می باشد. این لنز ها به صورت خودکار فاصله کانونی را تنظیم می نمایند و با استفاده از آنها دیگر نیاز نیست تا حتما دوربین هایی با لنز متحرک تهیه نمایید. کار کردن با این لنز ها بسیار آسان بوده و نیاز به دانش فنی زیادی ندارند. در حال حاضر انواع متفاوت لوازم جانبی دوربین همچون لنز در بازار وجود دارد اما قبل از اینکه شما به سراغ خرید لنز بروید، لازم است تا هدف خود را در عکاسی مشخص نمایید. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه عکاسی و فروش قطعات دوربین را دارد، شما قادر هستید تا مقالات معتبر و کاربردی را در خصوص ویژگی های هر یک از دوربین ها مطالعه نمایید لذا می توانید راحت تر انتخاب نمایید.

برای خرید یک لنز دوربین خوب به چه مواردی باید دقت نمود؟

با توجه به گستردگی تجهیزاتی که در بازار وجود دارد، شاید این سوال برای شما به وجود اید که برای خرید یک دوربین خوب چه نکاتی بیش از سایرین دارای اهمیت می باشند. در زیر به برخی از مهمترین موارد اشاره شده است:

شناخت لنز دوربین

- فرمت لنز:

به صورت کلی از دید متخصصان دیدنگار، در زمان خرید لنز باید توجه نمایید که ابعاد حسگر دوربین با ابعاد لنز همخوانی داشته باشد. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این عدم همخوانی موجب می شود تا عکس های ثبت شده سیاه و سفید شده یا بسیار کوچک شوند.

- فاصله کانونی:

اگر قصد دارید تا یک عکاس حرفه ای شده و به صورت درست اقدام به عکسبرداری نمایید، لازم است تا حتما از دوربین هایی استفاده نمایید که دارای فاصله کانونی متناسب با نوع عکس شما دارند. همانگونه که در بالا ذکر شد، برای هر نوع تیپ عکاسی نیاز به فاصله کانونی مناسب آن می باشد.

- به برند لنز توجه نمایید:

یکی از نکات مهم از دید متخصصین دیدنگار، همخوانی برند های دوربین و لنز با یکدیگر می باشد. چنانچه این موارد با هم همخوانی نداشته باشند، موجب خواهند شد که عکس های شما دارای تعادل لازم نباشد.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که با تهیه یک سوپر لنز می توانند عکس های عالی ثبت نمایند اما در مقالات کاربردی سایت فروشگاه اینترنتی دیدنگار، توصیه می شود که حتما از یک سه پایه دوربین خوب در زمان عکاسی استفاده نمایید. این کار موجب می شود تا زمان عکاسی بتوانید از ویژگی های بیشتری استفاده نمایید. به طور مثال تصویربرداری با تایمر، عکس برداری کلوز آپ و مواردی از این قبیل با سه پایه بهتر خواهد بود. این تجهیزات به نسبت ارزان، قادر است تا نوع عکسبرداری شما را تا حد زیادی ارتقا بدهد.

به صورت کلی در زمان تهیه این قطعه توجه داشته باشید که از لحاظ جنس محکم و با استحکام باشد. سه پایه شما نباید زیاد سنگین باشد، به گونه ای که بتوانید آن را به راحتی حمل نموده و در هر کجا نصب نمایید. قطر پایه های این سه پایه باید به گونه ای باشد که به راحتی بر روی زمین باقی بماند. ارتفاع، قابلیت جمع شوندگی سریع، سر نگهدارنده عالی و ... جز مواردی هستند که حتما باید به آنان توجه نمایید تا بهترین خرید را داشته باشید.

بررسی لنز دوربین

جمع بندی:

همانگونه که در بالا ملاحظه فرمودید، خرید تجهیزات عکاسی نیاز به دانش فنی زیادی دارد. بسیاری از این موارد در فروشگاه های اینترنتی بیان نمی شود و همین امر نیز باعث ضرر زیاد خریداران می گردد. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار شما قادر خواهید بود تا تمام این موارد را با جزئیات مطالعه کرده و به راحتی اقدام به انتخاب کنید. فروش اقساطی و فروش لوازم دسته دوم از دیگر امکاناتی است که مدیران این فروشگاه برای شما فراهم آورده اند تا با هر نوع سطح درآمدی بتوانید شرایط خرید را داشته باشید. جدا از این موارد پشتیبان های تخصصی سایت فوق به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به خریداران می باشند تا بتوانند سوالات ذهنی و ایرادات آنها را به خوبی برطرف نمایند. البته همواره در نظر داشته باشید که قبل از خرید هرگونه تجهیزات مرتبط با دوربین لازم است تا مشخص نمایید که هدف شما از عکاسی چیست.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها