امنیت پایدار در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: اولویت اصلی مرزبانی و تامین امنیت مرزها است و امروز امنیت پایدار در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است.

امنیت پایدار در مرزهای آذربایجان غربی برقرار است

سردار احمد علی گودرزی در جمع مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر و در دیدار با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی در همه شرایط، در برقراری امنیت مطلوب در مرزها با اقتدار ایستاده‌اند و برای حفظ امنیت، آرامش هموطنان و مرزنشینان تمام تلاش و توان خود را بکار بسته‌اند.

وی افزود: با توجه به شعار سال " تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها " که از سوی اعلام شده است، مرزبانان نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در مرزها، مشارکت و تعامل با مرزنشینان به خوبی توانسته‌اند به این امر مهم جامه عمل بپوشانند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ارتقای توان عملیاتی، مهارت افزایی و افزایش توان جسمی پرسنل را از اصلی ترین برنامه‌های مرزبانی خواند و اظهار داشت: فرماندهی انتظامی از سال گذشته هوشمندسازی این نیرو را در دستور کار قرار داده و بر این اساس نیروی مرزبانی هم برای اقتدار بیشتر و با توجه به نیازی که به امکانات و علوم جدید دارد تا تحولی اساسی در این بخش صورت گیرد.

سردار گودرزی افزود: استان آذربایجان غربی به علت همجواری با کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان به عنوان دروازه ورود و پل ارتباطی ایران به کشورهای اروپایی است و بی شک یکی از استان‌های مهم مرزی و راهبردی کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

همچنین سردار گودرزی در جلسه جمع‌بندی نظارت ستادی و ارزیابی میدانی از یگان‌های مرزی در فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: از زحمات فرماندهان و مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی در مجموعه مرزبانی استان، که با تلاش شبانه‌روزی در برقراری امنیت مطلوب مرزها گام‌های مؤثری برداشته‌اند تا موجب ارتقای آنان در تولید امنیت مرزهای استان شود، تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به آمادگی مرزبانان نیروی انتظامی در سراسر مرزهای کشورمان، افزود: با توجه به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش دشمنان برای ناامنی مرزها و نفوذ به عمق کشور، بحمدالله مرزبانان سخت کوش و تلاشگر کشورمان با همت و اقتدار تمام با ایجاد امنیت پایدار، ارتقای اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی، اقدامات دشمنان را در نطفه خاموش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: استان آذربایجان‌غربی به علت همجواری با کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان به عنوان دروازه ورود و پل ارتباطی ایران به کشورهای اروپایی است و بی‌شک یکی از استان‌های مهم مرزی و راهبردی کشور است که انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس مناطق مرزی استان، مرزبانان با آمادگی توان عملیاتی، اطلاعاتی و با استفاده از تجهیزات الکتریکی، اپتیکی، پهبادی و گشت‌های مرزی مستمر نسبت به برقراری امنیت مطلوب مرزها اهتمام داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا برای بازدید از یگان‌های مرزی استان آذربایجان غربی امروز وارد این استان شد، شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی ایران است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان (نخجوان) ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی نیز است.

منبع: مهر

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها