رفع تصرف ۵ هزار مترمربع از اراضی جنگلی فومن

رئیس اداره منابع طبیعی فومن، از رفع تصرف بیش از ۵۰۰۰ مترمربعی از زمین‌ های ملی در فومن خبر داد.

رفع تصرف ۵ هزار مترمربع از اراضی جنگلی فومن

علی داودی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرسان فومن یک کلبه دامداری موسوم به وانه را که در روستای کوهستانی رستم بیجار کمال محله فومن ساخته شده بود با حکم قضایی تخریب کردند.

وی با اشاره به تخریب این کلبه براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، افزود: سازندگان این کلبه برای گمراه کردن ماموران یگان حفاظت، آن را با گل و لای و مصالح قدیمی، در زمین‌های ملی در بخش گشت فومن ساخته بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن، همچنین از رفع تصرف زمین‌های ملی در فومن خبر داد و اضافه کرد: ۵۵۰۰ متر مربع از زمین‌های ملی در این شهرستان رفع تصرف شد.

داودی، ارزش زمین های جنگلی رفع تصرف شده را بیش از شش میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: یک متصرف این زمین‌های ملی جنگلی را در روستای آبرود با ساخت بنا، دیوار، فنس و سیم کشی تصرف کرده بود که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ رفع تصرف شد.

وی از تعقیب و گریز و توقیف خودروی نیسان در مسیر اتوبان فومن به سراوان با همکاری مامورین نیروی انتظامی و پلیس راه خبر داد و عنوان کرد: در این راستا موفق به کشف و ضبط تعداد ۴۰ اصله الوار از گونه راش و ۱۰ اصله الوار از گونه توسکا به ارزش ریالی حدود ۱۰۰ میلیون ریال به مقصد تهران شدیم.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن، همچنین به اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق چوب در ایام تعطیلات کرونا اشاره کرد و متذکر شد: توسط مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن، یک دستگاه خودروی پیکان وانت حامل چوب آلات قاچاق از گونه خرمندی به تعداد ۱۶ اصله گرده کاتین توقیف شد.

داودی اضافه کرد: محموله مذکور به پارکینگ واحد گشت منابع طبیعی در روستای کرد محله انتقال یافت و متهم بازداشت و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه ارسال شد.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها