سناتورهای آمریکا: قبل از اینکه دیر شود، قدرت فرمان جنگ را از بایدن پس بگیرید

شبکه فاکس نیوز گزارش داد که سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنا را تحت فشار قرار داده‌ اند تا هرچه زودتر قدرت جنگ از رئیس جمهوری گرفته شود.

سناتورهای آمریکا: قبل از اینکه دیر شود، قدرت فرمان جنگ را از بایدن پس بگیرید

در ائتلافی غیر محتمل سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را سه شنبه شب ارائه دادند که کنگره باید هر چه زودتر قدرت جنگ را از جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بازپس بگیرد.

در این طرح قید شده است که رییس جمهوری نمی‌تواند بدون مجوز کنگره وارد هرگونه اقدام جنگی و نظامی شود.

از جمله سناتورهای شاخص که این طرح را دنبال می‌کنند، می‌توان به سناتور کریس مورفی و برنی سندرز اشاره کرد.

در طرح پیشنهادی سناتورها همچنین قید شده که رییس جمهوری باید برای صادرات تجهیزات نظامی و تسلیحات و استفاده اضطراری از قدرت را نیز باید با مجوز کنگره انجام دهد.

سناتور مورفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قبل از اینکه خیلی دیر شود، کنگره باید نقش شایسته خود را در امور جنگ و امنیت ملی بدست آورد.

اقدام سناتورها در بازپس گیری قدرت جنگ از رییس جمهوری آمریکا در حالی انجام می‌شود که در ماه قبل مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی که در سال ۲۰۰۲ برای حمله به عراق به رییس جمهوری این کشور داده شده بود را لغو کرد.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مصوب سال ۲۰۰۲ قانونی است که قانون گذاران آمریکایی قبل از حمله به تصویب رسانده بودند. این قانون به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد در برخی شرایط معین بدون کسب تأیید کنگره دستور اقدامات نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دکستر
    0

    بایدن داستان داره چهره مظلومی داره مثل فیلمهای ترسناک بایدن فقط جسم داره فکر و روحش وکسان دیگه ای کنترل میکنند

  • کاربر ناشناس
    0

    مورفی رفیق شفیق جوادبگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها