ماجرای کاریکاتور جنجالی اکونومیست با طرح ترامپ / عکس

هفته‌نامه خبری و بین‌المللی «اکونومیست» با انتشار کاریکاتوری از ترامپ و طرح موضوع مناقشه برانگیز واکسیناسیون نوجوانان در امریکا، به این موضوع اشاره کرده است که به تازگی برنامه واکسیناسیون این گروه سنی در امریکا متوقف شده و در این ارتباط محافظه کاران، انگشت اشاره انتقاد را به سمت پوپولیسم جمهوری خواهان گرفته اند.

ماجرای کاریکاتور جنجالی اکونومیست با طرح ترامپ / عکس

نشریه اکونومیست که به زبان انگلیسی در لندن ویرایش و منتشر می شود، در این کاریکاتور با اشاره به مواضع ضد ترامپیسم در بین محافظه کاران، فیلی را به تصویر کشیده است که نماد جمهوری خواهان در این کشور است.

گفته می‌شود فیلِ معرف جمهوری خواهان، نخستین بار در یکی از روزنامه‌های ایلینوی آمریکا و در طول کمپین انتخاباتی آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۰ میلادی منتشر شد و احتمالا نمادی از مقاومت است؛ هرچند که مناقشاتی هم در این زمینه وجود دارد.

کاریکاتور اکونومیست در واکنش به اتفاقات اخیر امریکا در حوزه واکسیناسیون، ترامپ را در حال تزریق واکسنی با عبارت «ترامپیسم» به یک فیل نشان می دهد، که بر روی لباس او عبارت «نه به واکسن» به چشم می خورد. این فیل همچنین کلاه قرمز معروف گلف ترامپ را بر سر دارد.

ماجرای کاریکاتور جنجالی اکونومیست با طرح ترامپ / عکس

این نشریه در توضیح کاریکاتوری که منتشر کرده، به مناقشه بر سر واکسیناسیون نوجوانان در امریکا اشاره داشته و آورده است: در اوایل ماه مه، از وزارت غذا و دارو در ایالت تنسی امریکا انتظار می‌رفت که نخستین واکسن کوویدـ ۱۹ را هر چه زودتر برای نوجوانان تهیه کند. در همین راستا میشل فیسکوس ـ مدیرسابق ایمن سازی در وزارت بهداشت تنسی ـ سوالاتی را از توزیع کنندگان واکسن پرسید؛ اینکه به عنوان مثال آیا کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله می‌توانند بدون رضایت والدین واکسینه شوند؟ همچنین دکتر فیسکوس در این رابطه به مقام ایالتی مسئول واکسیناسیون، نامه ای رسمی را ارسال کرد.

بر اساس قانون ۳۴ ساله دادگاه عالی تنسی، هر کودک ۱۴ ساله معقولی می‌توانست به دلخواه خود واکسن درخواست کند که البته آنچه بعدا رخ داد بر اساس گفته فیسکوس می توانست عجیب توصیف شود، زیرا با قوانین وضع شده همخوانی نداشت.

یادداشت او که بعدا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، توسط محافظه کاران عصبانی و وزارت بهداشت تنسی، بلافاصله به اتهام دسیسه چینی برای نابودی خانواده‌ها و از بین بردن کودکان، توقیف شد؛ البته با مغتنم شمردن این فرصت، مجلس جمهوری خواه تنسی، مقامات بهداشت عمومی این ایالت را احضار کرد تا توضیح دهند که چرا جوانان بی‌گناه را به این روش مذموم هدف قرار می‌دهند که در نهایت قانونگذار خواستار انحلال دپارتمان سلامت شد.

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها