علم الهدی: برافتادن دولت ملی مصدق نتیجه اعتماد به استکبار بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پس از اعتماد به آمریکا کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و مردم باز شهید شدند تا به وسیله امام قهرمان دوباره انقلاب صورت گرفت.

علم الهدی: برافتادن دولت ملی مصدق نتیجه اعتماد به استکبار بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خوش‌بینی و اعتماد مصدق به آمریکا اشتباهی بود که انقلاب مردم را نابود کرد، خاطرنشان کرد: پس از اعتماد به آمریکا کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و مردم باز شهید شدند تا بوسیله امام قهرمان دوباره انقلاب صورت گرفت.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عید سعید قربان در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، با تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: امروز سی ام تیر و مشکل ما عدم توجه نسل جدید و خود ما به تاریخ این کشور است، در این زمان انقلابی به وسیله کاشانی علیه بریتانیا شکل گرفت و مردم قیام کردند و پایه‌های حکومت شاهنشاهی را لرزاند و شاه پا به فرار گذاشت؛ مردم برای استقلال نفت و آزادی از رژیم ستم شاهی قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خوش‌بینی و اعتماد مصدق به آمریکا اشتباهی بود که انقلاب مردم را نابود کرد، خاطرنشان کرد: پس از اعتماد به آمریکا کودتای ۲۸ مرداد شکل گرفت و مردم باز شهید شدند تا بوسیله امام قهرمان دوباره انقلاب صورت گرفت.

وی افزود: آمریکا به جای محبت به مردم(در قبال اعتمادی که به او شد) کودتاراه انداخت و ریشه دولت ملی را کند؛ این تجربه اعتماد به استکبار جهانی است؛ بنده امروز را در کنار ملت مسلمان، به رزمندگان و مردم غیور افغانستان به دلیل سالروز براندازی اشغال ۳۰ ساله آمریکا در کشورشان تبریک می‌گویم.

علم الهدی با بیان اینکه آمریکا پس از چند هزار کشته‌ای که داد مجبور شد از کشور مردم غیور افغانستان بیرون رود، عنوان کرد: مردم افغانستان ثابت کردند که قابل اشغال و سلطه نیستند و این مردانگی مردم افغانستان است و امیدواریم این مردم دلاور مسلمان امروز که استکبار را از کشور خود بیرون کردند با صلح کامل کنار یکدیگر زندگی کنند و سایه شریعت اسلام زندگی خوبی داشته باشند.

روز عید، روز تجلی دین است

علم الهدی در خطبه‌ی عبادی نماز عید سعید قربان، اظهار کرد: در قنوت نماز عید، می‌گوییم «خدایا به حق امروزی که برای مسلمانان عید قراردادی»، اینکه خدا این روز را برای مسلمانان عید قرار دهد به چه معناست؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن در سوره مائده می‌فرماید «عیسی به درگاه خدا عرضه داشت که سفره ای از آسمان نازل کن تا عید برای اول و آخر ما عید قرار بگیرد»، ادامه داد: یعنی امروز و آیندگان ما که در شریعت ما داخل هستند چنین روزی را عید بدانند.

وی افزود: در آن روزی که آن سفره آسمانی بر عیسی و حواریون نازل شد، برایشان این روز عید بود اما چرا مردمی که پس از آن می‌آیند که پای آن سفره قرار نگرفتند باید امروز را عید بدارند؟ در تفسیر می‌فرمایند که این عید برای آن است که بدانند پیامبر آنان به قدری مقرب به خدا بوده که برایش سفره آسمانی بفرستد و عظمت دین برای مردم تجلی می‌کند.

علم الهدی بیان کرد: حضرت مریم دو درخواست از خدا داشت، ابتدا نزول سفره آسمانی و دوم جلوه‌گری این نزول سفره و عظمت حضرت مسیح و دین در چشم آیندگان؛ روزی که عید می‌شود، آن روز جلوه‌گاه دین خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اهل دل می‌گویند عید از سه حرف تشکیل شده است، تکمیل کرد: اول «ع» که نشانه عبودیت است، اگر خدا قبول کند که عبد او باشیم خیلی برایمان مبارک است؛ آنچه مسلم است بخشش گناهان خوانندگان دعای عرفه و ثبوت عبودیت آن‌هاست.

وی در ادامه حرف «ی» را ریشه یقین دانست و با اشاره به آیه ای از قرآن تشریح کرد: گاهی ما توهم می‌کنیم که خدا وجود دارد، گاهی می‌دانیم خدا وجود دارد و در مقام بالاتر گاه باور می‌کنیم خدا وجود دارد و از آنجا که می‌دانیم خداوند نظاره گر ماست، دیگر گناه نمی‌کنیم و این مقام یقین است.

علم الهدی اضافه کرد: «د» ریشه کلمه «دُنُو» است و به معنای نزدیکی به خداست؛ یعنی انسان احساس می‌کند که در محضر و نزدیکی خداست؛ خدا به پیامبر می‌فرماید اگر بندگان من از تو پرسیدند که من کجا هستم بگو من از رگ گردن به آن‌ها نزدیک‌ترم.

خطیب نماز عید سعید قربان خاطرنشان کرد: بنده زمانی که به اوج عبودیت رسید و مورد توجه خدا و قرب او قرار گرفت، خدا برایش عید قرار می‌دهد، از این است که خداوند پس از ماه رمضان و زیارت صحرای عرفات و اتصال به خدا عید قرار گرفته است.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 87
  • قلنلدر از شمیرانات
    0

    دوستت داریم استاد

    نظرات شما -
    • استاد دانشگاه
      0

      واژه استاد رو برای هر کس و ناکسی به کار نبرید از بین 100 دانشجوی دکتری معمولا یک نفرشان که از همه نخبه تر است جذب دانشگاه و استخدام و هیت علمی میشود رتبه اش میشود مربی وقتی دکترا گرفت رتبه اش میشود استاد یار وقتی بعد از 10 یا 15 سال چند کتاب و چند ده مقاله نوشت شاید بشود دانشیار اواخر خدمت این عضو هیت علمی اگر دوباره نزدیک به 100 مقاله و چند ده کتاب داشت طرح پژوهشی ارایه کرده بود که مشکلی از بشریت کم کند شاید بشود استاد استاد با اوستای حمام تفاوت دارد

    • قلندر از بوکان
      0

      جناب استاد دانشگاه.کمتر اراجیف بگو.پسردایی من با ۲ ترم مشروطی و با معدل۱۴ در کارشناسی و معدل ۱۵ ارشد و دکتری.جذب رشته کنترل در دانشگاه خوارزمی کرج شده است.پس به مدرک نناز.استادی که هنوز نمیداند لگاریتم و دسی بل چیست چه میخاهد به شاگردانش بیاموزد

    • مهری
      0

      پس من دوس نداری

    • قلندر از ازبکستان
      0

      مردک من هیچ کس را دوست ندارم به جز خاتمی مظلوم

    • استاد دانشگاه
      0

      معلومه از استخدام بسر داییت خیلی سوختی قلندر بوکانی حسود هرگز نیاسود

    • قلندر از خطه لرستان
      0

      استاد دانشگاه .فعلا تو میسوزی که هیچکسی رو‌ دوس نداری به غیر خودت استاد خطاب کنند. من خودم جز هئیت علمی‌دانشگاه سمرقندم.ولی تو که خریدار نداری فکر کردی با گفتن استاد حرفتو میخرن ولی زهی خیال باطل.

  • Pedram
    0

    برافتادن سرزمین ثروتمند ایران و تبدیل به مخروبه ای با مردمی فقیر و فلاکت زده هم نتیجه اعتماد به آخوندها بود که از چاه قبلی به چاه ویل آنها افتادند .

  • عاشق وطن
    0

    دیروز ، درشبکه خبر سیما ، اعلام شده که آمار مبتلایان به کرونا کشور در تاریخ 400،4،29 به تعداد بیش از بیست وهفت هزارنفر رسیده که تاکنون بی سابقه بوده است بخصوص مبتلایان به ویروس دلتا که به قول خود مسوولین مربوطه ، سرعت انتقالش 40 برابر است وتنها راه مقابله با آن هم دوری از تجمعات ، دورهمی ها ، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است ، حالا یه سوال ؟ اگر امروز نماز عید قربان برگزار نمی شد چه اتفاقی می افتاد ؟آقای علم الهدی ، جنابعالی که نماینده رهبری در استان خراسان هستی و ظاهرا همه کاره وکسی جرات ندارد به تو بگوید بالای چشمت آبرو ، پس چرا مانع برگزاری این. تجمع نشدی ؟ آیا همانند قبل از انقلاب هم برای بالا رفتن به منبر وخواندن روضه وگرفتن پول از مردم رقابت میکنی یا گذشته را کاملا فراموش کردی ؟ آیا اگر امروز نمازقربان را برگزار نمیکردی شعائر مذهبی کمرنگ می شد ؟ آیا این روز مبارک فراموش میشد ؟ آیا جان مردم اینقدر بی ارزش است ؟ تا کی ریا ؟ تا کی فریب ؟

  • ایرانی
    0

    تاریخ را تعریف نکن شیخ . عامل سقوط مصدق کاشانی بود . دین داران نماز شب خوان کج فهم...

  • بندباز
    0

    شمافقط خوب حرف می زنید پدر ملت درآوردیدحداقل ازگذشته ایران چیزی نگو چون ملت از شماخیری ندیدندوتاشماها هستید امیدی به آینده ندارند

  • سرکاری
    0

    مصدق ازخیلی ازشماها وطن پرستربود آزادی خواه بود برای منافع مردم جنگید چرادرتاریخ یک جا نگفتن دزد بوده وبرای منافع قبیلش کار کرده لطفا سکوت ! نون هم ازسفره مردم پرواز دادید

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      میگن یه روز مثل همین امروز گوشت و مرغ نایاب یا گرون شد،خدا بیامرز مصدق دستور داد هر چی ماهی هست بریزن تو بازار تا مردم کمبودی احساس نکنن،اما الان چی خودشون ورمیدارن انبار میکنن تا گرونتر بدن به مردم،فقط چحوری میخوایید جان به جان تسلیم کنید

  • محمد
    0

    برافتادن مصدق نتیجه اعتماد او به آخوندها و از جمله کاشانی بود و که در کودتای ۲۸ مرداد همکاری داشت و چند ماه بعد از کودتا شاه برای تشکر به خانه او رفت .

  • تزویرخان
    0

    شما ایستادگی مصدق رو بنفع خودتان مصادره می کنید همه می دانند چه کسانی درداخل زیرپای مصدق خالی کردند تاریخ گویاست روحانیت درباری!

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      ایت ا.. کاشانی که با امریکا همدست شد

  • دن کیشوت
    0

    جناب علم،میدانی نتیجه اعتماد به شما و امثال شما چیست؟ خسر الدنیا و الآخره شدن و سوختن در آتش جهنم! در شهری که تو امام جمعه اش هستی،در خیابانی که به نام پنج تن است،کودکان نه ساله از منازل مردم دزدی می کنند،شرم بر فریبکاران

    نظرات شما -
    • م
      0

      دن کیشوت نمی‌دونم اهل کجایی، ولی من نزدیک ۴۰ ساله مشهدم و یک بار هم نتونستم برم پنجتن، انقدر که محله وحشتناکیه.

  • فریاد
    0

    بزرگوار! نتیجه اعتماد ما مردم به شماها چی بود؟! برای مردم توضیح بدید

  • رئیسی
    0

    تورا به خون شهدا قسم اراجیف وعکس این مردک را نزارید تو خبر فوری حال آدم بد میشه خواهش میکنم لطفا

  • ناشناس
    0

    چون نفری مثل تو نداشت

    نظرات شما -
    • استاد دانشگاه
      0

      تاریخ را تحریف نکنید طبق اسناد منتشر شده وزارت خارجه امریکا که پس از 60 سال از حالت محرمانه خارج میشود ایت ا... کاشانی با همدستی با امریکاییها زمینه سقوط دولت مصدق را فراهم کردند

  • ناشناس
    0

    حالا تو عملا ریس جمهور هستی حالا خواهیم دید تو و دامادت چه گِلی سر مملکت میزند.

  • مایسر
    0

    اگر بشود خاهشا اینقدر در 60-70 سال قبل گیر نکنین ممنون میشیم . اندکی هم از حل مشکلات واکسن و برق و آب خوزستان و اصفهان و .... هم بگین . برای اونها چند تا تانکر آب فرستادین !!!؟؟ نمیشه بجای پلیس براشون آب بفرستین . برای راهپیمایی اربعین که پذیراییهای زیادی انجام میشه برای مردم خوزستان هم خاهشا انجام بدین

  • کارشناس در همه امور
    0

    در حد مصدق نیستی که درباره اش صحبت کنی مصدق وطن پرست بود تو چی؟

    نظرات شما -
    • رضا سان
      0

      از خودم نمیگویم. از سخنرانی های مهمش از رفتار ومنش آن مشخصه: اصلا اعتقادی به ایران ندارد........منتهی شجاعت و( به صلاح نبودن) جرات به صراحت گفتن آن را ندارد

  • ایت الله علف خور
    0

    بزنم به تخته روز به روز رنگ و رخت روشن‌تر و شفاف تر میشه

  • تاریخ
    0

    مردم تاریخ خوان و آگاه: برافتادن دولت ملی مصدق نتیجه اعتماد به آیت الله کاشانی و خیانت او به مصدق بود

  • علم
    0

    حالا که چهل ساله کشور دست شما آخونداست .مملکت را به باد دادید

  • رضا جان
    0

    شما در اندازه های دکتر مصدق و حتی مبارزین انقلاب نیز نیستید تا واقعیات را انچه بود و است تحلیل کنید.شما که پس از میل کردن شام چرب در دور همی اعضای خانواده ای که از کوچک تا بزرگ واکسن فایزر زده اند و در گوشه عافیت نشسته اند و از افزایش درامدهایشان و آینده شیرین خود و فرزندانشان صحبت می کنند وصف مرغ و گرانی روز افزون کالاهای ضروری زندگی برایشان جوک است ،تنها مطالبی را میگویید که مبنای تاریخی و واقعیت نداشته.اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید در اندازه های سواد روضه خوانی خود صحبت کنید نه بیشتر .

  • حمید
    0

    یکی نیست بابای جمیله خانم را خاموش کنه

  • مهرداد سربندی
    0

    نه عمو غلط به عرضتان رسانند. نتیجه فعالیت لباس شخصی های زمان شاه بود. شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها و غیر و ذالک. لباس شخصی ها در هر حکومت و رژیمی کمک حال حاکم هستند. چون قیمتی ندارند. با یه کیک و ساندیس هم آدم می کشند.

    نظرات شما -
    • سالار
      0

      خیلی عالی فرمودید!!

    • ناشناس
      0

      براوو دمت گرم

  • کریمی قدوسی
    0

    انشاءالله در دوران زعامت داماد شما حضرت دکتر آیت الله العظمی سید رئیسی مد ظله العالی ، همه مشکلات اقتصادی ایران حل خواهد شد و مردم در رفاه و آسایش و خوشی زندگی خواهند کرد و اقتصاد دانان جهان همه به شگفتی و تحیر دچار خواهند شد .

  • ایرانی
    0

    حاج آقا چشاتو باز کن مردم تو این ملمکتی که شما به اسم خدا ،پیغمبر دارید اداره میکنید دارن نابود میشن،شما هر روز توپلتر ،لپا سرختر،ما هم هر روز عصبیتر از دیروز

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      بخدا که همینه

  • م.س
    0

    مسئولین سایت خبر فوری شما که میدانید مردم عموماً به مطالب بی محتوای ایشان حساسیت دارند و عکس العمل نشان میدهند پس بهتر نیست از ایشان خبری منعکس ننمایید و باعث اذیت روحی و روانی مردم با اینهمه مشکلات و ناراحتیها نشوید.

  • کیان
    0

    قبل از انتخابات خوب بود به اینا گفته بودن چون پیش مردم منفور هستید اصلا جلو چشم مردم نرید مصاحبه نکنید سخنرانی نکنید تا که خرشون از پل گذشت عین مورچه بال دار ریختن بیرون و ور مفت بزنن

  • صفی
    0

    این بابا تو همه ی مسائل نظر میده وخودش را صاحب نظر می دانه . بشکه بدبختی بسه .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    تاریخ را هم به نفع خود تحریف کرده و می کنند !!!!! چهار سال هم تو و داماد انتصابی مردم را سر کار بگذارید!!!!!

  • مورچه
    0

    فعلا روی پرقوغلط بزن خودت سلطان خراسان هستی صاحب ثروت زری امارضادامادت هم چندروزدیگه سلطان کل ایران میشه ماملت هم اندرخم کوچه هستیم شاید دراینده ب شعورومعرفت رای بی رای پی ببریم .بخوربره کباب وشربت گلاب بیخال تشنگان وگرسنه گان باش ای شیخ شکم پرست

  • رصد
    0

    کوروش بزرگ میگه خدایا کشور ما را از سه چیز مصون بدار دروغ و خشکسالی و دشمن که متاسفانه الان ما درگیر هر سه تای آن هستیم در حد تیم ملی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونوقت آخوند نبوده وگرنه میگفت آخوند که همه شرارتهاراگفته باشد

  • ناشناس
    0

    سلام مارو به برادران خلیفه همسایه شرقی برسان ای خلیفه خراسان!!!

  • ملول
    0

    اقاهه . مشکل مصدق فقط خیانت کاشانی بود که با ونگلیسها ساخت و پاخت کرده بود

  • حین
    0

    آق خوب خورده خبر از گرسنه نداره

  • غریبه
    0

    احمد خاتمی--احمد جنتی -- احمد علم الهدی

    نظرات شما -
    • فندک
      0

      این سه تا آینه تمام نمای انقلاب اسلامی هستن

  • رضا سان
    0

    یا سیدی! شما بعنوان امام جمعه یک شهر( مقدس و مهم) مخصوصا در خطبه دوم نباید مسائل مهم هفته جاری را بیان کنید؟ مسئله خوزستان چی؟ آنوقت برای ما روضه میخوانید ..!از کاشانی و واقعه۳۰ تیر برای ما داستان تعریف میکنی نقش مصدق چی؟؟ والله خوب تاریخ دگرگون بیان میکنید.بدان وآگاه باش امثال تو جزء هزینه برای کشور ندارید دوره ات گذشته مربی

  • رضا سان
    0

    اصلا این سیدی تا چند سال پیش کجا بوده وحالا برای ما از هر دری سخن میگوید؟ مسلمان با تیپ وادبیات وسواد و.......که داری جزء ضرر چیزی گیر حاکمیت نمیاد.بنده خدا شدی سوژه در غروب جمعه و اعیاد مذهبی.....اگر راست میگوئی ودلت برای احیاء سنت نبوی میتپد برو کنج عزلت بگیر وعبادت کن.رفتار تو ( مخصوصا) ادبیات...... جوانان را از اسلام فراری میده.....رفتنت آرزوست

  • مصدقی
    0

    مصدق کجا تو کجا !.مصدق مردی برای افتخار ایران که باید از دشمنان عاقل در وصفش شنید نه دشمن مغرض.راستی کمی از سوفیا لورن تعریف کن.

  • مصدق
    0

    چراهیچ آخوندی یاروحانی ازمشکلات مردم حرف نمی زنه ازگرونی آب برق دزدی بیکاری! قمه کشی ! بنظرم سرعت سقوط کشور از سرعت کرونا پلاس بیشترشده!

    نظرات شما -
    • مش مالک
      0

      چون همه اینها دستپخت روحانیت خدوم انقلابی است

  • رضا
    0

    مصدق اگر الان بود، از نظر شماها، یا منافق بود.. یا فتنه گر، یا منحرف، یا وطن فروش، یا کدخدا دوست، یا در تبعید بود یا محصور و ....

  • ناشناس
    0

    برافتادن دولت های بعدازمصدق هم نتیجه پشت پا زدن به آرمان های یک ملت ، بی توجهی به حقوق اولیه آنها ، فریب،فساد ورانت وانحصارطلبی یک عده اندک وووووووووووووووووو.............باشد.

  • مش جمعه
    0

    علت اصلی سقوط دولت مصدق، خیانت کاشانی بود.

    نظرات شما -
    • مش مالک
      0

      اتفاقا در اسناد از طبقه بندی خارج شده وزارت خارجه بریتانیا (کعبه آمال خیلیا در ایران) اومده که ارتشبد نصیری(رییس ساواک در سال 57) فرمانده شهربانی تهران که تحت تعقیب دولت مصدق بود دو سال در زیرزمین خانه آیت الله کاشانی مخفی شده بود .

  • امیر
    0

    آقایان وخانم ها دیگه به آمریکا اعتماد نکنید به این آقا اعتماد کنید والسلام

  • دل نازک منی تو
    0

    کمر باریک. / کمر باریک من شام تاریک / من بیا به نزدیک / من صلح و صفا کن جفا دیگر بسه با ما وفا کن کمر باریک با ما صفا کن کمر باریک

  • اتحادی
    0

    جناب علم الهدی ، ما که بیش از چهل ساله به امریکا وغرب اعتماد نکرده ایم به نظر شما بر نیفتاده ایم ؟ این که بعد از چهل سال برای اب وبرق به خیابان ها امده ایم بر افتادن نیست ؟

  • عبدالفایزر
    0

    کی گفته هر بیسواد بی هویتی باید تریبون داشته باشه

  • ایرانی
    0

    امام جمعه نماینده در مشهد بایستی اوضاع و شرایط فعلی کشور و مشکلات مردم را بیان کنید و از مسولین بخواهید کارانجام بدهند . متاسفانه وقتی حقوق بگیر بشی انتظار بیشتر از این نمی ره

  • مملی
    0

    از انجائیکه مصدق در برابر سیاستهای توسعه طلبانه انگلیس و...امریکا ایستاد و با اعلام نمودن ملی شدن صنعت نفت انها را از امتیاز بغارت بردن نفت محروم نمود کسانیکه از او حمایت می نمودند خود را کنار کشیده و پشت مصدق را خالی کردند در میانه راه با ساخت و پاخت با انگلیس و امریکا کودتای ۲۸ مرداد را فراهم اوردند و ۵۰ سال انگلیس و امریکا در ایران حکمرانی کردند ودر این چندین ساله اکثر انها مدارک تحصیلی دکتری و...در انگلیس و امریکا گرفتند

  • ناشناس
    0

    علت سرنگونی حکومت دکتر مصدق خنجر از پشت توسط کاشانی بود

  • بی نظر
    0

    خدایا ما به تمام قهرهای زمینی اسمانی پیداو پنهانت راضیم مارا از شر این دروغگویان.افعیهای خوش خط وخال.از انسانیت رانده شده ها. خوشه چینان دیروز طراران امروز.!!!!!!!!!!!! (خدایا عاجزم از وصفشان) خدایا ببخشید.یا بکش یا نجاتمان ده. گمونم کشتنمون راحتتره.پس بکش مارا ....

  • به علم الهدی
    0

    گویا رفتار کاشانی با مصدق را فراموش کرده اید.

  • کمانگیر
    0

    تزویر کتاب خداوند را آنچنان میخواند که سود ایشان بر آن است.

  • لیلا
    0

    چقدر سفید است !احتمالا کل خانواده آنقدر سفید هستند

    نظرات شما -
    • زرگنده
      0

      به نکته ضریفی اشاره کردی

  • ح ر
    0

    تو الان باید به فکر حل معضل این فیلم های فحشاگری عراقی ها با زنان ایرانی باشی که آبروی مملکت را به باد داده است

  • ک
    0

    اتفاقا روحانیت با سکوت ،بی تفاوتی ویا کارهای پشت پرده باعث سقوط دولت ملی شدند.

  • ابراهیم حامدی
    0

    استعمار گران توسط کاشانی ملت را فریب دادند

  • کریمی قدوسی
    0

    احسنت بر دکتر سید آیت الله العظمی

  • رضا
    0

    خدایا پروردگارا کی این علم الهدی ها علم از دستشان می افتد

  • سیدعلی
    0

    علم جون از صوفیا لورن چه خبر؟؟؟ ای ناقلا خلوتی میری....

  • بت ومت
    0

    خدایا مارا یابکش یا از دست حاکمان ریاکارنجات بده

  • اخوند انگیلیسی
    0

    علم یه تکون آها... علم دو تکون آها....

  • احمد
    0

    نتیجه ی همکاری آیت الله کاشانی با انگلیسیها بود

  • محمدرضا
    0

    آقا شما که با دید متعصب حاصر نبودی اسم خانمتون رو سنگ قبرش بنویسی و تعصب کور کورانه داری به چه حقی واسه بقیه نظر میدی اصلا تو کی هستی

  • ح
    0

    درود برشما .مرگ بر رجوی و آمریکا و دنباله روهایش

  • ناشناس
    0

    خسته نشدی خبرفوری!! ازحرفهای صدتا یه غاز این خلیفه.

  • ناشناس
    0

    حرف این را گوش بدید ایشون به همه لطف دارن علی الخصوص لطف جانی ایشون زبانزده اگه باور نداری از برادران شیعه عراق بپرسید

  • سعید
    0

    نتیجه اعتماد به استکبار نبود نتیجه اعتماد به به اصطلاح علما بود

  • mir
    0

    علت سقوط مصدق کودتای امریکا و انگلیس و اشتباهات مصدق با انحلال مجلس و بی پشتوانه کردن خود از حمایت مجلس ودوری از مبارزان مسلمان و دلسردی انها از او در زمان کودتا بود و ایت اله کاشانی به او هشدار داد که اینکارها را نکند

  • حسین
    0

    متاسفانه خیلی از ما خودمون رو درهمه امور اعم از تاریخی، اقتصادی،بهداشت و روان،نظامی،مسائل منطقه ای و روابط بین الملل و غیره صاحب فن و صاحب نظر میدونیم تا حدی که بیانات ما با استدلالات غیر کارشناسی و تخصصی هم، همراه هست .که خوشبختانه تریبون و یا پستی برای انتقال اون درسطح وسیع به جامعه نداریم . که بنوعی زیر سوال بردن سطح آگاهی

  • محمودالف
    0

    هرکه شد خام به ‌صد شعبده خوابش کردند هر‌که در ‌خواب نشد ، خانه خرابش کردند پشت دیوار خری داغ نمودند و به ما وصفی از طعم دل‌انگیز کبابش کردند گفته بودند که سازیم وطن همچو بهشت دوزخـی پر ز بـلایـا و عذابش کردند بازی اهل سیاست که فریبَ‌ست و ریا خدمت ِ خلق ستمدیده خطابش کردند اول کار بسی وعدۀ شیرین دادند آخرش تلخ شد و نقشه بر‌ آبش کردند آنچه گفتند شود سرکۀ نیکـو و حلال در نهاخانۀ تـزویـر شـرابـش کردند ز کـه نالیم که شد غفلت و نادانی ما آنچه سرمایۀ ایجاد ِ سرابش کردند لب فروبسته ز دردیم و پشیمانی و غم گرچه خرسندی و تسلیم حسابش کردند..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها