مجهز شدن شهرهای نورآباد و بروجرد به اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس کشور از مجهز شدن شهرهای نورآباد و بروجرد به اورژانس هوایی ظرف دو ماه آینده خبر داد.

مجهز شدن شهرهای نورآباد و بروجرد به اورژانس هوایی

پیرحسین کولیوند، در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های حوزه سلامت کشور تحت عنوان سی‌وهشتمین آیین پویش و سلامت که با حضور وزیر بهداشت، در سالن سپهر بانک صادرات شهر خرم‌آباد برگزار شد، از افتتاح همزمان ۶۹ پروژه اورژانس در شیراز، جیرفت و همدان، هرمزگان، لرستان خبر داد و افزود: ساختمان مرکزی اورژانس شامل ساختمان ستاد فرماندهی افتتاح می‌شود، همچنین ۴۱ پایگاه اورژانس به مجموعه پایگاه‌های اورژانس کشور اضافه خواهد شد.

وی گفت: همچنین امروز سامانه بیسیم دیجیتال و نرم‌افزار مکان‌یابی در اورژانس افتتاح می‌شود. این نرم‌افزار تنها دستگاهی است که در مجموعه اورژانس وجود دارد.

کولیوند بر ارتباط دیجیتال و وای ال اس بین همه مراکز تاکید کرد و گفت: در این راستا سامانه‌ای افتتاح می‌شود که در حوادث به لحظه اطلاعات را می‌دهد و می‌توانیم به موقع اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: امروز پروژه پد بالگرد و پایگاه‌های اورژانس و ساختمان‌های اموزشی و مرکزی کلنگ زنی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین هلیکوپتر و بالگرد در خرم‌آباد برای ارائه خدمات مستقر خواهندشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور از مجهز شدن شهرهای نورآباد و بروجرد به اورژانس هوایی ظرف دو ماه آینده خبر داد و افزود: با وجود بالگردهای اورژانس شاهد کاهش ۶۵ درصدی مرگ و میر مادران باردار بودیم.

کولیوند بیان کرد: در مناطق صعب‌العبور لرستان چاره‌ای جز تقویت اورژانس هوایی نداریم. لرستان به خاطر عدم برخورداری از قبل به این شرایط رسیده است.

این مقام مسئول از اخذ مجوز هزار دستگاه آمبولانس در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس داریم و با اضافه کردن هزار دستگاه فوق و هزار دستگاهی که وزیر بهداشت قول دادند تعداد بالگردهای اورژانس به ۷۷۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی از تولید اتوبوس آمبولانس برای اولین بار در کشور خبر داد و یادآورشد: یکی از این اتوبوس آمبولانس‌ها را در اختیار لرستان قرار خواهیم داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها