مدیرکل دامپزشکی همدان:

ذبح دام در معابر و قصابی‌های همدان ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی استان همدان نسبت به خرید دام بدون نظارت دامپزشکی در عید قربان به شهروندان هشدار داد.

ذبح دام در معابر و قصابی‌های همدان ممنوع است

دکتر محمودرضا رسولی اظهار کرد: در مجموعه دامپزشکی برای کنترل بیماری مشترک بین انسان و دام و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، اکیپ‌های سیار و ثابت در روز عید قربان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ اکیپ ثابت و سیار در روز عید قربان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم از خریداری مستقیم دام از روستاها و عشایر که بدون نظارت دامپزشکی بوده، خودداری کنند.

رسولی ادامه داد: ۵۸ نفر دامپزشک و ۱۰ نفر ناظر شرعی در روز عید قربان آماده باش هستند و به مردم برای ادای نذورات خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ذبح دام در معابر، قصابی‌ها، خیابان‌ها و سایر اماکن عمومی تخلف بوده و برخورد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا در صورت مشاهده هرگونه ذبح در این گونه مکانها برخورد می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی با بیان اینکه کشتارگاه‌های ذبح دام در روز عید قربان باز است، گفت: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند و از خدمات دامپزشکی در روز عید قربان بهره‌مند شوند.

وی به دو بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: دو بیماری "تب کریمه کنگو" و "بروسلوز" از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو گزارش نشده است.

رسولی ادامه داد: مواردی از بروسلوز نیز در بین دام‌ها گزارش شده که شهروندان و افرادی که در تماس مستقیم با دامها هستند باید مراقب این بیماری باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در مراکز تجمع فروش دام نیروهای دامپزشکی حضور دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای دامپزشکی اقدام به بررسی دام‌ها کرده و دام‌های بیمار را تفکیک می‌کنند و از فروش آنها جلوگیری به‌عمل می‌آورند، بنابراین توصیه می‌شود با توجه به شرایط فعلی کرونا شهروندان از این مراکز اقدام به خرید دام کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها