رئیس سابق موساد به افشای اطلاعات محرمانه برای دوست‌دختر مهماندارش متهم شد

یک شبکه عبری فاش کرد: شکایت جدیدی علیه رئیس سابق موساد به وزارت دادگستری و دادستان کل اسرائیل به اتهام

رئیس سابق موساد به افشای اطلاعات محرمانه برای دوست‌دختر مهماندارش متهم شد

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش داد، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در حال بررسی شکایت ارائه شده به وزارت دادگستری در خصوص یوسی کوهن، رئیس سابق موساد در این زمینه است.

طبق گزارش شبکه ۱۳، کوهن ۶۰ ساله طی دو سال پایانی دوره تصدی‌گری‌اش در این پست اطلاعات محرمانه‌ای را برای مهماندار هواپیمایی که با او رابطه داشته فاش کرده است.

طبق این شکایت، رئیس سابق موساد اصول امنیت اطلاعات را نقض کرده و اطلاعات محرمانه را برای یک زن فاش کرده که برخی از این اطلاعات شخصا او را به خطر می‌اندازند.

دادستانی در حال حاضر در حال بررسی این پرونده است تا مشخص شود آیا صحبتی از تخلف اخلاقی یا کیفری وجود دارد یا نه.

یوسی کوهن ضمن تکذیب اتهامات وارده توسط این شبکه عبری زبان گفت: «هیچ مهماندار پروازی و هیچ ارتباط نزدیکی وجود ندارد و دادستان کل نیز با من تماس نگرفته است.»

این شبکه مشخص نکرد چه طرفی این شکایت را علیه کوهن ارائه کرده اما روزنامه معاریو دوشنبه نوشت، این شکایت اولین شکایت در زمینه تخلف از اصول امنیت اطلاعات از سوی کوهن نیست.

این روزنامه افزود: شخصیت‌های اطلاعاتی بیشتری ازجمله یوآو داییگی که افسر ارشد شعبه اطلاعات نظامی (امان) بود اخیرا شکایتی را مطرح کرده‌اند. همچنین یوسی لانگوتسکی، مسؤول سابق همین شعبه در خصوص حضور رئیس سابق موساد در برنامه "حقیقت" در شبکه ۱۲ و گفت‌وگو با ایلانا دایان خبرنگار زن شکایتی را به دادستانی کل ارائه کرد.

لانگوتسکی و داییگی می‌گویند: کوهن در برنامه تحقیقات معروف "اطلاعات فوق سری" از جمله درباره فعالیت‌های موساد درخصوص برنامه هسته‌ای ایران را فاش کرد.

لانگوتسکی قبل از ارائه شکایت به معاریو گفت: کوهن دست به کارهای خطرناکی زد و مسائل بسیار محرمانه را در این گفت‌وگو مطرح کرد.

ماه گذشته کوهن جزئیات مشخصی از عملیات موساد طی سال‌های اخیر علیه برنامه هسته‌ای ایران را ارائه کرد.

معمولا رهبران موساد چندین سال پس از پایان خدمت‌شان با رسانه‌ها صحبت می‌کنند اما کوهن که به دنبال جایگاه سیاسی است تنها یک هفته پس از پایان مسؤولیتش با شبکه ۱۲ این رژیم مصاحبه کرد.

کوهن یکم ژوئن گذشته منصب خود را به عنوان رئیس موساد ترک کرد و "داوید بارنیا" به جای وی منصوب شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها