مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

دعای عرفه با فرصت محدود در فضای باز برخی مکان های یزد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: امسال دعای عرفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمانی محدود و با رعایت نکات بهداشتی عصر امروز (سه‌شنبه) در فضای باز تعدادی از مساجد، تکایا، امامزادگان و حسینیه‌های استان برگزار می‌شود.

دعای عرفه با فرصت محدود در فضای باز برخی مکان های یزد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: این آیین معنوی با حضور مردم ولایتمدار در ۱۱ شهرستان‌ و تعدادی از روستاها همراه با قرائت دعا به نحو باشکوهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا از تمامی دست‌اندرکاران مراسم و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواسته شد، دعای عرفه و برنامه‌های خود را در کمترین زمان ممکن برگزار کنند.

این مسوول فرهنگی از تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی خواست حتما کتاب دعا و سجاده به همراه داشته باشند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران تا پایان برنامه‌ها از ماسک استفاده کنند.

نجیمی اظهار کرد: با همکاری هیات امنای مکان‌های مذهبی و مساجد تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب و باشکوه دعای عرفه طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مقررات ابلاغی فراهم است.

به گفته وی همچنین فردا (چهارشنبه) در برخی از نقاط استان نماز عید سعیدقربان با حضور مردم خداجوی با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز تکایا و حسینیه‌های استان برگزار می‌شود.

نهمین روز از ماه ذی‌الحجه روز عرفه است و از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و برای آن اعمالی ذکر شده که از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای روح‌بخش عرفه است.

در این روز حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترانده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ شهرستان حدود ۲ هزار باب مسجد فعال دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها