روزنامه کیهان: دولت رئیسی ۸ ساله است

دولت جدیدی که بر سر کار می‌آید و به نوعی می‌توان آن را ۸ ساله تصور کرد، دولتی است که ۸ سالِ مهمِ پنجره جمعیتی ایران را به عنوان آخرین فرصت استفاده از این ظرفیت، در اختیار دارد.

روزنامه کیهان: دولت رئیسی ۸ ساله است

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: دولت سیزدهم برای استفاده از این پنجره جمعیتی فرصت‌های زیر را در اختیار دارد:

1- مطالبات صریح رهبر انقلاب که ایشان در یک دهه گذشته بیش از 50 بار درخصوص مسئله جمعیت یا سخن گفتند یا تاکید فرمودند. لذا این مطالبه از سوی رهبر انقلاب یک ظرفیت ملی برای پیشروی دولت فراهم می‌نماید.

2- ظرفیت سیاست‌های کلی جمعیت که بسیار جامع و دقیق در 14 ماده تنظیم و از سوی رهبر انقلاب برای اجرا ابلاغ شده است. این سیاست‌ها می‌تواند هرگونه برنامه‌ریزی و طراحی را برای دولت سیزدهم تسهیل نماید.

3- برنامه هفتم توسعه که آغاز آن تقریبا با شروع به کار دولت سیزدهم مقارن خواهد بود. این برنامه درحال نگارش هست و بر خلاف برنامه ششم می‌تواند با پیوست جمعیتی نوشته شود.

4- طرح جوانی جمعیت که مصوب شده و در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان برای اصلاح است. این طرح می‌تواند با شروع به کار دولت سیزدهم مقارن گردد و دولت از ظرفیت قانونی آن استفاده کند.

5- گفتمان عمومی که در پیرامون مسئله جمعیت و فرزندآوری در کشور ایجاد شده است.

با عنایت به همه ظرفیت‌های فوق جا دارد رئیس‌جمهور در کنار همه مشاوران خود یک مشاور جمعیتی نیز برای خود در نظر بگیرد و علاوه‌بر این باور داشته باشد که دولت او در این دوره جدید، می‌تواند دولت نجات ساختار جمعیت ایران باشد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    بکه بیشتر هم باشه .تو سرمایه گذاریتو بکن.

  • مش جمعه
    0

    بلبل (حسین خان )برای جمعیت کنونی آب و برق و مسکن و کار و اشتغال را تامین کنید و ارزش پول و جایگاه اقتصادی را درست کنید و برا افرادسوخت بر و کول بر شغل ایجاد کن بعد حرف از جمعیت و...بزن. از مشکلات مردم خبر نداری یا خودت زدی به نهفمی

  • مهرداد سربندی
    0

    روزنامه بیسواد کیهان رئیس جمهور را با مسئول تنظیم خانواده شبکه بهداشت محله شون اشتباه گرفته. چهار دلیل رشد جمعیتی ردیف کرد و گفت به این دلایل رئیسی رئیس جمهور 8 ساله است. شتر در خواب بیند پنبه دانه. رئیسی آخرین رئیس جمهور ایران است و چهار ساله است و بعد از چهار سال نظام کشور پارلمانی می شود و مردم حذف می شوند. زیرا قرار است حکومت اسلامی جایگزین جمهوری اسلامی شود. بنابراین وقتی جمهوریت نباشد نیازی هم به رای مردم نیست.

  • احمد
    0

    شاید هم دائم العمری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها