استاندار خراسان جنوبی:

هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان کرونا افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی با بیا اینکه مدیریت شرایط کرونایی، عین تیغ دو لبه است، گفت: هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان افزایش یافت.

هرموقع سهل انگاری کردیم آمار مبتلایان کرونا افزایش یافت

حمید ملانوری در جمع مسئولان استان با بیان اینکه همراهی و مداخله مردم، شرط اصلی در مهار بیماری است، اظهار کرد: اگر رعایت نکنیم، آمار بیماران و افراد بستری به سرعت افزایش می یابد و حتی تعداد فوتی‌ها هم بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر این که وضعیت فعلی استان با سیستان و بلوچستان قابل مقایسه نیست، گفت: چنانچه ضوابط بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط مشابهی را تجربه خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پیک سوم بیماری در آبان ماه، شرایط بسیار بدی بر استان حاکم شد، گفت: برای مهار روند صعودی آمار ابتلا، ناچار به اعمال محدودیت‌های جدی شدیم.

ملانوری با بیان اینکه تجربه ما طی این 17 ماه نشان داده بهترین روش برای مدیریت بیماری، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است، تاکید کرد: هر موقع سهل انگاری کردیم، با افزایش آمار مبتلایان مواجه شدیم.

وی اظهار داشت: با وجود پهناور بودن استان، 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پراکندگی جمعیت، تنها عواملی که باعث شد، وضعیت مطلوبی داشته باشیم، مدیریت بیماری و همراهی مردم است و هر نوع محدودیتی در این حالت، زیان بار است و خسارت‌هایی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: با توجه به این که بخشی از مردم واکسن زده اند و سطح آگاهی‌ها از تبعات بیماری افزایش یافته، پیشنهاد ما این است که گروه بندی مشاغل بازنگری شود و فعالیت واحدهایی که خیلی تجمع ندارند، محدود نشود.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص روند اجرای واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 87 هزار دوز واکسن وارد استان شده، افراد بالای 70 سال واکسینه شده اند و جاماندگان می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و بدون نوبت واکسن بزنند، همچنین واکسیناسیون افراد بالای 60 سال شروع شده و افراد بالای 50 سال نیز طبق دستور وزیر می توانند، برای نام نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش روند اجرای واکسیناسیون، می توان امیدوار بود که ایمنی بیشتر شده و ابتلا و مرگ و میز کاهش می یابند، گفت: در زمینه امکانات و تجهیزات کمبودی نداریم اما معتقدیم نباید اجازه بدهیم که کسی بیمار شود تا ناچار به ارائه خدمات باشیم.

وی با تأکید بر این که تصمیمات ما در ستاد کرونا صرفاً برای حفظ سلامتی مردم است، افزود: برای عید قربان هم مصوب کرده ایم که ذبح گوسفند در معابر و اماکن عمومی ممنوع است و کشتارگاه‌ها نیز خدمات رایگان ارائه کنندو بهتر است مردم قربانی‌های خود را به سمت مؤسسات خیریه سوق دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی نیز از ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 27 هزار و 600 دُز واکسن سینوفارم است که به عنوان دُز اول و دوم به گروه هدف متقاضی تزریق خواهد شد.

غلامرضا شریف زاده گفت: همچنین از این تعداد 4 هزار و 200 دُز واکسن ایرانی کووبرکت است که به عنوان مرحله اول به جامعه هدف تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌های وارد شده به استان از امروز آغاز می‌شود، افزود: با ورود این محموله به استان، روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد و هم اکنون امکان ثبت نام برای افراد 50 تا 60 سال نیز در سامانه فراهم شده است.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: تاکنون 8.2 درصد از افراد بالای 18 سال جمعیت هدف واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کردند.

شریف زاده افزود: اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کند، این اقدام بدین منظور است که افراد از سایر استان‌ها به این استان برای واکسیناسیون سرازیر نشوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    آخه شما آخوندکها کجا بی تدبیری نکردید که ما مردم دلمون خوش باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها