مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران:

ازدواج ابزار "انسان سازی" نیست/ برخی رفتارهای ناپسند بعد ازدواج تشدید می‌شود

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: باوری در بین برخی جوانان وجود دارد که می‌توان با کسی ازدواج کرد و او را پس از ازدواج تغییر داد، درحالی که ازدواج ابزار انسان سازی نیست بلکه یک انتخاب مسیر طولانی است.

ازدواج ابزار "انسان سازی" نیست/ برخی رفتارهای ناپسند بعد ازدواج تشدید می‌شود

زهرا بهروز آذر در وبینار "ازدواج بالغانه، تحکیم خانواده و تعالی جامعه" که به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد، به بیان اقدامات امور بانولن شهرداری تهران در هفته ازدواج طی دو سال گذشته و سال جاری پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته اتاق فکری تشکیل دادیم و در آن به بررسی باورهای اشتباهی که به امر ازدواج لطمه می‌زند و باید اصلاح شوند؛ پرداختیم‌. بر روی نگرش دینی کار کردیم و محتوای فشرده و کوتاهی در قالب بنر و یا بیلبورد تهیه کردیم که طی زمان کوتاهی افراد را به تامل وا دارد.

وی افزود: از جمله این باورهای اشتباه این بود که ازدواج "هندوانه دربسته" است. در حالی که اینگونه نیست و بسیاری از مسائل را می‌توان با گرفتن مشاوره‌ها و جلسات گفتگو متعدد که فرآیند شناخت دو طرف را بیشتر می‌کند متوجه شد و ریسک ها و نگرانی ها از ازدواج را کاهش داد. در پژوهشها به این مساله رسیدیم که خیلی از نگرانی افراد این است که "مردم در اینباره چه می‌گویند؟" و این نگرانی باعث می‌شود افراد و خانواده‌ها در انتخاب دچار مشکل شوند. باید این فرهنگ را اصلاح کنیم. معیار دیگران نباید مبنای زندگی ما شود بلکه ما برای خود نظام ارزشی و اصولی داریم.

بهروزآذر ادامه داد: ما سعی کردیم بر روی این گزاره ها از دو سال پیش کار کنیم. بر روی "خانواده پایدار" کار کردیم و امسال نیز کمپین "زوج های موفق" را راه اندازی کردیم. سعی کردیم با همکاری افراد موثر و نخبه به گزاره‌هایی کلیدی نظیر اینکه در ازدواج پایدار افراد به فکر تغییر یکدیگر نیستند و... برسیم. این کلیاتی بود که برای کمپین ها و پویش های روز ازدواج سعی کردیم در فضای مجازی و فضاهای شهری حتی به اندازه چند ثانیه ذهن مخاطب را درگیر کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها