مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد:

بارش شدید باران در کهگیلویه ‌و بویراحمد به برخی مناطق خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: برغم هشدارها و اطلاع رسانی های چند روز اخیر در خصوص بارندگی های سامانه اخیر، بارش شدید باران به برخی مناطق و شهرستان های استان خسارت وارد کرده است.

بارش شدید باران در کهگیلویه ‌و بویراحمد به برخی مناطق خسارت زد

محمد محمدی اظهار داشت: به دلیل بارش شدید باران، رگبار و در برخی مناطق تگرگ به بسیاری از منازل، مزارع پرورش ماهی و دام های عشایر در شهرستان های مختلف از جمله بویراحمد، مارگون، دنا و چرام خسارات وارد شده است.

وی افزود: مجموع میزان خسارات سامانه اخیر هنوز جمع بندی نشده است و با توجه به اینکه بارندگی ها تا عصر امروز ادامه خواهد داشت جمع بندی نهایی پس از این بارندگی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: احتمال می رود بارش باران امروز از شدت کم تری برخوردار باشد.

محمدی از مردم استان خواست که تا عصر امروز از صعود به ارتفاعات خودداری و از اتراق در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند و عشایر و روستاییان دام های خود را برای چرا به ارتفاعات نبرند و مراقبت های لازم از محصولات کشاورزی خود را انجام دهند.

روز گذشته ۲۰ میلی متر باران در شهر یاسوج باریده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این هشدار داده بود که از عصر روز شنبه بیست و ششم تیرماه تا یکشنبه رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک با احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

اثر این مخاطره افزایش حجم رواناب، احتمال گرفتگی معابر عمومی، احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد ‌و اختلال در تردد جاده ای، به ویژه گردنه ها و مناطق کوهستانی پیش بینی شده بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها