انگلیس به مسئول اعدام‌های نظام صدام پناهندگی داد/ واکنش پارلمان عراق

منابع اعلام کردند، انگلیس به یکی از چهره‌های حزب بعث که به اعدام ده‌ها تن در دوره صدام متهم است، حق پناهندگی داد؛ اقدامی که واکنش شدید در داخل عراق را به دنبال داشت.

انگلیس به مسئول اعدام‌های نظام صدام پناهندگی داد/ واکنش پارلمان عراق

به گزارش روزنامه سان انگلیس به نقل از شبکه آمریکایی الحره اعلام کرد، این فرد ۵۵ ساله درخواست پناهندگی در انگلیس را داده است درحالی که در قتل اسرای جنگی در جریان حمله به کویت در سال ۱۹۹۰ دست دارد.

این روزنامه نوشت که وی در اعدام دستکم ۳۵ زندانی دست دارد و جنایتکار جنگی است و در طول ۲۰ سال وارد یک نبرد حقوقی شده بود.

نام این متهم فاش نشده است.

در این راستا کمیته روابط خارجه پارلمان عراق، نامه‌ای فوری را برای وزارت خارجه درباره اعطای پناهندگی انگلیس به متهم مذکور که ده‌ها زندانی را در دوره صدام اعدام کرده، ارسال کرد.

مختار الموسوی، عضو کمیته مذکور گفت: ما از وزارت خارجه می‌خواهیم فورا برای دستیابی به واقعیت گزارشات رسانه‌ای درباره پناهندگی انگلیس به فرد متهم به اعدام ده‌ها زندانی در دوره صدام وارد عمل شده و هویت این فرد را اعلام کند و از مقامات لندن بخواهد این فرد را به عنوان متهم در جنایت‌های کشتار جمعی به عراق تحویل دهد.

وی گفت: وزارت خارجه باید با هماهنگی وزارت کشور حکم جلب این متهم را از طریق پلیس بین الملل بعد از جمع آوری اطلاعات و ادله کافی صادر کند به ویژه اینکه هویت این فرد تا به این لحظه نامشخص است. ما از طرف‌های ذی‌ربط عراقی می‌خواهیم سریعا این فرد را شناسایی کرده و نگذارند به کشور دیگری فرار کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پ
    0

    اینم از مهد دموکراسی و حقوق بشر !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها