فرماندار بویراحمد:

باغات تفریحی عامل شیوع کرونا در بویراحمد/ وضعیت بحرانی و هر روز بدتر از دیروز است

فرماندار بویراحمد با بحرانی خواندن شرایط کنونی کرونا در این شهرستان، باغات تفریحی را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا خواند.

باغات تفریحی عامل شیوع کرونا در بویراحمد/ وضعیت بحرانی و هر روز بدتر از دیروز است

مجید احمدی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد با اظهار تأسف از نبود نظارت های کافی بر باغات تفریحی این شهرستان برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: بیشترین مشکل برای مقابله با کرونا از سوی باغات تفریحی است.

وی با بیان اینکه مردم پیامک‌های متعددی درباره رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در باغات تفریحی شهرستان بویراحمد برای فرمانداری ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید از حضور در باغات تفریحی و تجمع‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس ستاد کرونا در شهرستان بویراحمد از تشکیل فوری کمیته ویژه نظارت و رصد باغات و مکان‌های تفریحی در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: باغات و اماکن تفریحی بویراحمد به‌حال خود رها شده اند و باید حتماً این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی با تاکید براینکه تصمیمات ستاد اجرایی کرونا باید عملیاتی شود و نه باید نسبت به مصوبات آن بی تفاوت بود، یادآورشد: وضعیت کرونا در شهرستان بویراحمد بحرانی و روز به روز بدتر می‌شود.

وی گفت: بنظر می رسد در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان بویراحمد سهل انگاری می‌شود وگرنه دلیلی ندارد که نظارت بر باغات و اماکن تفریحی به پایین تر خود برسد.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه پارک‌ها تعطیلی بردار نیستند و تمام پارک های شهر یاسوج درب های ورودی و خروجی ندارند، اظهارداشت: اگر مردم با ستاد کرونا همکاری نداشته باشند این ستاد زورش به جلوگیری از شیوع کرونا نمی رسد.

باغات تفریحی بیشترین عامل شیوع کرونا در بویراحمد

احمدی ، شرایط کرونا در شهرستان بویراحمد را بحرانی خواند و تاکیدکرد اگر مردم با ستاد کرونا همکاری نکنند، ستاد کرونا بطور حتم نمی‌تواند کرونا را کنترل کند.

رئیس ستاد کرونا در بویراحمد تاکید کرد: 30 درصد از فضای پارک‌ها و باغ‌های تفریحی مورد استفاده قرار بگیرد و مدیریت های لازم نیز باید صورت گیرد چراکه باغات تفریحی محل گسترش ویروس کرونا هستند.

احمدی گفت: از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان بویراحمد جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد هم از کم کاری و سهل انگاری برخی از دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات در همکاری با ستاد کرونای این شهرستان اظهار نارضایتی کرد.

محمد یزدان پناه با تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد، خاطرنشان کرد: باغات تفریحی پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکیدکرد که باغات و امکان تفریحی در شهرستان بویراحمد بویژه شهر یاسوج برخلاف پروتکل های بهداشتی با 300 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند در حالی که باید با 30 درصد ظرفیت کار کنند.

دبیر ستاد کرونا در شهرستان بویراحمد با انتقاد از بی توجهی برخی شهروندان در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی، اظهارداشت: مردم 80 درصد در پیشگیری از شیوع کرونا نقش دارند و باید بدانند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سلامت خودشان کمک می کند.

یزدان پناه گفت: وضعیت شهرستان بویراحمد از لحاظ شیوع کرونا قرمز است و متأسفانه روز به روز بر تعداد بستری‌های ما در بیمارستان‌ها افزوده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد، تعداد جانباختگان ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد از ابتدای شیوع این ویروس را تاکنون 285 نفر برشمرد.

یزدان پناه در ادامه از تزریق 23 هزار و 771 دوز واکسن در شهرستان بویراحمد به گروه‌های مختلف سنی هم خبرداد و البته یادآورشد که بیش از چهار هزار دوز دیگر بزودی تزریق می شود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها