واکسیناسیون افراد بالا ۵۰ سال در هرمزگان به کجا رسید؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ابتدا افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت دارند در اولویت برای واکسیناسیون قرار گرفته اند و به تدریج همه افراد بالای ۵۰ سال تا چند روز آینده واکسن دریافت می‌کنند.

واکسیناسیون افراد بالا ۵۰ سال در هرمزگان به کجا رسید؟

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: با جان باختن ۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۸۷ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، تصریح کرد: از مجموع بستری ها، ۱۰۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی درباره نرسیدن پیامک نوبت تزریق واکسن برای شماری از افراد بالای ۵۰ سال در استان خاطرنشان کرد: شمار افراد بالای ۵۰ سال در استان بیشتر از افراد بالای ۶۰ سال از و به همین علت تا نوبت به همه افراد برسد چند روزی طور می‌کشد.

وی ادامه داد: ابتدا افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت دارند در اولویت دعوت برای واکسیناسیون قرار گرفته اند و به تدریج همه افراد بالاس ۵۰ سال تا چند روز آینده واکسن دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از افراد ۵۰ تا ۶۰ سال واکسینه شده اند، اضافه کرد: برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون افراد از مراجعه حضوری بدون دریافت پیامک خودداری کنند و در صورت دریافت نکردن پیامک، در روزهای آینده سامانه‌ای برای نام نویسی این افراد معرفی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا نیز در استان همچنان ادامه دارد و تا کنون به بیش از ۶۵ درصد افراد ۶۰ سال به بالا واکسن تزریق شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها