شهردار اهواز در دیدار با نماینده مردم اهواز در مجلس: نگاه مدیران باید به ابعاد مختلف شهر باشد

شهردار اهواز با سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

شهردار اهواز در دیدار با نماینده مردم اهواز در مجلس: نگاه مدیران باید به ابعاد مختلف شهر باشد

ابراهیم نوشادی در این دیدار با اشاره به وجود مشکلات فراوان در شهر اهواز و بدنه سازمانی شهرداری گفت:
در این مدت و با وجود تنگناها و تنش های بوجود آمده، پروژه های شهرداری را فعال و سازمانها را درگیر کار کردیم که به وظایف تخصصی شان در سیستم عمل کنند.

نوشادی افزود: ما در این مدت تلاش کردیم در ذهن مدیران الگوسازی کنیم و برای مثال با ورود به بحث بافت فرسوده شهر، برآن شدیم تا نقاط گردشگری شهر را احیا کرده و کاری کنیم مدیران نگاهشان به ابعاد مختلف شهر باشد.

شهردار اهواز با اشاره به وجود چالش های فراوان اهواز در شاخص های شهری گفت: اگر بتوانیم در بحث جلب سرمایه گذار خصوصی، مشارکت شهروندان و هم افزایی دستگاههای بزرگ با شهرداری و افزایش منابع درآمدی فعالیت کنیم، در طول شش الی هفت سال شهرداری اهواز می تواند بسیاری از شاخص های شهری را که با بحران مواجه هستند، ارتقا دهد و به استانداردهای لازم نزدیک شود.

وی از هم افزایی خوب دستگاهها و صنایع با شهرداری اهواز در بخش جمع آوری سگهای بلاصاحب و ساماندهی سایت صفیره یاد کرد و افزود: اگر همه دستگاهها بدانند که باید به کمک مجموعه مدیریت شهری بیایند، بسیاری از مشکلات شهر رفع می شود.

در این جلسه سعیدی نیا قائم مقام شهردار اهواز با اشاره به بازدید نماینده مجلس از بافت قدیمی عامری عنوان کرد: انتظار داریم برای احیای برخی بافتهای فرسوده و قدیمی شهر از بخش اعتبارات دولتی یا ملی هزینه شود و با مشارکت شهرداری با سایر ارگانها از جمله وزارت راه و شهرسازی، شهر از این حالت در بخش بافت فرسوده و حاشیه شهر خارج شود و چهره و سیمای بصری شهر تغییر کند.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری و تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه و امام علی گفت: متاسفانه مجموعه شهرداری امروز با یک سری چالش‌ها و مشکلات روبروست که کم نظیر و منحصر به فرد است و این موضوع نیاز به کارهای پژوهشی مطالعاتی و توجیهی دارد.

وی افزود: برای هویت بخشی به شهر اهواز هم مردم و هم مسئولین نسبت به هم مسئول هستند. کلان شهر اهواز با وجود ظرفیتها و پتانسیل های موجود شایستگی دارد که به توسعه برسد.

حسینی ادامه داد: این موضوع البته همکاری بین بخشی سایر دستگاه ها را می طلبد همکاری فقط دادن تجهیزات نیست. باید سازمان‌ها و ادارات هم در نوع ارائه وظیفه و عملکردشان و هم در نوع همکاری خود با شهرداری عملا وارد کار شوند. مثلاً شرکت نفت باید پای کار بیاید و در پرداخت عوارض حق آلایندگی شخصا وارد کار شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در ترکیب و ساختار شهری خاطرنشان کرد: هم در چارت تشکیلاتی و هم در نوع قرارداد ها از جمله کارگری که در مجموعه سازمان های شهرداری خدمت می‌کنند مشکلات و ایراداتی وارد است.
وی ادامه داد: در این روزهایی که بحران آب و برق به طور جدی گریبانگیر مردم اهواز و حاشیه آن شده است، فضاهای شکننده و تخریبی را به وجود آورده که ما باید بتوانیم فضای کارگری متعادل داشته باشیم تا این اطمینان را به کارگران بدهیم که دغدغه رفع مشکلاتشان را داریم.

سید کریم حسینی با تاکید بر تقویت محلات اهواز مانندعامری و لشکر آباد عنوان کرد: مناطق ما این ظرفیت را دارند که تقویت شوند امیدوارم در این مرحله بتوانیم اقداماتی انجام دهیم تا حداقل هایی را برای مردم فراهم کنیم چرا که هرچه بتوانیم از مشکلات اساسی و ابتدایی کم کنیم می توانیم آینده ای که پیش رو است را به بهترین شکل برای اهواز بسازیم.

نماینده مردم اهواز ، کارون، باوی و حمیدیه در پایان از تشکیل صندوق توسعه در راستای تخصیص یک درصد سهم نفت به مردم خوزستان جهت رفع مشکلات آبهای سطحی خبر داد که قرار است این موضوع در چهار مقوله آبرسانی، فاضلاب شهری، آب‌های سطحی و سیل بندهای استان هزینه شود، این طرح از سال ۱۴۰۰ شروع که در صورت موافقت با این طرح قطعاً کمک بسیار شایانی برای مردم استان به خصوص اهواز خواهد داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها