چگونه یک مادر شاد و خانواده دوست باشیم؟

مادران می توانند با انجام برخی کارها از استرس و خستگی دوری کنند تا یک مادر شاد و سالم باشند و این شادی را به اعضای دیگر خانواده انتقال دهند.

چگونه یک مادر شاد و خانواده دوست باشیم؟

داشتن کودک می تواند منبع بزرگی از شادی و خوشحالی در زندگی شما باشد، اما می تواند استرس زیادی برای والدین داشته باشد اگر احساس خستگی زیادی دارید، می توانید یاد بگیرید که چطور خود را سالم نگه دارید. یاد بگیرید چطور به عنوان یک والد مسئول، شادتر و سالم تر باشید و نیز کاری که می توانید برای خودتان انجام دهید تا ذهن خود را سالم نگه دارید.

برای آنکه مادران شادی باشید باید :

بیشتر با بچه های خود صحبت کنید

سعی کنید خودتان را جای کودکان قرار دهید اگر شما بتوانید آنچه را که آن ها فکر می کنند را درک کنید می توانید مادری باشید که به عقیده فرزندش احترام می گذارد با این روش کودک به شما احترام متقابل می گذارد.

همانطور که کودکان شما بزرگ تر می شوند، ممکن است متوجه شوید که کم تر و کم تر حرف می زنند و یا وابستگی شان به آنها کمتر می شود این می تواند سخت باشد، اما سعی کنید آن را نشانه مستقل بودن آن ها تلقی کنید آن ها در حال رشد به سمت فرد حقیقی هستند اگر به شما نیاز دارند، خودتان را در دسترس قرار دهید اما در زندگی آن ها دخالت نکنید.

بگذارید بچه ها خودشان باشند

صبر، وقتی که مادر می شوید یک ضرورت است اگر با یک کودک پنج ساله خونسردی خود را از دست بدهید، شما تنها یک فرد عصبانی هستید به جای آن، به خودتان یادآوری کنید که کودکان برخی اوقات آزار دهنده هستند آن ها به این شکل خواهند بود هرچه کم تر به یک نسخه ایده آل از روشی که آن ها باید رفتار کنند برسید، شما و کودک راضی تر خواهید بود.

قبول کنید آنچه که کودکان هستند و بیش از اندازه تلاش نکنید که آن ها را تغییر دهید می توانید رفتار آن ها را به روش های کمی تحت تاثیر قرار دهید اما نمی توانید آن ها را به چیزی تبدیل کنید که نیستند بچه ها را در آغوش بگیرید وادامه دهید.

گاهی در فضایی آرام باشید

گاهی اوقات دنیا بیش از حد تحمل ناپذیر به نظر می رسد اگر از تمام مسئولیت های خود خسته شده اید ممکن است بخواهید کمی بررسی کنید اما ترفند واقعی شادی به عنوان مادر، ماندن در اتاق است بگذارید راضی باشید که با حضور مثبت خود برای کودکان آنها را تامین می کنید. بهترین مادری باشید که می توانید باشید.

اگر زمان آرامی برای خودتان دارید، ممکن است اطراف کودک خود باشید در اتاق نشیمن بنشینید و یا کتاب تان را بخوانید، اگر این نحوه استراحت شما است .

گاهی بی خیال آنها شوید

مادرانگی نباید مجازات و قوانین داشته باشد به خاطر داشته باشید که شما مسئول این کار هستید. با کودکان خود صحبت کنید و روی زندگی خود سرمایه گذاری بیشتری کنید زمانی که شما مجبورید آن ها را مجازات کنید، زمان بگذارید و توضیح دهید که چه کار می کنید و چرا این کار را انجام می دهید، بنابراین آن ها شما را به عنوان یک فرد عصبانی در نظر می گیرند.

تصمیم بگیرید بچه های خود را سرگرم کنید

به بیان ساده، هر چه بیشتر بتوانید در زندگی کودکان سرمایه گذاری کنید، افراد شادتر خواهند شد با کودکانتان بازی و با آن ها صحبت کنید و سعی کنید بفهمید که در حال بازی چه کاری انجام می دهند همانطور که کودکان بزرگ تر می شوند، هنوز هم مهم است که زمان با کیفیت را با آن ها سپری کنید آن ها را به کاری وادار نکنید که به آن علاقه مند نیستید بگذارید آن ها تصمیم بگیرند که شما با هم چه کار می کنید.

البته بازی کردن با یک کودک پنج ساله جالب ترین چیز در دنیا نیست، بنابراین راهی برای بودجه بندی زمان پیدا کنید با کودک خود 15 دقیقه روزانه بازی کنید.

کمک بگیرید

مادر بودن سخت است، به خصوص اگر این کار را خودتان انجام بدهید گاهی اوقات یک روستا برای بزرگ کردن یک بچه لازم است شما به یک شبکه حمایتی نیاز دارید که بتوانید بر آن تکیه کنید اگر احساس می کنید استرس دارید از دیگران بخواهید شما را کمک کنند.

اگر برای چند ساعت به کسی نیاز دارید که کودک را نگه داری کند، با اعضای خانواده، دوستان، همسایگان و دیگران صحبت کنید حتی نیم ساعت هم می تواند جان شما را نجات دهد اگر بتوانند از آنها مراقبت کنند، برای مراقبت از کودکان خود پول پرداخت کنید.

پدر او را درگیر کنید، مشارکت پدر در زندگی فرزندان آن ها مزایای بسیاری برای کودکان دارد، بلکه برای شما به عنوان یک مادر نیز مفید است و شما را حمایت می کند و به عنوان یک خانواده شما را به هم نزدیک تر می کند.

یک شب برای سرگرمی داشته باشید

حداقل هفته ای یک بار یا یک شب تاریخی در نظر بگیرید این کار به شما کمک می کند احساس شادی کنید و خوشحال بمانید یک شب از کودکان مراقبت کنید و بگذارید کودکان شما بدانند که این یک چیز منظم است بچه های شما با این ترتیب می توانند خوش بگذرانند بگذارید وقتی بیرون هستید، یک فیلم ببینند و یک پیتزا بخورند متناوبا، شبی را ترتیب دهید که بچه های شما با پدربزرگ و مادربزرگ صرف کنند و یا با یک دوست یا یک همسایه بمانند.

بر حفظ سلامت رابطه خود تمرکز کنید

مهم است که زمان کافی را صرف کار بر روی رابطه خود کنید داشتن کودک می تواند رابطه عاشقانه ایجاد کند و برای سلامتی و شادی شما کاملا مهم است اگر در زندگی بدی قرار داشته باشید خوشبختی و کودکان به نوبه خود آسیب خواهند دید آن را به یک اولویت تبدیل کنید.

سرگرمی پیدا کنید

تربیت کودک زمان زیادی را می طلبد اما نباید کل زندگی شما را درگیر کند سرگرمی پیدا کنید که بتوانید در عرض دو ساعت در یک هفته زمان صرف انجام این کار کنید، بعد از این که کودکان شما می خوابند مهارتی جدید انتخاب کنید که بتوانید از وظایف اصلی والدین کنار بکشید یاد بگیرید که با یک ابزار بازی کنید، اگر خیلی تمایل دارید ورزش کردن را شروع کنید.

اگر شروع به دویدن کنید، این می تواند 15 تا 20 دقیقه در هفته باشد که کاملا با استرس مبارزه می کند.

اگر شاغل نیستید برنامه ریزی کنید که زمان را مرتب کنید تا بتوانید کار پاره وقت انجام دهید. حتی 10 ساعت در هفته می تواند به شما کمک کند احساس کنید که یک گروه اجتماعی جدید و مسئولیت دارید واقعا می تواند کمک کند.

هر روز استراحت کنید

حتی اگر فقط یک ساعت در روز باشد که ورزش انجام می دهید یا 10 دقیقه می تواند تمام تفاوت را در مورد احساسی که برای بقیه روز دارید احساس کنید این باعث خوشحالی شما خواهد شد آن را به یک اولویت جدی تبدیل کنید.

روزانه، یک فنجان چای داخل ایوان، یا یک کتاب خوب با یک لیوان نوشیدنی داشته باشید.

ارزش خود را بدانید

مهم نیست که شما آرایشگر، راننده تاکسی، خدمتکار، متخصص تعمیرات اسباب بازی، مدیر مالی، یا آشپز باشید، شما فوق العاده هستید و خانواده تان بدون شما تکمیل نیست به عنوان یک مادر باید ارزش خود را مشخص کنید بدانید حتی زمانی که کاری با ارزش انجام نمی دهید مهم هستید.

مهم ترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که ارزش شما نباید توسط فرد دیگری غیر از خودتان تعیین شده باشد شما غیرقابل جایگزین هستید.

فهم احساسات و برچسب زدن به آن

نکته ای که به شما کمک می کند مادر شادتر باشید، تقریبا برچسب زدن بلافاصله بر احساسات است این کار را با استفاده از یک یا دو کلمه برای توصیف اینکه چه احساسی دارید انجام دهید. شروع کنید:"احساس می کنم …".

دلیل این نکته این است که وقتی استرس دارید، مغز شما گوش به زنگ می شود در این حالت، حتی کوچک ترین ناراحتی در روز نیز به یک تهدید بزرگ برای زندگی تعبیر می شود با برچسب زدن به احساسات خود با کلمات، مغزبهتر عمل خواهد کرد.

مرتب تمیز کردن

اگر مثل بیشتر مادران هستید، کثیفی را دوست ندارید درست است؟ آشفتگی می تواند روحیه ما را کاهش دهد؛ بنابراین شما باید منظم باشید تا از وضعیت بد اجتناب کنید در عین حال، به کودکانتان آموزش دهید تا خودشان را تمیز کنند می توانید به آن ها اجازه دهید که کثیفی ایجاد کنند، اما همیشه به آن ها اجازه دهید تا خودشان تمیز کنند. این کار های روتین تاثیرات باور نکردنی دارد.

با این حال، مطمئن شوید تمیز کردن را به آنها در موقعیت مناسب قبل از ناهار یا خواب بگویید. نه تنها این عادت خانه شما را تمیزتر و منظم تر می سازد، بلکه باعث می شود که احساس شادی بیشتری بکنید.

لباس های ساده انتخاب کنید

شاید این نکته به مادر شادترشدن ارتباطی نداشته باشد اما در واقع، مرتبط است.

شما باید لباس هایی را برای فرزندان خود بخرید که به راحتی با هم تطبیق دارند برای مثال، یک رنگ مشابه را انتخاب کنید تا بتوانید از گشتن در کمد برای پیدا کردن آیتم هایی که با آن تطابق دارند اجتناب کنید.

به طور منظم لباس های خود را هرچند ماه بررسی کنید تا چیزهایی را که مناسب نیستند را کنار بگذارید (چون کودکان سریع رشد می کنند) و سپس آن لباس ها را به بستگان و یا خیریه اهدا کنید به عبارت ساده تر، باید کمد لباس را ساده نگه دارید.

برنامه روزانه خود را ساده کنید

برای اینکه احساس شادی کنید، باید فعالیت های برنامه ریزی شده را ساده کنید برای انجام این کار، ابتدا باید به برنامه زمانبندی و وظایف تان در خانه بپردازید و سپس کارها را به فرد دیگر محول کنید این کار فضای بیشتری را در برنامه شما ایجاد می کند و همچنین به افراد دیگر احساس تعلق یک خانواده را می دهد.

به یاد داشته باشید که وسایل کمتر به معنی هرج و مرج کم تر است. بنابراین، کم تر استرس خواهید داشت زندگی روزانه با وظایف می تواند افسردگی، اضطراب را بیشتر کند. بنابراین، وقتی همه به شما کمک می کنند، زندگی برای شما (مادر) و کل خانواده بهتر خواهد شد .

پیش از پیش برنامه ریزی کنید و همیشه آماده باشید

این تقریبا برای همه چیز اتفاق می افتد باید از قبل به برنامه خود نگاه کنید تا ببینید چه کار باید بکنید با این روش، می توانید برای فعالیت ها یا رویدادهای اولیه آماده شوید و از عجله کردن اجتناب کنید وقتی آماده هستید، همه چیز راحت تر خواهد شد به عنوان مثال، وعده های خود را شب قبل آماده کنید .

بگذارید زندگی پیش برود

خوب، ممکن است از این نکته شوکه شوید، اما هیچ کس کامل (از جمله شما)نیست. بنابراین زمانی که یک نفر یا یک چیز خراب می شود ، آن را تایید و برای جلوگیری از آن در آینده هر گونه اصلاحات ضروری را انجام دهید و به سادگی آن را رها کنید از نگه داشتن آن و بزرگ کردن آن خودداری کنید.

از طرف دیگر، همچنین باید به رها کردن آنچه که دیگر به شما کمک نمی کند، مانند مقایسه و یاس، نگرانی بیش از حد، احساس گناه و غیره. کاملا مطمئن باشید که دیگر به شما و خانواده تان کمکی نمی کند.

قدردانی کنید

مادران شاد اغلب می دانند قدردانی دریچه قلب را باز می کند می توانید این را برای اعضای خانواده به یک عادت تبدیل کنید همه افراد در اطراف میز صحبت و از زندگی خود سپاسگزار هستند این قدردانی اعضای خانواده از یکدیگر حس دوست داشتن و احترام را درخانه بالا می برد.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها