هجوم ریزگردهای کویر سمنان به اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: علت آلودگی این روزها با وجود بازگشایی ۱۰ روزه زاینده رود، افزایش غلظت گردوخاک از شرق استان و کویر اردستان و سمنان است.

هجوم ریزگردهای کویر سمنان به اصفهان

منصور شیشه‌ فروش اظهار کرد: با غرق شدن یک مرد ۲۱ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی واقع در منطقه جوجیل شهرستان فلاورجان، تعداد فوتی ها به ۱۲ نفر رسید.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ مورد حادثه در سدها، رودخانه ها و استخرهای کشاورزی رخ داده است که از این میان ۱۲ نفر جان باختند.

هوای اصفهان ۲۹ روز آلوده بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹روز ناسالم برای عموم در اصفهان ثبت شده است که علت آلودگی این روزها با وجود بازگشایی ۱۰ روزه زاینده رود، افزایش غلظت گردوخاک از شرق استان و کویر اردستان و سمنان است.

وی اضافه کرد: ورودی به سد زاینده رود ۱۲.۶ مترمکعب در ثانیه و خروجی از سد زاینده رود ۶۷.۳ مترمکعب در ثانیه است و حجم سد زاینده رود ۳۶۲.۱ میلیون متر مکعب است.

۳۴ مورد حریق در مراتع اصفهان

شیشه فروش با اشاره به اطفاء حریق در نیم هکتار از مراتع میدانک شهرستان فریدونشهر گفت: پس از یک ساعت تلاش عوامل امدادی و تیم های محلی این حریق اطفاء شد؛ از ابتدای سال تاکنون ۳۴ مورد حریق درمراتع و پوشش‌های گیاهی غرب و جنوب استان اصفهان رخ داده است و جمعا ۱۱۸ هکتار از پوشش‌های گیاهی و مراتع دچار حریق شده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها