پهپادها دستیار پلیس دبی می‌ شوند!

پلیس دبی قرار است به زودی برای نظارت بر امنیت شهر از پهپادها استفاده کند تا سرعت واکنش خود را افزایش دهد.

پهپادها دستیار پلیس دبی می‌ شوند!

کوادکوپترها قرار است فعالیت خود را در اکتبر سال جاری آغاز کنند. توئیت جدید "شیخ محمد بن راشد آل مکتوم"(Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum)، حاکم دبی حاکی از این است که پهپادها می‌توانند زمان واکنش پلیس را از ۴/۴ دقیقه به یک دقیقه کاهش دهند.

هر ایستگاه، یک سقف کشویی دارد که امکان ورود و خروج را برای پهپادها فراهم می‌کند. این پهپادها می‌توانند به گشت‌های از پیش برنامه‌ریزی شده بپردازند یا به یک مکان خاص اعزام شوند. این کار به اپراتور پلیس امکان می‌دهد تا به بازرسی محل بپردازد، یک شخص یا وسیله نقلیه مشکوک را تعقیب کند و داده‌ها را به سایر واحدهای پلیس انتقال دهد.

این کوادکوپترها با پهنای ۱/۸ متر، بزرگتر از پهپادهای مصرفی هستند. ایستگاه به برقراری ارتباط کمک می‌کند و به یک بازوی رباتیک برای تعویض باتری‌های پهپاد مجهز است که به پهپاد امکان می‌دهد به سرعت و بدون هیچ تأخیری برای شارژ فرود بیاید و به سرعت از ایستگاه بلند شود.

پهپادها در حال حاضر در بخش‌های گوناگون و در چندین کشور به کار می‌روند اما این نخستین بار است که برای کمک به پلیس در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پهپادها در برخی مکان‌ها، امنیت را فراهم می‌کنند و در مکان‌های دیگر به انجام دادن کارهای صنعتی می‌پردازند. سنگاپور در سال گذشته، دو واحد پهپاد را برای کمک به نظارت هنگام قرنطینه و گزارش تجمع مردم مورد استفاده قرار داد.

"رابرت بانکر"(Robert Bunker)، از شرکت آمریکایی "C/O Futures" که در حوزه مشاوره امنیت فعال است، گفت: خرید و نگهداری پهپادهای کوچک نسبت به بالگردهای دارای سرنشین، ساده‌تر است.

هدف از به کارگیری پهپادها در کمک به پلیس، مدل‌سازی برای سایر نیروهای پلیس در سطح جهانی است تا ببینند که این راه چگونه می‌تواند کوتاه‌ترین و کارآمدترین راه برای مقابله با شرایط اضطراری باشد.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها