رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل:

اردبیل از قطب‌ های مهم اسب‌ سواری کشور است

رئیس هیأت سوارکاری استان اردبیل گفت: استقبال ورزشکاران از اسب سواری در این استان نسبت به استان های دیگر بیشتر است و اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم اسب‌سواری در کشور شناخته شده است.

اردبیل از قطب‌ های مهم اسب‌ سواری کشور است

بهاءالدین ایلخانی در حاشیه دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب جام به خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره زیبایی اسب بر توسعه ورزش و توریسم استان اردبیل موثر بوده و تلاش براین است این جشنواره هرسال بصورت منطقه‌ای ،ملی و بین المللی برگزار شود.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب جام«ای جی داریج» زیرنظر فدراسیون جهانی در رده C در اردبیل برگزار شد، افزود: در این جشنواره ۱۲۰ اسب از سراسر کشور حضور داشت که از این تعداد ۳۶ اسب متعلق به استان اردبیل است.

ایلخانی افزود: از سال آینده در استان اردبیل طبق تقویم فدراسیون جهانی در هر رده‌ای جشنواره اسب برگزار می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل بیان کرد: در این جشنواره 2 داور خارجی از کشور روسیه و بلژیک به همراه کنترل‌کنندگان فدراسیون سوارکاری کشورمان در چهار رده آیندگان، زیر یک سال‌، رده نریان و مادیان ارزیابی قضاوت کردند.

ایلخانی با بیان اینکه در این جشنواره ۱۰۰ مهمان از خارج استان حضور داشتند، افزود: ۸۵ درصد استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند و تعداد بیشتری خواهان شرکت در این جشنواره بودند ولی برای ایجاد فرصت و میدان دادن به سایر شرکت‌کنندگان از حضور آنها در این مسابقه خودداری شد.

رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: این جشنواره علاوه بر تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ایران در تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری جهان نیز ثبت شده و در واقع یک مسابقه جهانی است.

بر اساس تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری کشور این جشنواره از روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه تا روز جمعه ۲۴ تیرماه به مدت سه روز در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی اردبیل در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها