سازمان جهانی بهداشت:

فعلا نیازی به تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیست/ اولویت اصلی باید واکسینه کردن افرادی باشد که هنوز یک دز هم دریافت نکرده‌اند

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: تولیدکنندگان واکسن به جای لابی کردن با کشورهای ثروتمند، استفاده از واکسن کووید ۱۹ خود را در کشورهای فقیر در اولویت قرار دهند.

فعلا نیازی به تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیست/ اولویت اصلی باید واکسینه کردن افرادی باشد که هنوز یک دز هم دریافت نکرده‌اند

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار تقسیم واکسن کووید ۱۹ با کشورهای فقیر شدند و تأکید کردند کشورهای ثروتمند از تزریق دز تقویت کننده انصراف دهند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: شواهد کافی برای اثبات ضرورت دز سوم واکسن کووید ۱۹ وجود ندارد.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه مطبوعاتی یادآور شد: اختلاف بین واکسن در جهان فاحش است؛ او از تولیدکنندگان دارو خواست که به جای لابی کردن با کشورهای ثروتمند، استفاده از واکسن کووید ۱۹ خود را در کشورهای فقیر در اولویت قرار دهند.

این ادعا در حالی است که شرکت‌های دارویی به دنبال مجوز برای دزهای سوم هستند تا در برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، به عنوان تقویت کننده استفاده شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: ما در حال حاضر آگاهانه دست به انتخاباتی می‌زنیم تا از نیازمندان محافظت نکنیم.

وی افزود: اولویت اصلی باید واکسینه کردن افرادی باشد که هنوز یک دز هم دریافت نکرده‌اند.

ادهانوم با اشاره به ابتکار عمل سازمان ملل متحد برای توزیع واکسن در سطح جهان، از فایزر و مدرنا خواست تا برای تهیه کواکس و اختصاص واکسن به کشورهای کم درآمد تلاش کنند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه پس از 10 هفته کاهش مرگ ویروس کرونا در جهان، مرگ در اثر همه‌گیری دوباره شروع به صعود کرده خاطرنشان کرد: همه‌گیری دلتا فاجعه به بار می‌آورد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا کنه کشورهای ثروتمند برای خاطر خدا سهمی از واکسن های تولید شده را به کشورهای فقیر و بدبخت و بیچاره مثل ایران اختصاص بدهند. مسئولینمون که عرضه ای ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها