۱۶ نکته عملی برای افزایش حس قدرت

دراین گزارش با ۱۶ نکته موثر و عملی برای افزایش حس قدرت در زندگی آشنا شوید.

۱۶ نکته عملی برای افزایش حس قدرت

حساس قدرت، مخالف احساس ناتوانی و ضعف است. زمانی که شما احساس می‌کنید هیچ کنترلی بر اوضاع ندارید و نمی‌توانید هیچ چیز را تغییر بدهید، احساس ناتوانی موجب بدتر شدن شرایط می‌شود. داشتن احساس قدرت موجب می‌شود که کنترل بیشتری بر خودتان و زندگیتان داشته باشید. مطمئنا برخی افراد به طور ذاتی اعتماد به نفس و حس قدرت بیشتری دارند، اما همه چیز به ژنتیک بستگی ندارد و شما هم می‌توانید با رعایت موارد و نکاتی این حس را در خودتان تقویت نمایید.

۱. به صدای درونتان گوش دهید

اکثر افراد در زندگیشان احساسات و غرایز خود را محدود کرده‌ا‌ند و تنها به نیرو‌های خارجی و افراد دیگر گوش می‌دهند، آنان همیشه تلاش می‌کنند که راه درست را از دنیای بیرون پیدا کنند و به حس درونشان توجهی ندارند، در صورتی که اینکار کاملاً اشتباه است. شما همیشه سعی کنید از احساسات درونی خود پیروی کنید، البته توصیه‌های دیگران را نیز در نظر داشته باشید، ولی در نهایت احساساتتان را سرکوب نکنید و به صدای درونتان گوش دهید.

۲. با خودتان خلوت کنید

در این دنیای شلوغ و پرتلاطم، صرف کردن تمام وقت برای رسیدن به هدف و پیشرفت کردن، موجب می‌شود که شما احساس قدرت بیشتری کنید. با این وجود در نظر داشته باشید که توجه به احساسات درونی نیز در زندگی مهم است. کافی است در طول روز تنها ۱۰ دقیقه، ارتباطتان را با دنیای بیرون قطع کنید و به خودتان و احساساتتان فکر کنید. این موضوع سبب می‌شود با قدرت بیشتری به زندگی ادامه دهید و به اهدافتان دست یابید. در طول روز حتماً قدم بزنید، مدیتیشن کنید و یا در سکوت دراز بکشید و فکر کنید.

۳. محیط خود را تغییر دهید

اگر اطراف شما شلوغ و نامنظم باشد و همیشه از فکر و کار در مورد موضوع اصلی دور باشید، داشتن احساس قدرت و نیرومند شدن، امری غیرممکن است.

شما می‌توانید با دور کردن کار‌ها و چیز‌های بی‌فایده از خود و تمرکز بر روی کار اصلی، راحت‌تر به اهدافتان دست پیدا کنید و در نتیجه احساس قدرت بیشتری داشته باشید.

۴. برای دیگران مفید باشید

انجام کار برای دیگران به هر شکل، می‌تواند به شما احساس و انرژی مثبت بی‌نظیری بدهد. به اشخاص اطرافتان مهربانی کنید و هر روز کار‌های کوچکی را برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه انجام بدهید. پس از این کار‌ها به انرژی مثبتی که می‌توانید از جهان دریافت کنید، پی خواهید برد.

دانستن این موضوع که شما کار‌های خوبی را برای دیگران انجام داده‌اید باعث می‌شود احساس قدرت زیادی کنید و نیروی فوق العاده‌ای را در درونتان احساس نمایید.

۵. برای نجات کره زمین تلاش کنید

اگر احساس می‌کنید در برابر تغییرات بزرگ و اتفاقات وحشتناک در جهان ناتوان هستید، کار‌های مثبت کوچکی را برای کره زمین انجام بدهید. این کار به شما یادآوری خواهد کرد که همه ما در جهان تاثیرگذار هستیم و می‌توانیم از اتفاقات وحشتناک جلوگیری کنیم. این همان احساس قدرت است!

برای ایجاد حس قدرت در خودتان می‌توانید درخت بکارید، زباله‌های طبیعت را جمع کنید یا هنگام خرید کردن گزینه‌های سازگارتر با محیط زیست را انتخاب کنید.

۶. مسئولیت نجات جهان برعهده شما نیست!

درست است که می‌گوییم برای نجات زمین کاری بکنید، اما از طرف دیگر به یاد داشته باشید مسئولیت نجات جهان برعهده شما نیست. اگر همه انسان‌های جهان تلاش کنند، مطمئناً می‌توانیم تغییرات بزرگی را ایجاد کنیم. ولی شما به تنهایی نمی‌توانید جلوی اتفاقات جهانی را بگیرید.

کافیست هر کاری که می‌توانید و در توانتان هست را انجام بدهید، ولی منتظر نتیجه آن در کوتاه مدت نباشید. در غیر این صورت دوباره احساس ناتوانی در شما به وجود خواهد آمد.

۷. کارهایتان را پیگیری کنید

می‌دانید چه چیزی دقیقا به شما احساس قدرت می‌دهد؟ برای داشتن احساس قدرت کافیست که اگر قولی به دیگران می‌دهید یا می‌خواهید کاری را انجام بدهید، حتما به آن پایبند باشید و کارتان را ادامه بدهید. این امر سبب می‌شود که شما احساس کنید تنها خودتان تعیین کننده سرنوشتتان هستید و خودتان زندگیتان را هدایت می‌کنید.

اگر می‌خواهید احساس قدرت بیشتری داشته باشید در مورد قول‌هایی که می‌دهید بیشتر مراقب باشید و کارهایتان را تا پایان انجام بدهید.

۸. از شکست نترسید

اگر می‌خواهید به موفقیت برسید و به اهدافتان دست یابید، باید ریسک کنید. ریسک یا خطر‌پذیری به این معناست که همیشه احتمال شکست وجود دارد.

شکست در زندگی، همیشه درس‌های ارزشمندی به ما می‌دهد. با پذیرش احتمال شکست در زندگی، می‌توانید به خودتان نیرو بدهید و فردی قدرتمند باشید.

۹. از دیگران کمک بگیرید

برای داشتن احساس قدرت، در ابتدا باید نقاط ضعف خود را تشخیص دهید، بدون اینکه از آن‌ها خجالت بکشید. هیچ کس نمی‌تواند در همه کار‌ها مهارت پیدا کند و در مورد همه چیز علم و دانش کاملی داشته باشد.

دانستن اینکه چه موقع باید از دیگران درخواست کمک کرد، بخشی از وجود یک شخصیت قدرتمند است. این بدان معنی است که شما می‌توانید مهارت و تجربه بیشتری را به کار بگیرید و در نتیجه قدرت بیشتری برای حل مسائل خود خواهید داشت.

۱۰. ریسک کنید

اگر دائماً مراقب خود باشید و از خطرات دوری کنید، اتفاقات و مسائل زیادی را از دست خواهید داد. اعتماد به نفس داشته باشید و به سمت خطرات بروید. اگر چه در این راه ممکن است آسیب ببینید و ضرر کنید، ولی در عین حال تجربیات مفیدی به دست می‌آورید و درس‌های شگفت انگیزی از آن می‌آموزید.

۱۱. عقایدتان را بیان کنید

توانمندسازی و داشتن احساس قدرت به این معناست که بتوانید افکار و احساسات خود را به شکلی دقیق و صریح و با احترام به دیگران بیان کنید. همیشه کاری را انجام دهید که می‌خواهید و از آن لذت می‌برید، این روش باعث می‌شود شما به بهترین نتیجه دست یابید و احساس قدرت بیشتری پیدا کنید.

۱۲. مسئول خوشبختی دیگران نباشید

هرگز نسبت به خوشبختی شخص دیگری احساس مسئولیت نکنید. اگر احساس می‌کنید خوشبخت کردن فرد دیگری به عهده شماست، مطمئن باشید به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی‌کنید و در نهایت ناامید خواهید شد.

شما مسئول خوشبختی کسی نیستید، شما فقط می‌توانید در شادی و خوشبختی دیگران نقش مهمی داشته باشید. هرکسی مسئول خوشبختی خودش است و نباید به دیگران کاملا وابسته باشد.

۱۳. در لحظه زندگی کنید

شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید یا آینده را پیش بینی کنید، بنابراین روی لحظه و اکنون تمرکز کنید. شما باید کاری را انجام دهید که روی زمان حال تاثیر می‌گذارد، دائماً تصمیمات کوچک و مثبتی بگیرید که باعث تغییر در شما و اطرافیانتان شود.

همیشه به یاد داشته باشید که باید از گذشته بیاموزید و درباره آینده خیال پردازی کنید، ولی در عین حال غرق هیچ کدام از آن‌ها نشوید. سعی کنید تمرکز اصلی‌تان در زندگی این باشد که چگونه می‌توانید در حال حاضر بهترین نتیجه را بگیرید.

۱۴. غذای خوب بخورید و ورزش کنید

شما می‌توانید تصمیماتی در زندگی بگیرید که سلامتی شما را در آینده تضمین کنند. حتماً روزانه رژیم غذایی و ورزش خود را کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی خود از مواد سالم و مفید استفاده کرده‌اید، بنابراین احساس سلامتی و انرژی بیشتری خواهید داشت. ورزشی را انتخاب کنید که دوست دارید و از انجام دادن آن لذت می‌برید. در نتیجه هیچگاه از انجامش دست نکشیده و خسته نخواهید شد.

غذای خوب و ورزش کردن به شما کمک می‌کند که احساس بهتر بودن و قدرت کنید.

۱۵. اهداف منطقی انتخاب کنید

لیستی از اهداف منطقی و قابل دستیابی را برای خودتان تهیه کنید. این کار موجب می‌شود تا احساس کنید توانایی انجام کار‌های زیادی را در زندگی دارید و به شما یاد آوری می‌کند که خودتان مسئول زندگی و نتایج کارهایتان هستید. اهدافی را انتخاب نکنبد که احتمال دستیابی به آن‌ها کم باشد. چرا که این کار موجب بروز احساس ناتوانی در شما می‌گردد.

۱۶. به خودتان توجه کنید

حتماً در زندگی این نکته را در نظر داشته باشید که مهمترین فرد در زندگیتان که ارزش صرف وقت و هزینه را دارد، خودتان هستید. این کار موجب نیرو دادن به خودتان و ایجاد احساس قدرت در وجودتان می‌شود. شما باید به خودتان رسیدگی و توجه کنید به طور مثال می‌توانید، روزانه خود را ماساژ دهید، حمام آب گرم بگیرید، به پوستتان رسیدگی کنید و چیز‌هایی که دوست دارید را برای خودتان بخرید و تهیه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها