یک فعال سیاسی اصلاح طلب: منتظر کابینه ای ضد فساد هستیم

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: اعتقادی به کابینه فراجناحی ندارم، ترجیح بر تشکیل کابینه کارآمدِ ضد فساد است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب: منتظر کابینه ای ضد فساد هستیم

محمد حسین شیخ ‌محمدی درباره ضرورت تشکیل دولتی کارآمد اظهار کرد: حکمرانی خوب، حاکمیت قانون، مدیریت شفاف، مدیریت کارآمد و مدیریت پاسخگو منتهی به دولتی کارآمد خواهد شد. امروز باید در زمینه کارآمدی، شفافیت، پاسخگویی و مبارزه با فساد تحولات اساسی در قوه مجریه رخ دهد. امیدوارم دولت سیزدهم به جامعه مدنی توجه کافی داشته باشد و در کنار تلاش برای بهبود معیشت مردم شاهد تقویت نهادهای جامعه مدنی، پاسداری از حقوق شهروندان، انضباط اداری و مالی، اعتنا به اصل آزادی رسانه‌ها و گردش آزاد اطلاعات باشیم، اهدافی که می‌تواند به کاهش فساد و تشکیل دولتی کارآمد در کشور کمک کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در باره تشکیل کابینه فراجناحی نیز گفت: در شرایط امروز جامعه ایران، اعتقادی به یک کابینه فراجناحی ندارم. فرض کنیم چند وزیر اصلاح‌طلب در کابینه حضور داشته باشد، این به معنی کابینه فراجناحی است و مشکلات کشور حل خواهد شد؟ قطعاً خیر. ترجیح من برای ایرانِ امروز، تشکیل کابینه کارآمدِ ضد فساد است.

شیخ محمدی با اشاره به برخی ضرورت‌های کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: کشور نیاز دارد که تواناترین و کارآمدترین متخصصین و مدیران به کار گرفته شوند تا بتوانند در جهت بهبود زندگی مردم گام‌های مناسبی بردارند. وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم باید دارای ویژگی‌هایی مانند کارآمدی، تخصص، تجربه، آشنا به ظرفیت‌ و توان کشور، شجاعت، توانایی تعامل با نخبگان، نوآوری، توانایی تصمیم‌گیری، ریسک‌پذیری، تحرک، تسلط بر کار، پاک دستی و تعهد باشند. در حوزه مسئولیت خود دارای برنامه، نگاه علمی و کارشناسی باشند. یک نکته را فراموش نکنیم، برای حل بحران‌های اساسی کشور راه‌حل ساده و سریع وجود ندارد. حل آن‌ها نیاز به دانش، شجاعت و گرفتن تصمیمات سخت دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: انسجام وزیران در کنار کارآمدی آن‌ها موضوع بسیار مهمی است. کابینه باید از انسجام و هماهنگی بالا برخوردار باشد تا بتواند با وفاق برای حل مشکلات گام بردارد. هماهنگی بین ارکان مختلف دولت در موفقیت آن اهمیت به سزایی دارد، به خصوص در تیم اقتصادی دولت ضرورت هماهنگی ملموس‌تر است. اتفاقی که در دولت دوازدهم شاهدش نبودیم. امروز که معیشت مردم دچار بحران‌های اساسی است و بهبود کسب‌وکار، رونق تولید و توسعه اشتغال اولویت کشور است، رئیس‌جمهور منتخب باید تیم اقتصادی متخصص و هماهنگ انتخاب کند تا بتواند به آنچه به مردم وعده داده است، عمل کند و گرهی از مسائل معیشتی مردم را بگشاید.

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان در ادامه گفت: جوان‌گرایی و حضور زنان از ضرورت‌های کابینه سیزدهم هست. وقتی از جوان‌گرایی صحبت می‌کنیم باید به این نکته تأکید کنم کابینه جای مهارت‌آموزی و کارآموزی نیست. تعریف من از جوان‌گرایی این نیست که فردی ناپخته بدون تخصص در رأس مدیریت یک وزارتخانه قرار گیرد. ما نیازمند آن هستیم که جوانان شایسته، خوش‌فکر و متخصص وارد سیستم مدیریتی کشور شوند. دولت باید بتواند از ظرفیت‌های عظیم نخبگان جوان و دانشگاهی استفاده کند.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم باید دولت همه شهروندان باشد و با عملکرد خود ثابت کند ایران برای همه ایرانیان است. باید دیدگاه‌های منتقدین و جناح‌های سیاسی رقیب را در نظر بگیرد و به مطالبات مردم توجه کافی کند. دولت سیزدهم باید هم‌صدا با مردم، در کنار مردم و گوش شنوا در برابر مردم داشته باشد. منتقدان دولت هم باید بدانند اپوزیسیون دولت نیستند و باید به کمک دولت بیایند. منتقدان اگر برای حل بحران‌های کشور برنامه یا طرحی دارند در اختیار رئیس‌جمهور منتخب قرار دهند. نیاز نیست حتماً به دنبال سهمی در کابینه دولت باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: شرایط امروز کشور و حل بحران‌های کشور نیازمند اجماع نخبگان و گروه‌های سیاسی است. کشور درگیر بحران‌های متنوع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و محیط زیستی است. جریان‌های سیاسی در بسیاری از مسائل سیاسی شاید نتوانند به نقطه مشترکی برسند ولی در موضوعاتی مانند محیط‌زیست، کشاورزی، تغییر اقلیم، بورس، مسکن، خودرو و... می‌توان به نقاط مشترکی برای حل بحران‌ها رسید. امروز باید منابع و توان جریان‌های سیاسی را صرف ساختن ایران کرد.

شیخ ‌محمدی در پایان گفت: امیدوارم مطابق با شعارهای رئیس‌جمهور منتخب، معیشت مردم با بهبود شرایط اقتصادی، کاهش تبعیض، بهبود شاخص‌های عدالت، کاهش فساد و حل معضل اشتغال، بهبود یابد و دولت بتواند از پس مشکلات برآید.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مثل روز
    0

    بزك نمير بهار مياد ،كومبوزه با خيار مياد ،،چهل ودوسال را با اين وعده ها گذراندند ،چهار صد سال ديگه هم ،با اين مردم همينجورى ميشه سر كرد

  • کیان
    0

    به نقل از سخن آقای منتصب در مناظرات انتخاباتی ایشون از جای آمدن که مطالبه گر بودن و حالا در پستی آمده که باید پاسخگو باشن حالا چرا خود را پاسخگو کردن الله علم ولی مشکل در ایران این است که قانونی برای اعتراض وجود ندارد در خیلی از کشورها مردم می‌توانند با در داشتن پلاکاردهایی اعتراض شون رو به گوش مسوولان برسانند ولی چون از اول انقلاب چنین چیزی در ایران باب نبوده زود به خشونت و آشوب تبدیل می‌شود پس رئیس جمهور با خیال راحت هر کاری خواست انجام می‌دهد و بعد 4 یا 8 سال بعد از رفتن می‌شود فقط عملکرد رئیس جمهور رو قضاوت کرد که اینم حکم نوش دارویی پس از مرگ سهراب خواهد بود و بدتر از آن جایی که مردم به عملکرد مسوولان و وزرا کارت زرد یا قرمز بدهند مجلس انقلابی اون رو با اهداف از پیش تعیین شده و کاملا سیاسی این کار رو انجام میدن انشالله راهی اندیشیده شود که مردم قانونی و بدون حاشیه بتونن مشکلاتشون را مطرح کنن

  • پشه کوره
    0

    منتظر نمون عزیزم خبری نیست خواب دیدی خیر باشه

  • ناشناس
    0

    پس بذارید قالی باف انتخاب کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها