رئیس هواشناسی چابهار:

بارش‌های مونسونی به چابهار رسید/ هشدار به تمامی شهروندان، ادارات و ارگان‌ها

رئیس هواشناسی چابهار از ورود بارش‌های مونسونی به چابهار و احتمال ادامه آن تا روز جمعه خبر داد.

بارش‌های مونسونی به چابهار رسید/ هشدار به تمامی شهروندان، ادارات و ارگان‌ها

بر اساس هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان سامانه تقویت بارش‌های موسمی که ده روز می‌شود وارد سیستان و بلوچستان شده، حال به چابهار رسیده و به گفته منابع محلیو رسمی، مقدار این بارش‌ها در چابهار، از دیگر مناطق تحت پوشش این سامانه در استان، تنها طی دو ساعت از این بارش خیلی بالاتر رفته است.

رئیس هواشناسی چابهار در این زمینه اظهار داشت: زمان شروع این بارش‌های جدید در استان از بعدازظهر روز گذشته بوده و به احتمال زیاد این سامانه جدید مونسونی تا اواخر جمعه، فردا، ادامه خواهد داشت.

محمدرضا سالاری فنودی ادامه داد: نوع مخاطره ایجاد شده از این بارش نیز رگبار سنگین باران، در برخی نقاط تگرگ، رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای است . بر همین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، انسداد موقت جاده‌ها، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید موقتی را باید در نظر داشته باشیم.

همچنین وی در مورد عدم اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خودداری از رفتن به مناطق مرتفع و عدم چرای دام، آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عدم تردد صیادان در این دو روز پایان هفته به دریا هشدار جدی داد و از مردم خواست تا برای حفظ جان و سلامت خود ابدا به ارتفاعات نروند.

مناطق مورد اثر سامانه وارده به استان شهرستان‌های سرباز، راسک، نیک شهر، قصرقند، فنوج، چابهار، دشتیاری، کنارک، ایرانشهر، بمپور، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ارتفاعات جنوبی تفتان، خاش و گلشن هستند که آمادگی بیش از پیش ستاد مدیریت بحران را به دلیل رخدادهای احتمالی خطر آفرین برای شهروندان ، زیرساخت‌های شهری و ابنیه می‌طلبد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها